Wyciek płynu chłodzącego

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Miclosch » 31 sty 2008, 17:20

Ostatnio zauważyłem ze wycieka mi płyn chłodzący z okolic paska klinowego. Nie mogę dokładnie zlokalizować miejsca, ale jestem bardzo zaniepokojony. Wycieka tylko jak samochód stoi na nierównym terenie przechylony w lewo – patrząc od przodu. Na pewno nie cieknie żadna z z rur od chłodnicy i do nagrzewnicy – sprawdzałem.

A co ciekawe – wycieka więcej jak stoi niż jak jeździ. Ostatnio nie używałem samochodu od miesiąca i wyciekło mi sporo płynu. Poprzednio tez zdarzało mi się dolewać ale niewiele i sporadycznie.

A, no i ponieważ nie mogę sobie pozwolić na jakikolwiek remont silnika, zastanawiałem się czy może jest jakiś półśrodek który pozwolił by mi jeszcze pojeździć trochę. No może do wiosny, czyli koło 3 miesięcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez ap2 » 31 sty 2008, 19:14

Moze ci pompa przepuszczac plyn. Bardziej leje na zimnym, bo material sie kurczy, jak sie rozgrzeje to sie rozszerzy i wtedy nie leje. Taka hipoteza.
Mozna zastosowac uszczelniacz w plynie ale tylko renomowanej firmy. Ja uzylem i bylo OK – bylo bo to w poprzednim aucie. Ale przy pompie wody sugerowalbym ja wymienic...
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Miclosch » 31 sty 2008, 22:24

Jeżeli to pompa – a mi niestety tak też się wydawało – nie chciałem sugerować – bo może przyszło by wam coś innego do głowy – to oczywiście jest do wymiany. Ale jak juz mówiłem – na razie mnie na to nie stać! Więc jakiej renomowanej firmy uszczelniacz kupić? Po wyguglaniu (oj nie lobię takich neologizmów) wychodzi biliard świetnych uszczelniaczy, które na pewno nie zatykają układu chłodzenia i na pewno działają non stop!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez ap2 » 1 lut 2008, 08:35

Niestety nie powiem ci co ja uzylem bo to bylo z dwa lata temu i opakowanie chyba wywalilem.
Cenione sa produkty Liqui Moly
http://www.allegro.pl/item303957467_liq ... d_ss_.html

lub STP

Jesli chodzi o pompe wody – jak puszcza moze sie zatrzec i stracisz chlodzenie... Uwazaj :)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Miclosch » 6 lut 2008, 02:03

Wlałem! Zobczymy co też ten cudowny środek zadziała!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez brii » 6 lut 2008, 09:45

Miclosch – kiedyś w MXie miałem podobnie... Wlałem kupę uszczelniacza, żeby dojechać do domu. Po dówch tygodniach i tak zaczęło znowu przeciekać na pompie. Lepiej zbieraj kasę zmieniaj pompę i przy okazji rozrząd. I nie zapomnij przy tym dokładnie przepłukać cały układ z tego syfu... Niestety te środki zmniejszają nieco skuteczność układu chłodzenia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzesiek_SOK » 6 lut 2008, 14:34

Nie używaj żadnych uszczelniaczy, nazbieraj stówke na pompe i wymień ją, jedynym problem w wymianie jej jest dolna śruba (mały dostęp).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2007, 12:29
Posty: 13
Skąd: Sokółka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 16V 91r.

Postprzez Miclosch » 6 lut 2008, 18:34

Ja to wszystko wiem. Ale muszę tak przejeździć jakiś czas bo nie będę oddawał samochodu do naprawy bo mnie skasują na parę stówek a nie na jedną. Nie mam gdzie dokonać naprawy, w związku z tym muszę poczekać za zrobi się na tyle ciepło żeby mi ręce do klucza nie przymarzały!

No i oczywiście będzie wielkie płukanie! Ale i tak miałem to w planach. Robiłem jedno w zeszłe lato, chce powtórzyć cały proces jeszcze raz, żeby wypłukać dokładnie wszystko. Musze jednak mieć do tego warunki! Nie chce mi sie leżeć pod samochodem w błocie pod blokiem, sami chyba rozumiecie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez ap2 » 7 lut 2008, 17:25

he he he Czekalem az sie przeciwnicy odezwa...

Zasada jest prosta:
Wlewa sie tyle ile zaleca producent specyfiku i robi sie to DOKLADNIE wg instrukcji (np. ja mialem napisane: wlac do plynu o temp min 75 st C, odpalic silnik na wolnych obrotach 15 min, odbyc jazde w spokojnych warunkach 15min. Ja dodatkowo po tym troche autko przegonilem. Efektow ubocznych brak.).
A jak zalecana dawka nie uszczelni to sie NIE dolewa do nieskonczonosci, tylko rozbiera... Wg zasady: co za duzo to niezdrowo...
Gwarantuje ze nic zlego sie nie stanie. Jezdzilem po tym zabiegu dwa lata i nie bylo zadnych problemow.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez brii » 7 lut 2008, 19:15

Miclosch napisał(a):No i oczywiście będzie wielkie płukanie! Ale i tak miałem to w planach. Robiłem jedno w zeszłe lato, chce powtórzyć cały proces jeszcze raz, żeby wypłukać dokładnie wszystko. Musze jednak mieć do tego warunki! Nie chce mi sie leżeć pod samochodem w błocie pod blokiem, sami chyba rozumiecie

Jak chcesz dokładne płukanie zrobić to trzeba rozpiąć węże w najniższym punkcie – na dole chłodnicy – kanał się przyda ;) Następnie wszystko łączysz, wlewasz specjalny preperat do czyszczenia (uwaga – niektóre mogą być żrące) jeździsz przez 30 minut, wszystko wylewasz i wlewasz dopiero normalny płyn.

Jeśli idzie o zalanie uszczelniacza to tak jak napisał ap2 – na ciepły silnik trzeba zalewać, ale jeszcze raz podkreślam – te środki nadają się jako tako do łatania chłodnicy a nie pompy. Przez jakiś czas będzie OK, ale pompę i tak trzeba zmienić. Weź pod uwagę, że jak Ci to gdzieś padnie w trasie to koszt seriwsu/lawety też nie będzie mały...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Miclosch » 7 lut 2008, 23:13

No to po wlaniu specyfiku, na razie nic nie cieknie, ani troche. No ale jak tylko bedzie mozna sie położyc pod samochodem to wymieniam pompe – znalazlem na Allegro nowe za 80 zł. Cena rozsadna, nawet nie chce wiedziec ile by kosztowała taka zamawiana w Belgii!

Co do płukania to juz to przerabiałem wiec nie bede z tym miał zadnego problemu. Pojezdze troszke jeszcze i zobaczymy co tez ten cud płyn zdziałał. :)

Ja tez nie jestem zwolennikiem pół środków. I jak tylko miał bym taką możliwość to bym pompe odrazu wymienił!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez brii » 8 lut 2008, 00:54

<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ap2 » 11 lut 2008, 11:21

brii napisał(a):<spoko>


spam !! <czytaj> ;P
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Miclosch » 2 paź 2009, 19:05

No dobrze po długiej przerwie nie jeżdzenia 121, złamane kolanko, inny równie boski pojazd, przyszła pora na WIELKĄ NAPRAWE. Postaram sie zrobić pare zdjęć. Będe wymieniał paski i pompe. Trzymajcie kciuki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez Przemo_007 » 24 paź 2009, 22:30

Witam też mam problem z wyciekiem płynu chłodzącego tylko że mi cieknie chłodnica :( I mam do was małe pytanko czy jeżeli nie uda mi się kupić oryginalnej chłodnicy do Mazda 121 DB to czy mogę ja zastąpić naprzykład chłodnicą z Mazda 121 (ta co wygląda jak fiesta) Mazda 323 czy z czegoś innego??? :)
Przemo_007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 00:07
Posty: 37
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 121 DB 1.4i 16v 75KM

Postprzez funky5 » 29 lis 2009, 04:27

hej,
ja niestety mam podobny problem.. właśnie wróciłem do mieszkania, zaniepokojony tym, że na światłach kaczucha zaczęła mi parować spod maski, jakby od atrapy.. po zatrzymaniu się zobaczyłem, że z samochodu się leje!
teraz po ciemku to niewiele mogę powiedzieć, ale wygląda mi na to, że gdzieś z chłodnicy cieknie.. jeśli ktoś ma jakieś sugestie, bardzo prosiłbym o pomoc – dla ułatwienia powiem, że leje się ze środkowej części i raczej środek albo dół..
ktoś miał coś takiego kiedyś?

z nowych objawów, które dzisiaj zaobserwowałem to
-chłodnica jest cały czas zimna – nawet trochę się nie zagrzeje,
-gdy daję nawiew ciepły na maksa leci tylko zimne powietrze
myślicie, że to może być pompa? a jeśli tak to ma ktoś namiary, gdzie w warszawie można taką niedrogo dostać?
pozdrawiam
[img]http://www.mx-5.pl/images/signatures/9587186484ffc93c5d9f65.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 14:53
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 '90 nananananana :)
MX-5 '93 Turbo Grinch

Postprzez koksik » 29 lis 2009, 20:13

a silnik ma optymalną temperature?? czy jest zimny?? może po prostu termostat szlag trafił i nie otwiera dużego obiegu
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez funky5 » 30 lis 2009, 01:13

silnik się gotuje, nie jest ani trochę chłodzony

wg mechanika poszła chłodnica – gdzie w warszawie mogę dostać niedrogo nawet używaną?..nowa to 450zł..
[img]http://www.mx-5.pl/images/signatures/9587186484ffc93c5d9f65.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 14:53
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 '90 nananananana :)
MX-5 '93 Turbo Grinch

Postprzez yari » 28 gru 2009, 11:01

ja wycieki lokalizowalem przy dolnym wypuscie z chlodnicy -spadal przewod gumowy z chlodnicy do silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez cadzzilac77 » 26 paź 2010, 09:45

Przemo_007 napisał(a):Witam też mam problem z wyciekiem płynu chłodzącego tylko że mi cieknie chłodnica :( I mam do was małe pytanko czy jeżeli nie uda mi się kupić oryginalnej chłodnicy do Mazda 121 DB to czy mogę ja zastąpić naprzykład chłodnicą z Mazda 121 (ta co wygląda jak fiesta) Mazda 323 czy z czegoś innego??? :)


identyczny problem, podobne pytanie.
gdybym nie znalazł Mazdy 121 DB na szrocie, czy będzie pasowała chłodnica od 323 ewentualnie inny model?
w moim mieście jeżdżą 3 (słownie: TRZY) i moja czwarta.

zima idzie, chłodnica poszła a ciągłe dolewanie płynu nie bardzo się uśmiecha. na szczęście tylko "kapie". przez parę godzin postoju, na kartonie pod samochodem była plama około 5cm i spory "kożuszek" świeżego płynu do chłodnicy.
za to w trasie 200 kilometrowej, "wyparowuje" ponad połowa zawartości zbiorniczka wyrównawczego. najdalej dwa dni później muszę dolewać płyn, albo wodę zniemoralizowaną.
.wolnemedia.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 14:03
Posty: 700
Skąd: gołdap
Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121