Mój test – kody błędów – zgroza!!

Mazda 121 1991–1996

Postprzez ap2 » 22 lut 2008, 07:56

Po prawej stronie jest (powinna byc) taka mala puszeczka z napisem Diagnostic. Jak ja otworzysz, to od wewnetrznej strony tej "zatyczki" zobaczysz opis poszczegolnych "dziurek".

Nie ma foty bo nie ma gadzetu :)

Buduje sie to tak:
W sklepie kupujesz diode LED (swiecaca), kolor dowolny. Do tej diody kupujesz rezystor (opornik) najtanszy :) o opornosci 1000 Ohm'ow (omów). Laczysz jeden koniec opornika z jednym koncem LED (obojetnie ktore konce). Przygotowujesz sobie krotki kabelek ze zdjeta izolacja z obu stron. Te kabelek bedzie sluzyl za zwore. Jedyna sztuka to taka, ze LED musi byc podlaczony + do +, a – do –. Jako ze nie pamietam gdzie co jest to po prostu wkladasz do gniazdka, wlaczasz stacyjke. Jak nie zaswieci to zamieniasz kabelki wcisniete do gniazdka miejscami. Prosciej nie potrafie :]
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez koksik » 22 lut 2008, 18:14

Moje cudo wygląda tak:
Obrazek
złącze:
Obrazek
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez brii » 22 lut 2008, 19:16

infinito – nie ma w tym żadnej filozofii :)
Pamiętaj tylko o tym, żeby najlepiej zaizolować te druciki i drucik który będzi robił za zworkę – jeśli nie będą zaizolowane i się dotkną to odparują razem z diodą (spradziłem niestety) ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez infinito » 22 lut 2008, 22:25

dzieki serdeczne!
juz rozumiem:)
w poniedzialek znajduje sklep elektroniczny i uderzam z testem:)
ciesze sie, ze sa ludzie ktorym chce sie pomoc..
u mnie leje deszcz i watpie aby chcialo mi sie wychodzic robic fote silnika.
dzieki wielkie.
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez koksik » 22 lut 2008, 22:26

heh nie ma za co a fotka wzięta z dysku ponieważ mazdeczki już nie posiadam :) pomagać sobie trzeba
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez infinito » 22 lut 2008, 22:37

hmm...
a zworke wkladam pomiedzy dwa gniazda?
:)
pewnie troche glupie pytanie:)
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez koksik » 22 lut 2008, 23:00

Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:


2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).

zworke wkładasz w GND i TEN
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez infinito » 23 lut 2008, 19:09

udalo mi sie to przperowadzic, duma mnie rozpiera:) ale...
dioda migala na wlaczonym i wylaczony silniku caly czas tak samo
2 krotkie. przerwa 1 dlugi 7 krotkich...
czyli blad 02 i 17...
02-Czujnik położenia wału
17-Układ sprzężenia zwrotnego
o co chodzi?:)
jak to sie naprawia?
czy to cos powaznego...
szczerze spodziewalem sie duzo wiekszej ilosci bledow...
pozdr
dzieki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez infinito » 23 lut 2008, 19:12

znalazlem na forum w zwiazku z bledem 17 taka rzecz:

' tego nie łapię, ale obstawiam że wywala też 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. To akurat nic groźnego i pokazuje się prawie wszystkim jeżdżącym na LPG (na PB nie występuje)'
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez infinito » 23 lut 2008, 20:33

koksik i jeszcze pytanie, juz kiedy pytalem, ale nikt nie odpoweidzial..
na foto masz dluga rure ktora biegnie od zderzaka po lewej stronie (patrzac na fote) do tego okraglego... z tego co wiem to jest element przez ktory idzie powietrze do silnika (choc pewnie moge sie mylic:))
czy na koncu tej rury mozna zamontowac filtr stozkowy? miejsce jest odlegle, powietrze zimne i jakby go ladnie obudowac to mogloby miec sens...
pozdrawiam.
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez koksik » 23 lut 2008, 20:57

-ta długa rura to seryjny dolot powietrza a okrągłe to obudowa filtra powietrza, co do tego czy można tam zamontować stożek to pewnie tak, ale wtedy chyba powinieneś się pozbyć fabrycznego filtra, specem w tej dziedzinie nie jestem, zresztą znajdź w nasze mazdy SPAWNA w jego 121 był stożek założony właśnie tam gdzie ty chcesz, są też fotki

– a propos błędów to zrób ich reset, pojeździj kilka dni i zrób test ponownie wtedy będziesz wiedział które błędy są aktualne, jak skasować błędy jest opisane w instrukcji sprawdzania błędów

pozdro
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez infinito » 23 lut 2008, 22:44

w instrukcji napisano tez zeby skasowac bledy dopiero po usunieciu usterek...
no ale dobra...
zrobie tak
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez zieba1982 » 24 lut 2008, 19:13

Mazda 323F 1,6 16v BG B6
Witam i proszę o POMOC zjezdziłem już 10 mechaników i nikt nic nie pomógł.
Już kiedyś miałem podobny problem a mianowicie.
Silnik pracuje miedzy 2400 a 3100 obrotów (chodzi jak wariat)
Stało sie to nagle w trakcie jazdy,
Kod błędu niby wyświetla 13 ale nie mam tego na spisie wiec CO TO??
Nie reaguje na nic,
skasowanie błędów,odłączenie wsuwki od silniczka krokowego,od TPS-a zwiększa obroty,wymiana przepływomierza,odłączenie wszystkich widzianych wsuwek,kabli i wyczyszczenie ich (nawet kostki od kompa)
Odpala normalnie i sama sobie tak jakby dodaje gazu,kiedyś miałem taki sam przypadek tylko ze odpalałem samochód i po odpaleniu zaraz zgasł i to już sie stało,a naprawiło sie samo po 7 dniach jak jechałem na wymianę kompa na szrot,więc zawróciłem i miałem nadzieję że to się nie powtórzy
ale niestety mam znów ten problem,dosłownie rozebrałem wszystko i wyczyściłem,nie ma żadnych dziur w dolocie powietrza itp...zrobiłem chyba wszystko i nadal to samo. Proszę o POMOC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez brii » 25 lut 2008, 11:01

zieba1982 – moderator przerzuci ten temat do działu warsztatowego 323, zapoznaj się z regulaminami działów :)

infinito – usuń błędy na wszelki wypadek, najwyżej wrócą.
Jeździsz na LPG czy na BP? Jeśli masz te błędy to samochód nie będzie dysponował pełną mocą (komputer działa w trybie awaryjny) i będzie więcej palił.
Czujnik położenia wału – albo się rozłączył (gdzień uszkodził się kabel) albo trzeba go będzie wymienić (używka kosztuje grosze).
Układ sprzeżenia zwrotnego – sonda Lambda – albo nawaliła sonda Lambda albo skład spalin jest zły. Zdarza się to niekiedy na LPG ale oznacza to, że instalacja LPG jest źle ustawiona – skład spalin jest zły, prawdopodobnie jest dużo powietrza w stosunku do paliwa, powoduje to zwiększenie temperatury spalania i możliwość szybszego zużycia / uszkodzenia silnika...
Poszukaj na forum info jak sprawdzić czy sonda jest sprawna.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez infinito » 25 lut 2008, 21:42

brii jezdze na PB. zrobie reset jutro i pojezdze potem zobacze co i jak...
dzis bylem u mechanika, robilem kolejne rzeczy, a tu przy samodzielnym robieniu audio wyszly kolejne pierdoly...
braknie sil, szcsegolnie gdy pogoda nie nastraja do robot na zewnatrz, a i czasu nie ma:)
poszukam tez o tej sondzie, spalanie faktycznie mam dosc wysokie (no ale jest zima a te 8litrow to tez tragedia nie jest.)
dzieki
pzdr
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez brii » 26 lut 2008, 10:06

8l na 121 to nie mało, po resecie kompa pojeździj z dwa dni (w międzyczasie przynajmniej z dwa razy dokręć do czerwonej kreski) i zobacz czy błędy powróciły.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez andrzej-w » 26 lut 2008, 17:02

ja tez mam blad nr 17, ale mam LPG
pytanie, czy ten blad nie przestawia kompa w tryb awaryjny?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez brii » 26 lut 2008, 17:05

Przestawia w tryb awaryjny...
Jak masz ten błąd i LPG to zazwyczaj oznacza to zły skład mieszanki (złe wyregulowanie gazu).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez infinito » 27 lut 2008, 16:12

witajcie.
zrobilem test po przejechaniu 20km...
pokrecilem go kilka razy do 6 tys obrotow
zrobilem ponowny test dioda i nie mrygnela nie jeden raz... ani na zgaszonym ani na wlaczonym silniku...
o co kaman? nie powinna mignac chociarz dwa razy??
pzdr
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez brii » 27 lut 2008, 17:03

Powinna zapalić się na jakieś 2 sekundy przy przekręceniu kluczyka – jeśli się nie zapaliła to znaczy, że źle ją podłączyłeś albo źle zmostkowałeś dwa pozostałe piny (albo i to i to).
Jeśli na chwilkę się zapaliła a potem już nic to wszystko jest OK :)
Widocznie kiedyś ktoś pojeździł na złej benzynie i błąd nie został wykasowany – jeśli to prawda to powinno Ci trochę spaść spalanie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121