Naprawa lub wymiana miekkiego dachu

Mazda 121 1991–1996

Postprzez markomarc » 21 lut 2007, 00:00

Wymiana prosta. Naprawa trudniej polecam sie na odpowiedzi na ika pytan
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez gruba83 » 1 kwi 2007, 17:35

witam!
ja mam oczywiście prawie jak każdy problem z miękkim dachem w madzi.zanim zaczeła sie zima na dobre byłam u tapicera który załatał mi skórą dach bo był popękany na zgięciach cena 100zł.osobiście nie polecam takich zabiegów u ludzi którzy sie nie znaja tak jak to było w moim przypadku bo choć dach wygląda estetyczniej to strasznie wolno sie rozsuwa i już nawet nie dociska sie do końca a odstaje conajmniej na 3 cm.oczywiście tapicer żeby załatać mi dach musiał go ściągnąć i takie tego skutki. :(
Początkujący
 
Od: 8 lis 2006, 00:33
Posty: 8
Skąd: koło Szczecinka
Auto: mazda 121 GLX 1,3Kat

Postprzez gruba83 » 1 kwi 2007, 17:38

jeśli ktoś wie jak naprawić dach żeby sie idealnie(pewnie niemożliwe) zamykał i dociskał niech napisze bo nie tylko mi pewnie pomorze! :|
Początkujący
 
Od: 8 lis 2006, 00:33
Posty: 8
Skąd: koło Szczecinka
Auto: mazda 121 GLX 1,3Kat

Postprzez markomarc » 1 kwi 2007, 22:19

hehe fajnie jakby jeszcze napisala co sie dokladnie dzieje jakies fotki i zachowania materialu

pozdrawiam
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez gruba83 » 3 kwi 2007, 10:51

jeśli chodzi o łaty ze skóry to sie sprawdziły bo skóra jest miękka i sie nie zgina.dach jest źle złożony ponieważ jak go rozkładam to materiał w środku samochodu źle sie zwija-gnie sie strasznie no i strasznie wolno to wszystko trwa.pozatym nie domyka sie do końca bo przez szpary w dachu widać cały środek samochodu :(
Początkujący
 
Od: 8 lis 2006, 00:33
Posty: 8
Skąd: koło Szczecinka
Auto: mazda 121 GLX 1,3Kat

Postprzez markomarc » 4 kwi 2007, 00:00

uuuu masakra mi sie ladnie domyka po zrobieniu naciagu recznego ztylu sa zslepki i jakims imbusem mozna dociagnac. Ladnie jak lezy ale jak rozwine to mam wielkie dziury ale wystarczy ze odpowiednio proporcionalnie go pozamykam i jest wporzadku a ze ciezko chodzi to trzeba zadbac o prowadzenia trzeba je dobrze oczyscic i potem zabezpieczyc teflonem
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez apm » 5 kwi 2007, 17:07

mój problem jest taki: Jak się dostać do silniczna otwierającego i zamykającego dach? gdzie on jest?
U mnie przyciski z przodu auta, otwierają i zamykają część tylną dachu, przednią część dachu tylko otwierają,a przyciski z tyłu auta nie działają.
Myślałem że to wina samego przycisku, ale po rozłożeniu konsoli z przyciskami, spróbowałem włączyć (na sztywno) poprzez zwarcie ale też nic nie dało więc wnioskuję że to nie jest wina przycisku tylko gdzieś przy silniczku.
Czy przycisk przedni zamykający i tylne mają coś wspólnego z sobą? może przyczyna jest wspólna.
Póki co próbowałem dostać się do silniczka ale poniosłem klęskę.
PZDR
apm
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez koksik » 6 kwi 2007, 00:01

apm a załączałes zasilanie do przycisków z tyłu?? chodzi mi czerwony przycisk power, myślę że pewnie tak ale dla pewności napisałem.
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez markomarc » 6 kwi 2007, 00:05

Przyciski z tyłu sąpołączone rownolegle z przdem musi przod byc sprawny tyl to tylko dodatkoiwe przyciski na tył nie zawwsze działaja ponewaz zwieszaja sie przekazniki nalezy wymienic badz naprawic :). Do silniczkow dostac sie jest łatwo ale trzeba sie pobawic troche.

Trzeba otworzyc [jaka?] klape przyslaniajaca siniczki i cała reszte aby to zrobic trzeba odslonic tapicerke. i odkrecic kilka srub.

powodzenia

ps. ostroznie z tapicerka :)
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez apm » 6 kwi 2007, 21:01

do koksik – oczywiście że włączyłem zasilanie [jakich?] przełączników a one i tak nie dzialają (łobuzy)
do markomarc – własnie przednie działaja a [jakie?] nie dzialaja, ( łobuzy), a gdzie te przekaźniki co się lubia zawieszać są? "otworzyć tylnią klapę" mam nadzieję że nie masz na myśli pokrywy bagaznika?
Napisz dokładniej jak się dostać do silniczków i jak postępowac z tapicerką.
P.S.
jak sądze w moim przypadku przyciski są OK gdzyż próbowałem zwierać "na sztywno" i tez nie działalo więc jak sądzę jest coś od strony silniczka. Chyba że sie mylę to prosze o sugestie
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez apm » 6 kwi 2007, 21:41

a może wiecie jak "wyodrębnić" poszczegolne przyciski? po rozkręceniu przedniej konsoli dotarłem do takiego ...... "zespolonego" modułu ze wszystkimi przyciskami – miałem problem z wyciągnięciem pojedynczego przycisku, nie bardzo widziałem jak to zrobić – może jakieś wskazówki?
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez apm » 6 kwi 2007, 21:44

będzie to potrzebne do sprawdzenia – miernikiem – czy jest popsuty czy sprawny, a po drugie będzie potrzebne do ewentualnej wymiany
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez markomarc » 7 kwi 2007, 00:29

a pyka ci przekaznik z tyłu jak wlaczasz stacyjke takie stukniecie jesli tak to dzialaja z tylu jesli nie to przewody zabrudzone przydalo by cie sie ence pence ale pewno nie masz... tapicerke sciagaj od tylu od szyby i boczkow... na przyciskach ci zwisnie potem przyciski trzeba wysunac z plastiku ktory jest ta klapa o ktorej pisalem... poznie odkrecasz kilka srib (4) i widzisz wszystko :)
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez markomarc » 7 kwi 2007, 00:29

a silniczki i przekazniki i moduly mam :) wogole mam caly dach na sprzedaz :) ale to na pw
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez apm » 7 kwi 2007, 01:42

do markomarc – straszne THX, własnie nic nie slychać, ani pyk ani stuk ani nic, jak rozbiorę tapicerkę i dostane sie do silniczka to wezmę miernik i może dojde gdzie jest "pies pogrzebany" a jezeli nie – to będę pisał dalej
ale jak narazie wielkie THX
a jak będę potrzebowal jakiejś części to dam znac na pv
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez apm » 7 kwi 2007, 14:23

No dzisiaj dostałem sie do tych silniczków sterujacych, rzeczywiście kupa zabawy z tym jest, jednak dalej nic nie wiem dlaczego dach otwiera ale nie zamyka. jak mozna sprawdzić czy te dwa przekaźniki są sprawne czy nie?
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez apm » 7 kwi 2007, 17:53

przyszlo mi do głowy takie pytanie: skoro mamy dwa silniczki to który za co odpowiada jaki jest podzial ich pracy? czy ten po stronie kierowcy odpowiada za rozsuwanie przodu a ten po stronie pasażera za rozsuwanie tylu? a może jest inaczej?
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez krzysioww » 13 kwi 2007, 21:38

Ten po stronie kierowcy odsuwa i zasuwa przód, a pasażera tył. Mój się ostatnio odkręcił, co skutkowało dziwnymi odgłosami, coś ala grzechotka, i nie domykał dachu. Ale dokręciłem wkręty mocujące i jest OK.
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 02:38
Posty: 90
Skąd: Warszawa / Głuchołazy
Auto: 626 GE-1,8-'97

Postprzez apm » 14 kwi 2007, 18:04

dzieki krzysioww – teraz wiem gdzie jest przyczyna że otwiera przód ale nie zamyka, sądzę że to przekaźnik, tak jak sugerowal markomarc, gdyby był uszkodzony silnik to by ani otwieral ani zamykal, ale sprawdze jeszcze miernikiem.
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
Początkujący
 
Od: 19 lis 2006, 02:05
Posty: 23
Skąd: świdnica
Auto: mazda 121 1,3 16V

Postprzez stanfse » 10 maja 2007, 22:30

Ok wiec nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy da radę we własnym zakresie wymienić linkę dachu. czy ktoś wie może jak tego dokonać??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 09:40
Posty: 18
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 121 GLX 1.3 CANVAS TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121