Witam.
Moja mazda szarapala troche na wyzszych obrotach. Dostala nowe swiece i nowa kopulke co jej pomoglo. Teraz oprocz kopulki dostala palec rozdzielacza i nie wiem czy mechanik cos obluzowal lub zle zalozyl, ale z nowym palcem ponizej 2-3k RPM mazda szarpie jak glupia – poza pierwszym biegiem.
2 szarpie do okolic 2000
3 jakos podobnie
4, 5 do 3000 prawie
Wyzej jest dobrze.
Filtr paliwa i oleju wraz z olejem beda nowe za jakis tydzien, w srode odbieram kable SENTECH, bo musieli mi je sprowadzic.. (sa ciagle zalozone JC przez poprzedniego wlasciciela..) NGK troche za drogie (173zl w IC).
Czyzby cewka umierala? Lub przeplywka? Czy moze to tylko przewody? Bo w kazdym temacie na forum inna mazda sie trafia, tylko o jednej BA 1.5 napisano ze to przewody.. Wrr czekac na nie do srody
Mikolaj
PS. Teraz sobie przypomnialem ze mechanik zalozyl mi na probe w piatek inne swiece od siebie, a moje mi oddal. Jak troche przestanie lac to wyjde je zmienie i zobacze, ale i tak bede wdzieczny za sugetie co to moze byc..
Mazda szarpie ponizej 2-3k RPM
Strona 1 z 1
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
ap2 ale tak nagle oszalal w jeden dzien na calym zakresie od 2 do 3k ?
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
wlasnie nie jestem pewien czy to ten czujnik... ale wiem (u siebie mam) problem z przerywaniem jak silnik wchodzi na zakres 2000 – 2400 obrotow... i wiem zo ten czujnik bo go sprawdzilem. A ze drogi jest to sie mecze...
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
ap2 uzywki mozna po 150zl kupic nawet – moze bedzie lepszy – szukaj sprzedawcy z gwarancja
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Fakt. Ale dziwne, ze zamienniki nie istnieja :/
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Mam takie wrazenie ze Japoncy dokladnie zaplanowali ile ich "maszynki" maja wytrzymac i w tym okresie wszystko jest OK. Upewniam sie o tym czytajac o innych Mazdach – uwazam Mazde za bez awaryjna lub malo awaryjna ale zauwazylem ze wiekszosc typow silnikow jest obarczona wystepowaniem tych samych problemow – np. zabka, falowanie obrotow, problem z wolnymi obrotami, ssaniem i pare innych. Zawieszenie jest wg mnie poza "konkursem" bo nie ma szans zeby w aucie 5 lat i wiecej i jednym roku na Polskich drogach nie trzeba bylo z nim robic...
A jesli chodzi o ten czujnik to mysle ze nikomu sie nie oplaca tego produkowac, bo pewnie koszt produkcji zblizony do oryginalu a awaryjnosc moze wystepowac dopiero po ilus tam latach o ile w ogole wystapi...
A jesli chodzi o ten czujnik to mysle ze nikomu sie nie oplaca tego produkowac, bo pewnie koszt produkcji zblizony do oryginalu a awaryjnosc moze wystepowac dopiero po ilus tam latach o ile w ogole wystapi...
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
ap2 koszt produkcji akurat bardzo niski, bo to potencjometr. Tylko nie wiadomo jak z polozeniami itd. Jak mi sie naprawde rozwali i wymienie to stary rozbiore i obadam..
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
no wiesz, potencjometr w obudowie odpornej na trudne warunki i do tego odporny na zmiane rezystancji w funkcji temperatury... to juz nie jest takie tanie
do tego dochodzi proces badawczy jesli fabryka nie udostepnia danych no i ilosc jaka nalezy wyprodukowac
a na koniec wez pod uwage ze ten element kosztuje jakies 150 USD co nie jest jakas wielka kwota w Japonii i Europie zachodniej.
A co do pomyslu z badaniem to tez go "rozwale"... ot tak, z ciekawosci
do tego dochodzi proces badawczy jesli fabryka nie udostepnia danych no i ilosc jaka nalezy wyprodukowac
a na koniec wez pod uwage ze ten element kosztuje jakies 150 USD co nie jest jakas wielka kwota w Japonii i Europie zachodniej.
A co do pomyslu z badaniem to tez go "rozwale"... ot tak, z ciekawosci
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
ap2 jak czytalem to kosztuje w granicach 6300zl (chyba, ze to byl przeplywomierz) to juz masz dzis jakies 250USD. Przy wartosci auta kwota jest sroga..
Wychodzi na to, ze czujnik nie jest najdrozszy:
tutaj
tutaj
Tutaj jest powtarzany model TH140, nie wiem tylko czy 121 tez mialo taki.[/url]
Wychodzi na to, ze czujnik nie jest najdrozszy:
tutaj
tutaj
Tutaj jest powtarzany model TH140, nie wiem tylko czy 121 tez mialo taki.[/url]
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
ktos niedawno pisal ze 450PLN w serwisie i czeka sie 2 tygodnie... no a ta cena przy wartosci auta 3000 PLN jest faktycznie sroga
a jesli chodzi o te z linkow to w 121 jest trojpinowy bez kabelkow, wiec ten najtanszy nie pasuje...
kiedys szukalem i problem jest taki ze do 121 byly trojpinowe a do innych modeli czteropinowe – no, zakladam ze jesli w 323 byl ten sam silnik co 121 to byl taki sam czujnik
BTW
jakby byl po 66 USD to bym kupil
A moze by tak skombinowac uszkodzony i go rozebrac na probe? Moze to badziewie wystarczy wyczyscic wewnatrz, no ale jak tam jest klasyczna sciezka jak w potencjometrze i jest wytarta no to jestesmy bez szans
a jesli chodzi o te z linkow to w 121 jest trojpinowy bez kabelkow, wiec ten najtanszy nie pasuje...
kiedys szukalem i problem jest taki ze do 121 byly trojpinowe a do innych modeli czteropinowe – no, zakladam ze jesli w 323 byl ten sam silnik co 121 to byl taki sam czujnik
BTW
jakby byl po 66 USD to bym kupil
A moze by tak skombinowac uszkodzony i go rozebrac na probe? Moze to badziewie wystarczy wyczyscic wewnatrz, no ale jak tam jest klasyczna sciezka jak w potencjometrze i jest wytarta no to jestesmy bez szans
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
Wymiana przewodow nie pomogla.. W piatek wizyta u mechanika najpewniej :/
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
nie wiem na ile interesujesz sie elektronika ale ten potencjometr mozna sprawdzic w warunkach domowych – Petrica dal manual do tego. Mozesz to zrobic gdyby mechanik nie byl calkiem zaufany...
IMHO Przy takich czarach dobrze wiedziec co sie dzieje, bo jak mechanik nie wie a sie nie przyzna to wymienisz polowe osprzetu
IMHO Przy takich czarach dobrze wiedziec co sie dzieje, bo jak mechanik nie wie a sie nie przyzna to wymienisz polowe osprzetu
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
Miałem podobny problem. Czujnik położenia przepustnicy można sprawdzić nie odkręcając go przy pomocy omomierza według opisu Petrici. Można też spróbować ręcznie otwierać i zamykać przepustnicę przy włączonym silniku. Wtedy niezależnie od obrotów silnik będzie szarpał i mocno tracił obroty przy ustawieniu czujnika w pozycji gdzie ma przerwę. Można też odczytać błędy z komputera (zwora TEN-GND, dioda + rezystor 1k pomiędzy FEN i B+, http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd). W serwisie chcieli za nowy czujnik ponad 500 zł. Kupiłem używany, ale sprawny na Allegro za 150 zł. Wymiana zajęła mi ok. 2 min. Później skasowałem błędy (12 i 17) odłączając masowy zacisk od akumulatora i przytrzymując wciśnięty hamulec przez ok. 30 s. Komputer nie zgłasa już żadnych błędów i jeździ się płynnie.
-
tomeg1
Witam
Odpowiem na pytanie niejednego z kolegów: Co jest w środku czujnika przepustnicy ?
Jest tam potencjometr 0,5 W niestety najprostszy węglowy i wytarcie jego powoduje brak kontaktu.Ja kupiłem używany za 100 na szrocie. Co do kupna używanego to nie ma problemu z testem wystarczy zabrać ze sobą omomierz. Zwłoki mojego potencjometru rozebrałem i wykonałem fotorelację wraz z instrukcją naprawy, zamieszczę ją tylko w przypadku kiedy się uda dostać potencjometr na wymianę.
Pozdrawiam.
Odpowiem na pytanie niejednego z kolegów: Co jest w środku czujnika przepustnicy ?
Jest tam potencjometr 0,5 W niestety najprostszy węglowy i wytarcie jego powoduje brak kontaktu.Ja kupiłem używany za 100 na szrocie. Co do kupna używanego to nie ma problemu z testem wystarczy zabrać ze sobą omomierz. Zwłoki mojego potencjometru rozebrałem i wykonałem fotorelację wraz z instrukcją naprawy, zamieszczę ją tylko w przypadku kiedy się uda dostać potencjometr na wymianę.
Pozdrawiam.
-
rufio
a jakie rezystancje powinien miec?? ten czujnik?? bo u mnie w okolicy 2 000 obr i troszke ponad własnie podszarpuje nie czuc tego jak sie szybko rozpędza tylko jak powoli sie przechodzi przez ten przedział obrotów albo utrzymuje stała predkośc w kokolicy tej wartosci na luzie nie zauwazyłem zeby silnik jakos przy tych obrotach przerywał moze to byc ten czujnik?? komputer nie wywala zadnych błedów.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości