Strona 1 z 1
Problem z benzyna w mazda 121 /93r – Czy ktos moze ma pojeci

Napisane:
16 mar 2007, 15:02
przez vipersm
witam, odkupilem od dziadka mazde 121, 93rocznik silnik 1139, auto posiada instalacje gazowa, na ktorej chodzi bez zarzutow. Problem mam taki iz auto nie chce chodzic na benzynie, nie chce odpalac, gasnie na wolnych obrotach jak zdejmie sie mu noge z gazu. Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna?
wymienilem filtr paliwa
wyczyscilem zbiornik
przeczyscilem gaznik
pompke sprawdzilem, dziala
nie wiem czy ktos mial moze taki problem, wczesniejszy uzytkownik na benzynie nie jezdzil, stad takie teraz problemy,

Napisane:
16 mar 2007, 23:28
przez brii
Witam nowego użytkownika
Zapoznaj się proszę z regulaminem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25018
Sugeruję sprawdzić kody błędów – sądzę, że przepływomierz dostał strzała...

Napisane:
17 mar 2007, 11:37
przez koksik
Sorry że się wtrącę, zrobiłem test błędów u siebie i oprócz tego że dioda się świeciła cały czas na włączonym zapłonie i zapalonym silniku, to nic się nie dzieje, nie miga, co to znaczy?? Jak ktoś wie co i jak to niech odpowie.

Napisane:
18 mar 2007, 14:58
przez Winetou
vipersm napisał(a):przeczyscilem gaznik
brii napisał(a):przepływomierz
raczej nie występuje w autach z gaźnikiem...
myślę, że po prostu będzie konieczna regeneracja gaźnika – wymiana wszystkich uszczelek, odpowiednia regulacja – taka operacja trochę kosztuje u osoby która się na tym zna, ale auto chodzi potem sto razy lepiej i mniej pali – przerabialem to jak miałem kadetta
vipersm uzupełnij profil o dane auta – będzie nam łatwiej dojść do tego jakiego auta tyczy się problem

Napisane:
18 mar 2007, 15:57
przez brii
W 121 z 1993r jest gaźnik?? O jakim silniku mowa??

Napisane:
19 mar 2007, 22:51
przez Grzyby
brii napisał(a):O jakim silniku mowa??
vipersm napisał(a):silnik 1139


Napisane:
19 mar 2007, 22:52
przez Grzyby
koksik napisał(a):dioda się świeciła cały czas na włączonym zapłonie i zapalonym silniku,
a nie zapomniałeś o zworze?
A jak się zachowywała przy niepracującym silniku i włączonym zapłonie?

Napisane:
19 mar 2007, 22:57
przez koksik
Na wyłączonym silniku i na włączonym zapłonie tak samo, ciągłe nieprzerwane świecenie. I co masz na myśli pisząc czy nie zapomniałem o zworze?

Napisane:
19 mar 2007, 23:02
przez Grzyby
koksik napisał(a):I co masz na myśli pisząc czy nie zapomniałem o zworze?
czy ją włożyłeś?
Nie wystarczy wpięć diody – żeby przejść w tryb serwisowy należy jeszcze zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe diagnostycznym.

Napisane:
19 mar 2007, 23:08
przez koksik
A więc tego nie zrobiłem, a które trzeba zewrzeć styki? I czy wystarczy kawałek drucika do tego?

Napisane:
19 mar 2007, 23:11
przez Grzyby

Napisane:
19 mar 2007, 23:14
przez koksik
Dzięki wielkie Grzyby za pomoc, jak tylko znajdę chwilkę czasu wolnego a mało go bo matura niedługo, to wykonam test już prawidłowo mam nadzieje.

Napisane:
19 mar 2007, 23:16
przez Grzyby
koksik napisał(a):wykonam test już prawidłowo mam nadzieje


Napisane:
20 mar 2007, 18:46
przez koksik
Wykonałem dziś test i pokazała mi dioda błąd nr. 34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A, fakt z wolnymi obrotami są drobne problemy, muszę teraz z tym coś zrobić, tylko pytanie co?

Napisane:
11 kwi 2007, 22:10
przez jasiek57
Vipersm,jeżeli masz gaznik to zacznij od sprawdzenia czy masz szczelny płynak. Jak jest dziurawy to wymień lub zalutuj i po sprawie. Trzeba jeszcze tylko ustawić poziom paliwa tak .zeby pływak w czasie jazdy na gazie nie leżał na dnie komory pływakowej lecz nad nią wisiał. Są przy pływaku zaczepy do takiego ustawiemia.