Szarpie przy dodaniu gazu na niskich obrotach (ciepły silnik)
Strona 1 z 1
Sprobuje najdokladniej jak potrafie opisac moj problem:
Jak nagrzeje sie silnik, i tylko podczas dluzszej trasy, podczas wolnego przyspieszania zdaza sie (ale nie zawsze), szarpie mi samochod. Po szybkim puszczeniu gazu, lub redukcji biegu, szarpanie ustaje momentalnie. Im wieksze obciazenie tym mniej szarpie.... nie znaju, nie paniemaju...
Sprawdzałem na róznych typach benzyny, wychodzi mi ze na 98 robi tak zadziej... nie ma to zwiazku z ochłodzeniem, poniewaz działo się tak juz wczesniej – czyli jak jeszcze było ciepło. Nie ma tez znaczenia wilgotnosc powietrza, dzieje sie tak w suche i mokre dni. A no i oczywiscie o czym juz pisałem – nie zawsze...
Nie wiem czy to jest grozne dla silnika czy nie, ale napewno upierdliwe... wiec postawnowilem sie tego pozbyc. Fajna pore roku sobie wybralem, zwazywszy fakt nie posiadania garażu.
A na koniec dodam ze szukałem i czytałem juz pewnie wieksza wiekszosc postow odnosnie szarpania i nie znalazlem podobnego problemu.
Jak nagrzeje sie silnik, i tylko podczas dluzszej trasy, podczas wolnego przyspieszania zdaza sie (ale nie zawsze), szarpie mi samochod. Po szybkim puszczeniu gazu, lub redukcji biegu, szarpanie ustaje momentalnie. Im wieksze obciazenie tym mniej szarpie.... nie znaju, nie paniemaju...
Sprawdzałem na róznych typach benzyny, wychodzi mi ze na 98 robi tak zadziej... nie ma to zwiazku z ochłodzeniem, poniewaz działo się tak juz wczesniej – czyli jak jeszcze było ciepło. Nie ma tez znaczenia wilgotnosc powietrza, dzieje sie tak w suche i mokre dni. A no i oczywiscie o czym juz pisałem – nie zawsze...
Nie wiem czy to jest grozne dla silnika czy nie, ale napewno upierdliwe... wiec postawnowilem sie tego pozbyc. Fajna pore roku sobie wybralem, zwazywszy fakt nie posiadania garażu.
A na koniec dodam ze szukałem i czytałem juz pewnie wieksza wiekszosc postow odnosnie szarpania i nie znalazlem podobnego problemu.
Ostatnio edytowano 13 lis 2007, 16:15 przez Miclosch, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
moze jakis syf w baku... kiedy ostatnio zmieniales filtr paliwa? -to pierwsza linia obrony
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
U mnie jest inaczej: gdy jadę np. na 2 lub trzecim biegu przy 2500-3000 obrotach i dam gaz do dechy, to czuję tak jakby podwójne szarpnięcie, nie przyspiesza płynnie. Filtr paliwa niedawno wymieniany.
2002 MX-5 NBFL Phoenix 1.6
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
- Od: 6 wrz 2007, 13:44
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V
Filtr miałem niedawno wymieniany, moze to ten czujnik. Sie zobaczy.
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
ap2 napisał(a):czujnik polozenia przepustnicy...
Sprawdziłem kody błędów – nie pokazuje, żeby ten czujnik był uszkodzony. Może wystarczy regulacja?
- Od: 6 wrz 2007, 13:44
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V
nie wiem kiedy ten czujnik zglasza blad, ale problem tego czujnika jest taki ze jest to zwyczajny potencjometr zamkniety w nierozbieralnej (dlaczego!?) obudowie. Nie da sie tego wyczyscic lub wyregulowac... Jego uszkodzenie polega na tym, ze w zakresie najczesciej uzywanych obrotow sciezka sie wyciera – akurat w M121 przypada to na zakres 1700 do 2200 obrotow w zaleznosci od jego ustawienia (ustawienie opisuje Petrica w manualach)
W tymze manualu jest napisane jak sprawdzic czy potencjometr jest uszkodzony, ale jest tez mozliwosc sprawdzenia na kilka innych sposobow, np podlaczajac LED i sprawdzajac czy przy jakims polozeniu nie przestaje ona swiecic.
Da sie tez sprawdzic miernikiem cyfrowym ale z detekcja przejscia przez zero – jak nastapi przerwanie obwodu w skutek nielaczacej sciezki miernik "zapika" – najczesciej zasygnalizuje to sygnalem dzwiekowym.
Rozwiazanie == wymiana. Ktos napisal ze nowy >= 400 PLN w ASO, uzywka 100PLN ale ile wytrzyma nikt nie wie.
Ja mam przebieg 140 kkm i potencjometr jest "delikatnie" uszkodzony – znaczy zrywa ale lekko. Przypuszczam (biorac pod uwage rok konstrukcji auta) ze zywotnosc tego czyjnika to ok. 10 lat a wiec 150 – 200 kkm max.
W tymze manualu jest napisane jak sprawdzic czy potencjometr jest uszkodzony, ale jest tez mozliwosc sprawdzenia na kilka innych sposobow, np podlaczajac LED i sprawdzajac czy przy jakims polozeniu nie przestaje ona swiecic.
Da sie tez sprawdzic miernikiem cyfrowym ale z detekcja przejscia przez zero – jak nastapi przerwanie obwodu w skutek nielaczacej sciezki miernik "zapika" – najczesciej zasygnalizuje to sygnalem dzwiekowym.
Rozwiazanie == wymiana. Ktos napisal ze nowy >= 400 PLN w ASO, uzywka 100PLN ale ile wytrzyma nikt nie wie.
Ja mam przebieg 140 kkm i potencjometr jest "delikatnie" uszkodzony – znaczy zrywa ale lekko. Przypuszczam (biorac pod uwage rok konstrukcji auta) ze zywotnosc tego czyjnika to ok. 10 lat a wiec 150 – 200 kkm max.
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
ja zaś mam 260 tyś zrobione i tez lekko zarywa ale tylko jak wcisne gaz do dechy od niskich brotów poszarpie dokladnie 2 razy do 3 tys a potem rakieta puki co sie nie przejmuje bo skoro wytrzymalo 260 tys to wytrzyma do wiosny nie lubie jka mi rece marzna przy robocie xD
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Do czego służy ten czujnik? Jaki ma wpływ na szarpanie?
- Od: 6 wrz 2007, 13:44
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V
O a to jest dobre pytanie, które mnie tez nurtuje...
dzisiaj sklece tester kodow ciekawe co tez mi powie moja Kaczucha....
A tak przy okazji, nie działa mi strona:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
czy wam też?
EDIT:
Zrobiłem test błędow, wyglada na to ze nie mam błędów. Fajnie!
W poniedziałek lub wtorek wybiore sie do aso zapytam ile to ustrojstwo moze kosztowac... mam nadzieje ze nie 400 zl... to jakas chora cena za kawalek plastiku z plaszka i kabelkami...
No ale nadal nie rozumiem jaki wpływ ów czujnik ma na przerywanie silnika?
dzisiaj sklece tester kodow ciekawe co tez mi powie moja Kaczucha....
A tak przy okazji, nie działa mi strona:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
czy wam też?
EDIT:
Zrobiłem test błędow, wyglada na to ze nie mam błędów. Fajnie!
W poniedziałek lub wtorek wybiore sie do aso zapytam ile to ustrojstwo moze kosztowac... mam nadzieje ze nie 400 zl... to jakas chora cena za kawalek plastiku z plaszka i kabelkami...
No ale nadal nie rozumiem jaki wpływ ów czujnik ma na przerywanie silnika?
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Kmieciu4ever napisał(a):Do czego służy ten czujnik? Jaki ma wpływ na szarpanie?
na podstawie zmian rezystancji ECU "wie" w jakim polozeniu jest przepustnica – po prostu czujnik ten zamienia sygnal mechaniczny (fizyczne ruchy przepustnicy) na elektryczny... zreszta jak wszystkie lub wiekszosc czujnikow obecnie stosowanych.
Wplyw na szarpanie:
rezystancja powinna zmieniac sie liniowo, jesli sciezka jest przerwana w ktoryms miejscu to komputer interpretuje to tak jakbys "puscil" gaz i zaraz go wcisnal z powrotem.
No i tu masz zamiane sygnalu elektrycznego na mechaniczny – szarpie autem i Toba tez
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
A czy ten czujnik ma też wpływ na instalację gazu I Generacji ? Pytam bo wolne obroty na gazie i benzynie falują i słychać wtedy takie pstryknięcie, a komputer wyświetla mi błąd 12 czyli tego czujnika .
EDIT:
Odłączyłem ten czujnik(wtyczkę) i obroty juz nie faluja. Narazie jest ok. Czas pokaże czy dobrze zrobiłem
EDIT:
Odłączyłem ten czujnik(wtyczkę) i obroty juz nie faluja. Narazie jest ok. Czas pokaże czy dobrze zrobiłem
- Od: 22 sie 2007, 18:34
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 121 gaz
na podstawie zmian rezystancji ECU "wie" w jakim polozeniu jest przepustnica – po prostu czujnik ten zamienia sygnal mechaniczny (fizyczne ruchy przepustnicy) na elektryczny...
Nie pytałem jak działa czujnik położenia przepustnicy, gdyż to wiem. Ciekawi mnie, co się stanie, jeżeli się go odłączy. Spadną osiągi? Wzrośnie spalanie?
- Od: 6 wrz 2007, 13:44
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V
Zadzwoniłem do serwisu w sprawie Czyjnika Położenia Przepustnicy i cena którą mi podano powaliła mnie z nóg... za ten niewielki kawałek plastiku z kabelkami i blaszką trzeba zapłacić jedynie 636 złotych. Jest tylko na zamówienie... za tyle to mozna polecieć do Belgii i kupic sobie samemu ten mały kawałek....
I co teraz zrobić? Jakieś zamienniki, jakieś sposoby naprawy, jakieś pomysły, może teleportacja do Belgii, albo moze lepiej odrazu do Japonii, z pewnością bedzie taniej!!!
I co teraz zrobić? Jakieś zamienniki, jakieś sposoby naprawy, jakieś pomysły, może teleportacja do Belgii, albo moze lepiej odrazu do Japonii, z pewnością bedzie taniej!!!
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
To mi padł przekażnik od świateł awaryjnych i w serwisie koszt 350 zł (oczywiście na zamówienie)
Co do twojego problemu to pewnie będziesz musiał podejść do elektryka złotej rączki to może coś poradzi, ale ja to bym kupił używke na allegro z któregoś auta z rozbiurki (jest ich pełno) np. ja kupiłem w zeszłym tygodniu komplet felg do kaczuchy za 100zł
Co do twojego problemu to pewnie będziesz musiał podejść do elektryka złotej rączki to może coś poradzi, ale ja to bym kupił używke na allegro z któregoś auta z rozbiurki (jest ich pełno) np. ja kupiłem w zeszłym tygodniu komplet felg do kaczuchy za 100zł
- Od: 22 sie 2007, 18:34
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 121 gaz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości