Strona 1 z 2
Elektrozawór wolnych obrotów (silnik krokowy)

Napisane:
30 mar 2007, 17:23
przez koksik
Po zrobieniu testu komputera wykazał mi błąd jak w temacie elektrozawór wolnych obrotów i stąd moje pytanie gdzie on jest ( czy to ten co zaznaczone na zdjęciu)( już wiem że na zdjęciu jest czujnik położenia przepustnicy) i po drugie jak go wyczyścić.


Napisane:
30 mar 2007, 20:05
przez Perica

Napisane:
30 mar 2007, 20:32
przez koksik
thanks Perica
P.S dalsze sugestie mile widziane.

Napisane:
3 kwi 2007, 17:07
przez anton9
to co masz na zdjeciu to jest czujnik polozenia przepustnicy.jesli szukasz silniczka krokowego to jest on umieszczony na sciance odgradzajacej kabine od silnika.jesli patrzysz na wprost jest on lekko po prawej stronie za zbiorniczkiem od plynu hamulcowego

Napisane:
3 kwi 2007, 19:20
przez koksik
dzięki anton9, jutro poszukam krokowego

Napisane:
19 maja 2007, 13:58
przez Misio
Jeśli znalazłeś tego krokowca to puść foto jak to wygląda. Podejrzewam u siebie jego usterkę.
Pozdrav

Napisane:
19 maja 2007, 14:54
przez koksik
Niestety jeszcze go nie znalazłem, co prawda jest opis gdzie on jest ale który to on to nie wiem, jak ktoś może niech wskaże i przy okazji powie co to za czarny zbiorniczek przy złączu diagnostycznym??


Napisane:
30 maja 2007, 23:07
przez koksik
Jeśli ktoś wie niech napisze, z góry dzięki za pomoc.

Napisane:
2 maja 2008, 17:11
przez andrzej-w
podpowie ktos, gdzie znajduje sie silniczek krokowy i czym go najlepiej potraktowac w celu wyczyszczenia?

Napisane:
2 maja 2008, 20:43
przez koksik
gdzie on się znajduje w 121 nie wiem, natomiast można go potraktować czymś w stylu wd40 bądź np benzyna

Napisane:
3 maja 2008, 16:08
przez andrzej-w
dzisiaj wybadalem, gdzie znajduje sie elektrozawor wolnych obrotow
jednak nie wymagal czyszczenia, chodzi leciutko i bez zaciec, wiec problem braku ssania oraz spadajacych obrotow o ~200-300rpm po wlaczeniu obciazenia elektrycznego pozostal nie rozwiazany
zastanawia mnie, coz to takiego jest zaznaczone na ponizszym obrazku, na zdjeciu kubutka
u mnie sa tylko wtyczki


Napisane:
3 maja 2008, 17:38
przez koksik
zdjęcie co prawda Koksika a nie Kubutka ale to nie szkodzi, co to za wtyczko nie wiem, ale odpinając je silnik pracował bez zmian...

Napisane:
4 maja 2008, 01:46
przez kriskros52
posiadam dokładnie ten sam problem w mojej madzi 1,3. Dodam że cały monowtrysk wymieniłem na inny i problem nadal ten sam a komputer nie wykazuje błędów. A co myślicie o czujniku temperatury? tym pod kolektorem dolotowym?

Napisane:
5 maja 2008, 08:41
przez ap2
Hmm...
Z tego co wiem to:
-- Mazda 121 1.3 16V nie ma takiego czegos jak silnik krokowy,
-- czujnika polozenia przepustnicy sie nie czysci bo nie da sie go rozebrac, w kazdym razie na moje oko sie nie da bez ryzyka uszkodzenia,
-- brak ssania to problem z takim trzpieniem ktory powinien sie wysuwac/wsuwac w zaleznosci od temp. silnika. Dodatkowo dodam, ze zdejmujac gaznik i ponownie go zakladajac mozna ten trzpien latwo przyblokowac. Trzepien ten znajduje sie po prawej-tylnej stronie gaznika,
-- za zmiane wolnych obrotow podczas wlaczenia/wylaczenia urz. elektrycznych odpowiadaja takie "cudaczne" zaworki – jeden jest calkiem po prawej stronie przy nadkolu, drugi wlasnie kolo silnika wycieraczek.
Wiekszosc opisanych tutaj zagadnien Petrica umiescil w manualach...

Napisane:
5 maja 2008, 22:53
przez kriskros52
no tak. umieścił. tylko że wszystkie te manuale nie działają... a konkretnie to fotek już nie ma na serwerze na które je wrzucał. Może ponowny upload na
http://www.imageshack.us/ będzie trwalszy?

Napisane:
6 maja 2008, 09:06
przez ap2

Napisane:
6 maja 2008, 15:38
przez andrzej-w
ap2, wlasnie nie wiedzialem od czego jest "bolec" nad linka gazu, u mnie wydaje sie przyblokowany na wycisnietym, stad pewnie brak ssania.
w weekend bede testowal, dzieki za info

Napisane:
7 maja 2008, 08:07
przez ap2
Problem polega na tym, ze jak sie zaklada gaznik to mozna "na sile" zalozyc ta krzywke nad ten okragly trzpien (elementy na obrazku w koleczku – obrazek od Petricy, dzieki

)
Jedynym objawem wtedy jest brak ssania.

Napisane:
9 maja 2008, 20:10
przez Kmieciu4ever
andrzej-w napisał(a):zastanawia mnie, coz to takiego jest zaznaczone na ponizszym obrazku, na zdjeciu kubutka

u mnie sa tylko wtyczki

To jest Solenoid Valve (Purge control), jednen z 2 elektrozaworów regulujących obroty.
Skoro go ktoś wymontował, to nic dziwnego, że komputer wyświetla błąd ;–)

Napisane:
30 cze 2008, 18:47
przez andrzej-w
To jest Solenoid Valve (Purge control), jednen z 2 elektrozaworów regulujących obroty.
Skoro go ktoś wymontował, to nic dziwnego, że komputer wyświetla błąd ;–)
u mnie komp nie wywala bledu, w ogole w wersji silnika "C" nie ma tego zaworu, tak jak i EGRa fabrycznie[/i]