Walnięty komputer – błędy 08 i 05

Mazda 121 1991–1996

Postprzez jojo » 12 gru 2006, 21:58

witam ponownie.znacie już moje problemy z dużym spalaniem.ostatni robiony przezemnie test diodą wykazał kolejne błędy.08 i 05 czyli przepływomierz i czujnik spalania stukowego.jednak nic oprócz bardzo dużego spalania nie przemawia za uszk.przepływką.auto zasuwa jak wściekłe nie szarpie i chodzi jak żyleta.tego drugiego czujnik nie moge w ogóle znaleźć.pytałem na forum ale ludzie też zdziwieni.w związku z tym mam pytanie.czy jest możliwe aby padł komputer-jakaś jego funkcja?czy z uszkodzonym cpu można wogóle jechać.nie wiem czego już się czhwytać ale to mi przyszło do głowy.nawet po kilkukrotnym kasowaniu wychodzą mi te błędy i już.pomocy!!!bo oszaleje....dzięki... <killer>
Ostatnio edytowano 13 gru 2006, 22:40 przez jojo, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez brii » 13 gru 2006, 00:27

jojo – jesteś tu już naprawdę długo a trzeba zwracać Ci uwagę na to, że niewłaściwie nazwałeś posta i nie dopisałeś podtematu... Popraw to proszę.

Odnośnie tematu – sprawdzałeś swój przepływomierz w innym samochodzie, albo inny egzemplarz przepływomierza wkładałeś do swojego??
Pytałeś na PW speców z dokumentacją od Mazd (niestety rzadko zaglądają oni do tego działu) gdzie znajduje się czujnik spalania stukowego??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jojo » 13 gru 2006, 19:41

dzięki brii za zainteresowanie.w mojej mieścinie nie ma zbyt wiele mazd 121 może gdziś koło 5-7 na 100000mieszk.nie sądze by ktokolwiek pozwolił mi na grzebanie przy swoim autku.wczoraj szukałaem na allegro.napisałem 15maili.na razie odpowiedziało 4klientów.ceny kosmos.3 osoby proponują mi uzywke w cenie 350zet.jeden uczciwszy z całym osprzętem wtryskiem i kolektorem.jedna osoba chce 100zet.chyba zaryzykuje tą stówe.moje autko jeździ wię najwyżej popłyne na 100.poza spalaniem 13,5ltr/100 wszystko okej.można zaryzykować.w kilku sklepach w których pytałem o nową część odesłali mnie do serwisu.a tam boję się nawet pytać.najbliższy 100km.jeżdżę mało ok 4000rocznie.tylko do pracy,ale nie lubiię jak coś jest zj..ne.chwytam się każdej hipotezy więc i komputera oszalałego również.spece z forum:jaksa inic nie wie o tym czujniku.ja również oglądałem silnik i nic takiego nie znalazłem.p.s.zrobiłem porządek w opisie.chyba teraz okej?pozdrawiam.
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez brii » 13 gru 2006, 23:42

Dzięki za reakcję :)
Poszukaj jeszcze w okolicy ludzi z 323 z silnikiem B3 – mają taką samą przepływkę jak Twoja :) Nie dam sobie głowy uciąć ale od silnków B6 chyba też jest taka sama.
Jeśli nie znajdziesz, to zakup tego z aukcji, jeśli nic nie poprawi to zawsze możesz go ponownie wystawić ;)
Zagadaj jeszcze na PW do newbie – jest dosyć zabiegany, ale w wolnej chwili powinien odpisać – on jest expertem od Mazdowej elektroniki – może coś w sprawie kompa zasugeruje :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tadziol » 20 gru 2006, 20:39

brii napisał(a):Poszukaj jeszcze w okolicy ludzi z 323 z silnikiem B3 – mają taką samą przepływkę jak Twoja


323/B3 a 121/B3 mają inne przepływki... <lol> w DB przepływka umieszczona jest w obudowie przepustnicy obok głowicy wtrysku.Najprostszy test działania to wypięcie konektora przy zapalonym,nagrzanym silniku.jojo a sprawdzałeś sondę i kąt wyprzedzenia zapłonu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jojo » 21 gru 2006, 18:18

w mojej madzi jest przepływka typu hot wire.czyli drucik między 2elektrodami i pod spodem termistor.mierzy to ustrojstwo nie ilość a masę powietrza przepływajacego.zaletą jest duża przecyzja działania wadą niestety krótka żywotność podobno około 60tys.potem parametry się zmieniają.sonada lambda jest nowa-musiałem kupić bo komputer pokazał,że jest uszkodzona.teraz nie pokazuje błędu.co do kąta wyprzedzenia zapłonu to bladego pojęcia nie mam.w/g mnie jest to zapłon elektroniczny i nic tam się nie da regulować.wszystkim sterują czujniki.jeśli się mylę to naprowadźcie mnie na włłaściwy trop.jak to sprawdzic?jak regulować?mechanicy mnie zlewają.mają full roboty.twierdzą,że jeżdżę na krótkich odcinkach,auto się nie nagrzewa to może palić 13,5ltr.ja uważam,że nie.nawet nie chodzi o paliwo bo nie robie zbyt dużo km.ale z ruru przy lekkim dodani gazu kapie czarny syf brudzący mi nowiutką kostkę na podjeździe :D .pozatym auto musi być sprawne.jeszcze wracając do zapłonu-auto pali od sztycha,przyspiesza płynnie,nie gaśnie nie szarpie.pozdrawiam. <glupek2>
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez jojo » 21 gru 2006, 18:20

acha jeszcze jedno.jaki powinien być właściwy kąt wyprzedzenia zapłonu m mojej madzi?ma ktoś odpowiednie dane?dzięki za nie z góry. <list>
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez jojo » 28 gru 2006, 22:19

Hej.dziś zalożyłem "nową" przepływkę.kupiłem na allegro.przy niej moja wygląda na kombinowaną.skasowałem błędy i tera się okaże czy to była główna bolączka mojej madziuchy.pojeździmy zobaczymy jak szybko ubywa paliwko.poazdrawiam.
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez brii » 28 gru 2006, 23:36

Mam nadzieję, że wszystko będzie OK :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 25 lut 2007, 17:50

I jak – jest już OK??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez markomarc » 25 lut 2007, 21:44

No wlasnie cos troche dlugo to trwa wiec rowniez czekam na odpowiedz :)
Marcin
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2006, 23:27
Posty: 61
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 121DB '91 GLX 16 V

Postprzez jojo » 27 lut 2007, 22:18

okej.już odpowiadam.sorki,że tak długo ale madzię odstawiłem trochę w kąt,bo kupiłem ściga.po czoperku to duże przeżycie,więc sami rozumiecie.wymiana przepływki-na używkę z allegro tylko 100pln,inni chcieli w ciemno 350zet-spalanie w cyklu miejskim spadło z 13,5 do 9litrów.to sukces niemniej pojawia się błąd o którym pisałem w którymś z postów bodajże spalanie-szok. ten błąd to " 15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*.jako że wymieniłem niedawno sondę lambda myślę,że to czujnik ciśnienia.ale gdzie on się znajduje?jeśli ktoś ma serwisówkę to może jest w niej pokazana komora silnika z opisanymi elementami osprzętu.jest tok tzw.MAP SENSOR.wydaje mi się że to w naszej madzi czujnik przykręcony do lewego nadkola.idą do niego wężyki ciśnieniowe właśnie z kolektora,ale możę się mylę.proszę o pomoc w tej sprawie.mam jeszcze pływające obroty.raz mam 1100,raz 800.ale same się nie zmieniają.jak przejadę kawałek to jest raz tak raz inaczej.silnik pracuje spokojnie bez przerw.geenralnie jestem zadowolony,bo dzięki forum i własniej dociekliwości mogłem olać pseudomechaników twierdzących,że "na krótkich tarsach to nic dziwnego że ci pali 13litrów.tak ma być i już."pozdrawiam i zyczę takiej determinacji wszystkim użytkownikom madzi.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez brii » 27 lut 2007, 22:27

A sprawdzałeś sondę za pomocą miernika napiecia??
Nie zawsze nowa sonda musi działać poprawnie
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jojo » 28 lut 2007, 21:40

właśnie przymierzam się do pomiaru.a ile powinno bycć.czytałem,że gdzieś około 09-1v.jeśli nowa sonda nie działa prawidłowo-to co robić?kupić kolejną?chyba odpuszczę.skoro nie ma gwarancji,że będzie dziłać dobrze.po prostu kasa w błoto.dzięki za śledzenie tematu.pozdrawiam.
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Postprzez brii » 1 mar 2007, 09:56

Sprawdź w sklepie czy daje poprawne wyniki, przed zakupem :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jojo » 1 mar 2007, 23:07

tak teraz mądry polak po szkodzie.gdybym mógł tylko przypuszczać,że pomiary w sklepie bez podłączania do samochodu coś pomogą napewno bym tak zrobił.ale trudno.jeszcze się tym zajmę.na razie na 1miejscu moja yamaha.nie odpuszczam tego czujnika ciśnienia w kolektorze.gdzie on jest?sprawdziłbym też i jego przy okazji aby mieć pewnośc.posiadacze serwisówek-pomóżcie zlokalizować MAP-SENSOR-dziękuję i pozdrawiam. ;)
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2005, 00:18
Posty: 45
Skąd: NOWY SĄCZ
Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121