Witam wszystkich,
Od jakiegoś czasu mam pewny problem z moją Mazdą 121 1.3 16V. Mianowicie wydaje mi się, że podczas jazdy zbyt mocno się grzeje. Na początku tłumaczyłem to sobie wysoką temperatura otoczenia, ale zauważyłem, że mało ma to wspólnego. Przy prędkości przekraczającej 100 – 110 km/h wskazówka temperatury silnika stoi milimetr, może dwa poniżej czerwonego pola przy literce H. Zwalniam do 90 i powoli wraca ku środkowi ale wystarczy przyśpieszyć i problem ponawia się. Nie wiem czym może to być spowodowane. Płyn wymieniony był jakieś 10 tys. km temu., kupiłem nowy zamiar go zmienić, ale nie wiem czy to coś pomoże.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Ps. Jaka jest różnica pomiędzy pomiędzy koncenratem do układów chłodzenia: COOLELF a GLACELF. Pytam bo poprzednio miałem COOLELF'a a teraz przez pomyłke kupiłem GLACELF'a .... mam nadzieje że się nada
Grzejący się silnik
Strona 1 z 1
Chyba musisz zaczac od podstawy czyli od sprawdzenia droznosci ukladu(10tys. na plyn to malo i na 90% to nie wina plynu) a jezeli to nie pomoze to przyczyny doszukiwalbym sie w pompie cieczy chlodzacej, moze przy wyzszych obrotach spada jej wydajnosc, no ale to tylko domysly najlatwiej zaczac od chlodnicy moze ktos ja zapchal jakimis "specyfikami" do latania dziur.
--Podobno ciezka praca nie szkodzi ale po co ryzykowac--
- Od: 10 sie 2004, 16:33
- Posty: 21
- Skąd: Łask
- Auto: Mazda 121 1,3 16V 75KM 1994r.
Ostatnio słyszałem od kumpla, że w chłodnicy mogą zalegać jakieś śmiecie i że warto ją przepłukać – spuścić płyn chłodniczy, wepchnąć szlauch wlewu w chłodnicy i wodą przepłukać cały układ.
Hmmm....nie znam się, ale czy to bezpieczne Tak sie robi
Hmmm....nie znam się, ale czy to bezpieczne Tak sie robi
- Od: 20 mar 2004, 22:40
- Posty: 50
- Skąd: Pruszków
- Auto: Jedyny słuszny – służbowy
Marbert napisał(a):Ostatnio słyszałem od kumpla, że w chłodnicy mogą zalegać jakieś śmiecie i że warto ją przepłukać – spuścić płyn chłodniczy, wepchnąć szlauch wlewu w chłodnicy i wodą przepłukać cały układ.
Zwykla woda nie plukalbym ukladu
Byc moze Twoj termostat nie zalacza duzego obiegu. Sprawdz to – waz wychodzacy z silnia do chlodnicy powinien byc zimny przy dysokiej temperaturze.
Zona przez 2 miesiace (czerwiec i lipiec) jezdzila bez dzialajacego wentylatora (mialem ulamany czujnik zalaczajacy wentylator) i nawet wtedy wskaznik nie przesunal sie powyzej polowy.
Na poczatek sprawdz termostat!!!
- Od: 17 maja 2004, 10:03
- Posty: 18
- Skąd: Brodnica
Zidentyfikowałem problem. Okazało się, że nie był związany z układem chłodzenia. Wstyd się przyznać, ale przeciągnałem "troszke" termin (10 tys. km) wymiany oleju silnikowego ....stąd się grzał. W piątek wymieniłem olej i jak ręką odjął.
Dziekuje za wszelkie rady
Pozdrawiam
EDIT:<hmmm> pojęcia nie mam .... widać po przeszło 21 tys. olej zmienia swoje właściwości
Dziekuje za wszelkie rady
Pozdrawiam
EDIT:<hmmm> pojęcia nie mam .... widać po przeszło 21 tys. olej zmienia swoje właściwości
- Od: 20 mar 2004, 22:40
- Posty: 50
- Skąd: Pruszków
- Auto: Jedyny słuszny – służbowy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości