Strona 1 z 2

Problem ze skrzynią biegów

PostNapisane: 10 sie 2004, 16:52
przez xwi15
Witam
Mam problem ze skrzynia, przejzalem wczesniejsze posty ale zadna z wczesniej przestawionych usterek nie pasuje do mojej, a objawy w mojej mazdzie sa nastepujace:
po wrzucenie biegu(obojetnie na ktorym) i jezdzie na nim dochodzi ze skrzyni odglos tarcia, ustepuje wraz ze wcisnieciem sprzegla tak wiec przy jezdzie na luzie i na postoju nie dobiega ten odglos. Z tego wnosze iz cos ze skrzynia(olej sprawdzilem a nawet wymienilem) tudziez z mechanizmem roznicowym(awarie mechanizmu roznicowego sugerowal mi mechanik, zastanawia mnie jednak czy przy takiej awarii nie nasilaloby sie tarcie w momencie skrecania u mnie nie ma roznicy czy jade prosto czy tez skrecam trze bardzo podobnie). Dodam jeszcze, ze sprzeglo bierze b.wysoko jednakze sie nie slizga.
Mialem nadzieje, ze to sprzeglo ale wszyscy mowia "skoro w trakcie jazdy na biegu trze tzn iz docisk tarcz i lozyso sa ok".
Moze ktorys z uzytkownikow mial podobny problem i pomoze mi z diagnoza i to nasuwa sie kolejne pytanie czy naprawa skrzyni jest oplacalna a jesli tak to moze zna ktos kogos godnego polecenia, szukalem uzywanej i jedyna jaka znalazlem wyceniona zostala na 1,5zl :(.
Samochod Mazda 121 1,3 16V 75KM 1994r. (jajeczko jak sie patrzy)
Pozdrawiam
Kamil Przegaliński

PostNapisane: 10 sie 2004, 17:15
przez Jaksa
Z tego wnosze iz cos ze skrzynia(olej sprawdzilem a nawet wymienilem)
Przy wymianie oleju były jakieś opilki metalu ? Jaki kolor mial spuszczany olej? Jak były opiłki ew kolor był opalizujący ( jak brokat ) to coś się sypnęło w skrzyni ,jesli nie to może łozysko oporowe jest w stanie agonalnym ....to tylko domysly.

PostNapisane: 10 sie 2004, 17:26
przez xwi15
Specjalnie zwracalem uwage przy wymianie i olej byl klarowny, nie zawieral zadnych opilkow. Nie dodalem jeszcze jednego, ze biegi wchodza bez najmniejszych problemow. Skoro kolega sugeruje lozysko oporowe to mam pytanie jak to sprawdzic bez rozbierania :) i czy w stanie agonalnym to lozysko halasowalo by podczas jazdy na juz wlaczonym biegu ?

PostNapisane: 10 sie 2004, 19:18
przez Jaksa
w stanie agonalnym to lozysko halasowalo by podczas jazdy na juz wlaczonym biegu
W mechanice jak w życiu ..... jaki problem wymontować skrzynie w 121 ? Słyszałem od jakiegoś klienta ( jakiś czas temu ) że posypały się łozyska w skrzyni ale u mnie nigdy nic takiego się nie dzialo,tylko sprzęgiełka się wymienia. Weryfikacja Twojego problemu przez internet będzie chyba niewykonalne (sorki )

PostNapisane: 11 sie 2004, 06:52
przez daniszko
Witam,
Mam podobny problem na 1 i 2 biegu pozostałe są bez zarzutu. Wymieniłem olej, ale nic nie pomogło, nadmienię że dla mnie laika stary niczym nie różnił się od nowego wlanego – czyściocha i żółciutki jak z butelki. Pytałem się mechanika co to może być, usłyszałem że mam nadwrażliwy słuch, a skrzynie w mazdach się nie psują. Zimą miałem problem jedynie przy dużych mrozach na zimnym silniku z wkleszczaniem 1 i 2 biegu dlatego zdecydowałem się wymienić olej na syntetyczny. Przejechałem już 5 tys km i nic się nie dzieje, przy wolnych obrotach słyszę jedynie na 1 i 2 szuranie w skrzyni, ale one są tylko potrzebne do 50 km/h.

PostNapisane: 11 sie 2004, 09:20
przez adam626
Jarek a może to takie szuranie jak u mnie na jedynce

PostNapisane: 11 sie 2004, 09:40
przez xwi15
Wlasnie masz tylko na 1 i 2-ce a ja mam na wszystkich biegach , po swojej niezbyt fachowej ocenie podejrzewam w swoim przypadku lozysko walka sprzeglowego.

PostNapisane: 11 sie 2004, 21:24
przez Jaksa
Jarek a może to takie szuranie jak u mnie na jedynce
Możemy tylko gdybać .....skrzynkę pewnie i tak trzeba rozebrać. :D

PostNapisane: 19 sie 2004, 15:46
przez spec
NO I CO Z TĄ SKRZYNIĄ????????????????????????????

PostNapisane: 28 sie 2004, 19:46
przez xwi15
Prawdopodobnie to juz wystajace nity na traczy tarly tak podczas jazdy, zobaczymy po zlozeniu na wszelki wypadek wymienilem lozsyko oporowe ,lozysko na walku sprzeglowym no i oczywiscie docisk i tarcze choc strasznie mnie zdziwilo iz taka wymiane robie juz przy 140kkm, myslalem ,ze w japonczykach to lekko mozna zrobic na jednym sprzegle 200kkm, no ale jeszcze roznie moze byc najgorzej jak sie okaze,ze po wymianie tego wszystkiego nadal trze, juz zaczelo sie pechowo bo jak mechanik wykrecal korek od zlewu oleju to wykrecil razem z gwinet i teraz bedzie mi gwintowal skrzynie :(

PostNapisane: 30 sie 2004, 08:41
przez xwi15
Juz wiadomo na pewno ,to tarcza sprzeglowa byla juz tak starta ,ze nity szorowaly o docisk, ciekawa sytuacja bo zuzyla sie a taki sposob iz nie slizgala sie no ale na przyszlosc jak ktos sie spotka z takim przypadkiem to niech nie szuka nowej skrzyni jak mi to radzil fachowiec w serwisie w Łodzi.

PostNapisane: 31 sie 2004, 12:41
przez Kubutek
A ja mam takie pytanie – bądź co bądź dotyczące skrzyni...

Jaki olej lejecie do swoich 121 ?

PostNapisane: 31 sie 2004, 14:31
przez JackB
Ja Lotosa specjalnego do silników zasilanych LPG

PostNapisane: 31 sie 2004, 19:08
przez Jaksa
Połsyntetyk jak w kazdej mazdzie.....

PostNapisane: 31 sie 2004, 19:49
przez Kubutek
Jaksa napisał(a):Połsyntetyk jak w kazdej mazdzie.....


Więc jest tak... ja także mam problem ze skrzynią, a mianowicie przy włączonym silniku nie chce mi wchodzić wsteczny bieg... Na "sucho" wchodzi bez problemów... Początkowo myślałem, że to wina sprzęgła, ale tak naprawdę poza tym wstecznym, sprzęgło chodzi jak marzenie. Słychać troszkę łożysko od czasu do czasu, ale można na nim spokojnie jeszcze z 10-20 tys przejechać...

Ojciec pojechał gdzieś wczoraj do warsztatu do jakiegoś znajomego i tamten powiedział mu, że mam beznadziejny olej w skrzyni – za gęsty, i że muszę go wymienić...

Polecił aby wlać tzw. olej czerwony – ATF 3 lub lepszy

Z tego co się zdążyłem zorientować, to ten czerwony jest do automatów...

Znalazłem już kilku różnych producentów tego typu olei w takich cenach:
Texaco ATF 3 – 26 zł / litr
Hipol – G3 (podobno to samo co ATF) – 20 zł.
A teraz uwaga:
Statoil G4 – 19 zł.
Statoil G5 – 26 zł.

Wiem, że pewnie to będzie moja pierwsza i zarazem ostatnia wymiana oleju w skrzyni i teraz mam dylemat, który olej wybrać. Cena za bardzo nie gra roli, ponieważ do skrzyni wchodzi ok. 3,5 litra oleju, a raczej chodzi mi o to który z nich warto wlać, a którego lepiej unikać.....

PostNapisane: 31 sie 2004, 20:10
przez Jaksa
Chyba ktos tu zmienil temat ( JackB ) jakos przeczytałem jeden post Jacka ....hehe a tu chodzi o skrzynię .
Texaco ATF 3 – 26 zł / litr
Ja bym tym zalal....

PostNapisane: 1 wrz 2004, 10:17
przez Kubutek
Jaksa napisał(a):Ja bym tym zalal....


Dzięki za pomoc :)

Wlew oleju do skrzyni

PostNapisane: 5 paź 2005, 13:20
przez YoungOld
Witam
Jak sie wyciaga ten "dynks" aby dolac oleju
bo u mnie chyba jest zapieczony, nie chce wyjsc.
Srube zabezpieczajaca odkrecilem i koniec, nie chce pukac niczym
bo boje sie ze sie cos ulamie.
POMOCY !!

PostNapisane: 5 paź 2005, 14:27
przez Kubutek
YoungOld wydaję mi się, że popełniłeś ten sam błąd co ja :(
Juz tłumaczę – olej do skrzyni leje się górą... ja też odkręciłem tą poziomą śrubę zabezpieczającą i to był mój błąd – od tamtej pory mam małe, ale zawsze wycieki ze skrzyni :(

Sposób dostania się do skrzyni w celu wymiany oleju jest tutaj – http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=12764

PostNapisane: 6 paź 2005, 09:53
przez YoungOld
No wlasnie nie odkrecalem tej na dole tylko u gory jest taka sruba zabezpieczajaca
i ja odkrecilem ale dalej nie chce wyjsc.
Pomocy, czy moge toto potraktowac czyms ciezszym ??

EDIT:Dostalem informacje od Jaksa i ide sprawdzic czy dam rade
toto wyciagnac. Napisze czy sie udalo