Strona 1 z 1

Odciecie recyrkulacji spalin EGR

PostNapisane: 11 lis 2007, 18:59
przez andrzej-w
W watku o aucie Yariego, Spawn umiescil ciekawa informacje nt EGR, czyli o systemie recyrkulacji spalin, w ktory jest wyposazona 121DB. Nie wszyscy z "naszego" dzialu, zagladaja w ten watek, a sprawa jest dosc ciekawa.

Przeklejam informacje o EGR by Spawn

Część spalin jest odgałęziania przy kolektorze i doprowadzana z powrotem przez filtr powietrza do silnika!
Sensem tego jest ograniczenie wartości emisji spalin!
Modele Mazdy, które sprzedawane są w Japonii, nie mają EGRów (np. KL-ZE), ponieważ w Japonii nie ma Norm Emisji Spalin. Między innymi, dlatego auta stamtąd mają więcej KM jak te u nas.

Dlatego można spokojnie odłączyć EGR, ponieważ ustaliłem, że wartości emisji spalin praktycznie się nie zmieniają a silnik spala czyściej i wydajniej (bo żadne śmieci nie wracają do środka)!


Gdzie szukac tego zaworu?
To jest ta rurka ktora idzie od kolektora do filtra! Whodzi do filtra na stronie kierownicy! Jak to zaslepisz to bedzie mniej zuzywal!

<center>
Obrazek
Rurke wskazuje czerwona strzalka.</center>

Spawn twierdzi, ze odciecie EGR daje lepsza prace silnika na wolnych obrotach i mniejsze spalanie.

Jesli ktos z Was sie tym pobawi, to piszcie smialo jaki efekt.

PostNapisane: 11 lis 2007, 21:35
przez Spawn
You said it!

Once there was a question from yari bout getting the engine to the right tempreture, well I cab say that the BG SOHC engines do not have any EGR! So its complete useless!

And my DB needed after that only 5.5-7l/100kms!

PostNapisane: 12 lis 2007, 11:19
przez goofy2
OT: Widże, że kolega Spawn strzelił focha i po raz kolejny pisze po angielsku <lol>, co przypuszczam jt moja sprawką :] . Pisz może po polsku tak jak umiesz nie bedę się już czepiał – OBIECUJĘ

SpawnPOZDRAWIAM

PostNapisane: 12 lis 2007, 12:30
przez Kmieciu4ever
Ciekawe, alea w jaki sposób zaślepić tą rurkę?

PostNapisane: 12 lis 2007, 13:57
przez ap2
kropelka... :)

1. zdjac oryginal i schowac na lepsze czasy.
2. kupic na szrocie kawalek rurki o taki samym przekroju – musi wytrzymywac cieplo silnika i byc odporna na zebrudzenia olejem itp, po prostu taka rurka z byle jakiego auta spelniajaca ww warunki
3. robisz z niej dwa kawalki – jeden na FP drugi na "zrodlo" spalin
4. do srodka z kazdej strony wkladasz metalowy bolec o takiej srednicy jak rurka – np srube
5. zakladasz opaski i zaciskasz – masz szczelnie i tanio.

rozwiazanie takie troche amatorskie ale skuteczne i tanie :)

PostNapisane: 13 lis 2007, 12:19
przez andrzej-w
ap2: odciales u siebie EGR w/w sposob?

PostNapisane: 13 lis 2007, 13:20
przez ap2
nie robilem takiego "cudu" ale opisalem sposob jak bym to zrobil, gdybym chcial/musial. Moja Mazda pali mi w jezdzie mieszanej 6L/100 wiec nie bardzo mi sie chce kombinowac dla 0,5L benzyny – o ile to jest "prawda".
Poza tym nie wiem jak dokladnie dziala ten EGR – w nowych konstrukcjach dziala tak, ze jak jedziesz spokojnie, w stalym zakresie obrotow silnika to EGR jest wlaczony. Jak sie rozpedzasz, przyspieszasz – ogolnie butujesz – to EGR jest wylaczony i silnik dostaje czyste powietrze. Wiesz, ekologia ekologia ale oslabienie silnika to ubytek bezpieczenstwa, wiec wybor jest prosty...
IMHO jak tak patrze jak te male ludki pokombinowali z tym silnikiem to mysle (mam nadzieje :) ) ze tutaj dziala tak samo jak w obecnych konstrukcjach...

PostNapisane: 13 lis 2007, 13:26
przez yari
Spawn napisał(a):And my DB needed after that only 5.5-7l/100kms!

B3? czy B6?

PostNapisane: 13 lis 2007, 16:03
przez Spawn
@yari
W B3 bo B6 SOHC niema EGRu!

ap2 napisał(a):...
Poza tym nie wiem jak dokladnie dziala ten EGR – w nowych konstrukcjach dziala tak, ze jak jedziesz spokojnie, w stalym zakresie obrotow silnika to EGR jest wlaczony. Jak sie rozpedzasz, przyspieszasz – ogolnie butujesz – to EGR jest wylaczony i silnik dostaje czyste powietrze. Wiesz, ekologia ekologia ale oslabienie silnika to ubytek bezpieczenstwa, wiec wybor jest prosty...
IMHO jak tak patrze jak te male ludki pokombinowali z tym silnikiem to mysle (mam nadzieje :) ) ze tutaj dziala tak samo jak w obecnych konstrukcjach...


Wlasnie tak to dziala tez w DB! :P

PostNapisane: 13 lis 2007, 16:25
przez ap2
Spawn napisał(a):B3, B6 SOHC niema EGRu!
--- cut ---
Wlasnie tak to dziala tez w DB! :P


No to po co to zrobiles? :)
IMHO wplyw na spalanie takiej modyfikacji jest maly – jak juz napisalem, 0,5L to blad pomiaru :)

BTW jaka czesc spalin jest "podawana" z powrotem? Ma to wplyw na katalizator?

PostNapisane: 13 lis 2007, 16:38
przez Spawn
Zaden wplyw na Kat! Hehe, ja nawet mialem lepsze spaliny niz model z aktywnym EGRem!

No jak poco zrobilem? Pisze, w dolnych obrotach troche lepiej szedl i mniej spalal!

Zrobilem Edit, teraz lepiej?