Strona 1 z 2

Ściąga w lewo, stuka przy ruszaniu

PostNapisane: 26 mar 2007, 15:26
przez grzybek2520
Witam mam mała sprawe czy wie ktos co moze byc przyczyna ze samochód sam skreca leciutko w lewo po puszczeniu kierownicy niewiem czy to moze byc wina opon spec mi mowil ze mam zjechany bierznik no niewiem co to moze byc. I jeszcze jedna sprawa przy ruchaniu samochodem cos stuka niewiem jak to opisac puszcza sie sprzeglo i cos stuka jest to tylko przy ruszaniu podpatrzylem przy ruszaniu jak kolega ruszal i dzwiek dobiegał z przodu auta prosze o pomoc Pozdrawiam ;)

PostNapisane: 26 mar 2007, 15:56
przez Grzyby
grzybek2520 – a jakie ty masz auto w ogóle?

Przeczytaj proszę regulamin tego działu (temat przyklejony) i nazwij poprawnie temat (są tam przykłady).
Poszukaj również za pomocą opcji "szukaj" – na pewno coś znajdziesz

PostNapisane: 26 mar 2007, 16:02
przez grzybek2520
jest to mazda 121 94 rocznik 1.3 16 v

PostNapisane: 26 mar 2007, 16:10
przez Grzyby
grzybek2520 napisał(a):jest to mazda 121 94 rocznik 1.3 16 v


Grzyby napisał(a):Przeczytaj proszę regulamin tego działu (temat przyklejony) i nazwij poprawnie temat (są tam przykłady).

to naprawdę proste – kliknij "zmień" przy pierwszym poście i w drugiej linii tematu wpisz model i silnik (to co napisałeś w 2 poście).

Objawy masz takie jak tu?:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... %B6ci%B1ga

PostNapisane: 26 mar 2007, 16:48
przez koksik
Moja 121 też ucieka na lewo jak puszcze kierownicę, byłem na geometrii ustawili i było lepiej prawie w ogóle nie ściągała teraz znowu zaczęła po zimie.

PostNapisane: 26 mar 2007, 18:17
przez Gunn1
Jeśli autko ściąga podczas jazdy to radze odwiedzić warsztat i ustawić geometrie (szkoda opon).
Jeśli chodzi o stukanie podczas ruszania to może być przegób padnięty <killer>
ale to tylko jedna z opcji <głaszcze>

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:12
przez koksik
A stuka przy ruszaniu ze skręconymi kołami czy na wprost, jak skręcone to najprawdopodobniej przegub, na wprost raczej go nie slychać( u mnie się odzywał tylko przy skręcaniu)

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:17
przez grzybek2520
to znaczy jak samochod stoi prosto i ruszasz to przez chwilke taki dziwny dzwiek jak by cos trzesło nieumiem tego opisac

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:30
przez Gunn1
Musiałbyś dokładniej opisać jak auto zachowuje się podczas ruszania.. bo powodów stukania i trzęsienia może byc wiele od poduch silnika do skrzyni ;) A podczas jazdy nic nie stuka i nie trzęsie?

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:35
przez grzybek2520
jak jade samochodem powyzej 100 to trzesie niemilosiernie a jak zjade do 80 to normalnie. a auto zachowuje sie normanie tylko przez ulamek sekundy dzki dziwny dzwiek kurde niemoge nawet opisac

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:41
przez koksik
A trzęsie całym autem czy tylko samą kierownicą?

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:42
przez Gunn1
Jedyna rada jaką moge dać to wybrać się na trzepak. Zlokalizowac ewentualne usterki w zawieszeniu. Usunąć i potem koniecznie na geometrie :)

PostNapisane: 26 mar 2007, 19:48
przez koksik
Trzepak powinien pomóc, moja zaczyna drgać lekko kierownicą powyżej 135km/h ale to na zimówkach, zobaczymy co będzie na letnich oponach. A geometrie sprawdź, zniweluje ściąganie na lewo albo chociaż zmniejszy.

P.S masz fajny zderzak z halogenami :)

PostNapisane: 26 mar 2007, 21:32
przez brii
2 sprawy:

1.) Zastosuj się proszę do tego co napisał Grzyby, bo inaczej będzie po dyskusji. Dodaj jeszcze do profilu miejscowość

2.)
grzybek2520 napisał(a):to znaczy jak samochod stoi prosto i ruszasz to przez chwilke taki dziwny dzwiek jak by cos trzesło nieumiem tego opisac

Możliwe, że sprzęgło się kończy a konkretnie łożysko oporowe...

PostNapisane: 26 mar 2007, 22:34
przez koksik
grzybek2520 nazwij temat np: ściąga w lewo, stuka/brzęczy przy ruszaniu
a podtytuł napisz 121 1.3 16V DB, wtedy powinno być zgodnie z regulaminem(chyba)

PostNapisane: 26 mar 2007, 23:08
przez yari
1. jezeli:
grzybek2520 napisał(a):spec mi mowil ze mam zjechany bierznik

to musi tak byc, dla potwierdzenia podjedz do innego wulkanizatora o opinie
2.stawiam na:
brii napisał(a):Możliwe, że sprzęgło się kończy a konkretnie łożysko oporowe...

lub sam docisk
to moze powodowac szarpanie przy ruszaniu, a metaliczny dzwiek? gdzies poduskza Ci sie wykonczyla przy silniku, i metal bije o metal przy ruszaniu...

w pierwszym przypadku szybko jedz do wulkanizatora, bo jazda moze powodowac bezposrednie zagrozenie dla bezpieczenstwa

w drugim, warto pojechac do mechaniora, niech obada, z uszkodzonym dociskiem jeszce da sie jechac (duzy koszt wymiany), ale poduszke zmien moze, bo cos Ci sie urwie jeszcze

PostNapisane: 27 mar 2007, 00:00
przez brii
koksik napisał(a):grzybek2520 nazwij temat np: ściąga w lewo, stuka/brzęczy przy ruszaniu
a podtytuł napisz 121 1.3 16V DB, wtedy powinno być zgodnie z regulaminem(chyba)

<spoko>

Jeśli w życie nie wprowadzisz zmian podanych na tacy nie będę miły

PostNapisane: 27 mar 2007, 06:32
przez grzybek2520
niewiem o co chocdzi m z tym regulaminem jakies blachostki hehe

PostNapisane: 27 mar 2007, 06:35
przez grzybek2520
juz sie zastosowalem

PostNapisane: 27 mar 2007, 06:37
przez grzybek2520
a mozecie mi podac koszty sprzegła poduszki i co tam jeszcze wiem ze łozysko do mazdy kosztuje 500 zloryginalne