Mój test – kody błędów – zgroza!!
Po prawej stronie jest (powinna byc) taka mala puszeczka z napisem Diagnostic. Jak ja otworzysz, to od wewnetrznej strony tej "zatyczki" zobaczysz opis poszczegolnych "dziurek".
Nie ma foty bo nie ma gadzetu
Buduje sie to tak:
W sklepie kupujesz diode LED (swiecaca), kolor dowolny. Do tej diody kupujesz rezystor (opornik) najtanszy o opornosci 1000 Ohm'ow (omów). Laczysz jeden koniec opornika z jednym koncem LED (obojetnie ktore konce). Przygotowujesz sobie krotki kabelek ze zdjeta izolacja z obu stron. Te kabelek bedzie sluzyl za zwore. Jedyna sztuka to taka, ze LED musi byc podlaczony + do +, a – do –. Jako ze nie pamietam gdzie co jest to po prostu wkladasz do gniazdka, wlaczasz stacyjke. Jak nie zaswieci to zamieniasz kabelki wcisniete do gniazdka miejscami. Prosciej nie potrafie
Nie ma foty bo nie ma gadzetu
Buduje sie to tak:
W sklepie kupujesz diode LED (swiecaca), kolor dowolny. Do tej diody kupujesz rezystor (opornik) najtanszy o opornosci 1000 Ohm'ow (omów). Laczysz jeden koniec opornika z jednym koncem LED (obojetnie ktore konce). Przygotowujesz sobie krotki kabelek ze zdjeta izolacja z obu stron. Te kabelek bedzie sluzyl za zwore. Jedyna sztuka to taka, ze LED musi byc podlaczony + do +, a – do –. Jako ze nie pamietam gdzie co jest to po prostu wkladasz do gniazdka, wlaczasz stacyjke. Jak nie zaswieci to zamieniasz kabelki wcisniete do gniazdka miejscami. Prosciej nie potrafie
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
Moje cudo wygląda tak:
złącze:
złącze:
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
infinito – nie ma w tym żadnej filozofii
Pamiętaj tylko o tym, żeby najlepiej zaizolować te druciki i drucik który będzi robił za zworkę – jeśli nie będą zaizolowane i się dotkną to odparują razem z diodą (spradziłem niestety)
Pamiętaj tylko o tym, żeby najlepiej zaizolować te druciki i drucik który będzi robił za zworkę – jeśli nie będą zaizolowane i się dotkną to odparują razem z diodą (spradziłem niestety)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
dzieki serdeczne!
juz rozumiem:)
w poniedzialek znajduje sklep elektroniczny i uderzam z testem:)
ciesze sie, ze sa ludzie ktorym chce sie pomoc..
u mnie leje deszcz i watpie aby chcialo mi sie wychodzic robic fote silnika.
dzieki wielkie.
juz rozumiem:)
w poniedzialek znajduje sklep elektroniczny i uderzam z testem:)
ciesze sie, ze sa ludzie ktorym chce sie pomoc..
u mnie leje deszcz i watpie aby chcialo mi sie wychodzic robic fote silnika.
dzieki wielkie.
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
heh nie ma za co a fotka wzięta z dysku ponieważ mazdeczki już nie posiadam pomagać sobie trzeba
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
zworke wkładasz w GND i TEN
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
zworke wkładasz w GND i TEN
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
udalo mi sie to przperowadzic, duma mnie rozpiera:) ale...
dioda migala na wlaczonym i wylaczony silniku caly czas tak samo
2 krotkie. przerwa 1 dlugi 7 krotkich...
czyli blad 02 i 17...
02-Czujnik położenia wału
17-Układ sprzężenia zwrotnego
o co chodzi?:)
jak to sie naprawia?
czy to cos powaznego...
szczerze spodziewalem sie duzo wiekszej ilosci bledow...
pozdr
dzieki!
dioda migala na wlaczonym i wylaczony silniku caly czas tak samo
2 krotkie. przerwa 1 dlugi 7 krotkich...
czyli blad 02 i 17...
02-Czujnik położenia wału
17-Układ sprzężenia zwrotnego
o co chodzi?:)
jak to sie naprawia?
czy to cos powaznego...
szczerze spodziewalem sie duzo wiekszej ilosci bledow...
pozdr
dzieki!
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
znalazlem na forum w zwiazku z bledem 17 taka rzecz:
' tego nie łapię, ale obstawiam że wywala też 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. To akurat nic groźnego i pokazuje się prawie wszystkim jeżdżącym na LPG (na PB nie występuje)'
' tego nie łapię, ale obstawiam że wywala też 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. To akurat nic groźnego i pokazuje się prawie wszystkim jeżdżącym na LPG (na PB nie występuje)'
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
koksik i jeszcze pytanie, juz kiedy pytalem, ale nikt nie odpoweidzial..
na foto masz dluga rure ktora biegnie od zderzaka po lewej stronie (patrzac na fote) do tego okraglego... z tego co wiem to jest element przez ktory idzie powietrze do silnika (choc pewnie moge sie mylic:))
czy na koncu tej rury mozna zamontowac filtr stozkowy? miejsce jest odlegle, powietrze zimne i jakby go ladnie obudowac to mogloby miec sens...
pozdrawiam.
na foto masz dluga rure ktora biegnie od zderzaka po lewej stronie (patrzac na fote) do tego okraglego... z tego co wiem to jest element przez ktory idzie powietrze do silnika (choc pewnie moge sie mylic:))
czy na koncu tej rury mozna zamontowac filtr stozkowy? miejsce jest odlegle, powietrze zimne i jakby go ladnie obudowac to mogloby miec sens...
pozdrawiam.
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
-ta długa rura to seryjny dolot powietrza a okrągłe to obudowa filtra powietrza, co do tego czy można tam zamontować stożek to pewnie tak, ale wtedy chyba powinieneś się pozbyć fabrycznego filtra, specem w tej dziedzinie nie jestem, zresztą znajdź w nasze mazdy SPAWNA w jego 121 był stożek założony właśnie tam gdzie ty chcesz, są też fotki
– a propos błędów to zrób ich reset, pojeździj kilka dni i zrób test ponownie wtedy będziesz wiedział które błędy są aktualne, jak skasować błędy jest opisane w instrukcji sprawdzania błędów
pozdro
– a propos błędów to zrób ich reset, pojeździj kilka dni i zrób test ponownie wtedy będziesz wiedział które błędy są aktualne, jak skasować błędy jest opisane w instrukcji sprawdzania błędów
pozdro
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
- Od: 15 paź 2006, 21:37
- Posty: 319
- Skąd: ok. Piaseczna
- Auto: Citroen Xsara
Mazda 323F 1,6 16v BG B6
Witam i proszę o POMOC zjezdziłem już 10 mechaników i nikt nic nie pomógł.
Już kiedyś miałem podobny problem a mianowicie.
Silnik pracuje miedzy 2400 a 3100 obrotów (chodzi jak wariat)
Stało sie to nagle w trakcie jazdy,
Kod błędu niby wyświetla 13 ale nie mam tego na spisie wiec CO TO??
Nie reaguje na nic,
skasowanie błędów,odłączenie wsuwki od silniczka krokowego,od TPS-a zwiększa obroty,wymiana przepływomierza,odłączenie wszystkich widzianych wsuwek,kabli i wyczyszczenie ich (nawet kostki od kompa)
Odpala normalnie i sama sobie tak jakby dodaje gazu,kiedyś miałem taki sam przypadek tylko ze odpalałem samochód i po odpaleniu zaraz zgasł i to już sie stało,a naprawiło sie samo po 7 dniach jak jechałem na wymianę kompa na szrot,więc zawróciłem i miałem nadzieję że to się nie powtórzy
ale niestety mam znów ten problem,dosłownie rozebrałem wszystko i wyczyściłem,nie ma żadnych dziur w dolocie powietrza itp...zrobiłem chyba wszystko i nadal to samo. Proszę o POMOC.
Witam i proszę o POMOC zjezdziłem już 10 mechaników i nikt nic nie pomógł.
Już kiedyś miałem podobny problem a mianowicie.
Silnik pracuje miedzy 2400 a 3100 obrotów (chodzi jak wariat)
Stało sie to nagle w trakcie jazdy,
Kod błędu niby wyświetla 13 ale nie mam tego na spisie wiec CO TO??
Nie reaguje na nic,
skasowanie błędów,odłączenie wsuwki od silniczka krokowego,od TPS-a zwiększa obroty,wymiana przepływomierza,odłączenie wszystkich widzianych wsuwek,kabli i wyczyszczenie ich (nawet kostki od kompa)
Odpala normalnie i sama sobie tak jakby dodaje gazu,kiedyś miałem taki sam przypadek tylko ze odpalałem samochód i po odpaleniu zaraz zgasł i to już sie stało,a naprawiło sie samo po 7 dniach jak jechałem na wymianę kompa na szrot,więc zawróciłem i miałem nadzieję że to się nie powtórzy
ale niestety mam znów ten problem,dosłownie rozebrałem wszystko i wyczyściłem,nie ma żadnych dziur w dolocie powietrza itp...zrobiłem chyba wszystko i nadal to samo. Proszę o POMOC.
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
zieba1982 – moderator przerzuci ten temat do działu warsztatowego 323, zapoznaj się z regulaminami działów
infinito – usuń błędy na wszelki wypadek, najwyżej wrócą.
Jeździsz na LPG czy na BP? Jeśli masz te błędy to samochód nie będzie dysponował pełną mocą (komputer działa w trybie awaryjny) i będzie więcej palił.
Czujnik położenia wału – albo się rozłączył (gdzień uszkodził się kabel) albo trzeba go będzie wymienić (używka kosztuje grosze).
Układ sprzeżenia zwrotnego – sonda Lambda – albo nawaliła sonda Lambda albo skład spalin jest zły. Zdarza się to niekiedy na LPG ale oznacza to, że instalacja LPG jest źle ustawiona – skład spalin jest zły, prawdopodobnie jest dużo powietrza w stosunku do paliwa, powoduje to zwiększenie temperatury spalania i możliwość szybszego zużycia / uszkodzenia silnika...
Poszukaj na forum info jak sprawdzić czy sonda jest sprawna.
infinito – usuń błędy na wszelki wypadek, najwyżej wrócą.
Jeździsz na LPG czy na BP? Jeśli masz te błędy to samochód nie będzie dysponował pełną mocą (komputer działa w trybie awaryjny) i będzie więcej palił.
Czujnik położenia wału – albo się rozłączył (gdzień uszkodził się kabel) albo trzeba go będzie wymienić (używka kosztuje grosze).
Układ sprzeżenia zwrotnego – sonda Lambda – albo nawaliła sonda Lambda albo skład spalin jest zły. Zdarza się to niekiedy na LPG ale oznacza to, że instalacja LPG jest źle ustawiona – skład spalin jest zły, prawdopodobnie jest dużo powietrza w stosunku do paliwa, powoduje to zwiększenie temperatury spalania i możliwość szybszego zużycia / uszkodzenia silnika...
Poszukaj na forum info jak sprawdzić czy sonda jest sprawna.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii jezdze na PB. zrobie reset jutro i pojezdze potem zobacze co i jak...
dzis bylem u mechanika, robilem kolejne rzeczy, a tu przy samodzielnym robieniu audio wyszly kolejne pierdoly...
braknie sil, szcsegolnie gdy pogoda nie nastraja do robot na zewnatrz, a i czasu nie ma:)
poszukam tez o tej sondzie, spalanie faktycznie mam dosc wysokie (no ale jest zima a te 8litrow to tez tragedia nie jest.)
dzieki
pzdr
dzis bylem u mechanika, robilem kolejne rzeczy, a tu przy samodzielnym robieniu audio wyszly kolejne pierdoly...
braknie sil, szcsegolnie gdy pogoda nie nastraja do robot na zewnatrz, a i czasu nie ma:)
poszukam tez o tej sondzie, spalanie faktycznie mam dosc wysokie (no ale jest zima a te 8litrow to tez tragedia nie jest.)
dzieki
pzdr
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
8l na 121 to nie mało, po resecie kompa pojeździj z dwa dni (w międzyczasie przynajmniej z dwa razy dokręć do czerwonej kreski) i zobacz czy błędy powróciły.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Przestawia w tryb awaryjny...
Jak masz ten błąd i LPG to zazwyczaj oznacza to zły skład mieszanki (złe wyregulowanie gazu).
Jak masz ten błąd i LPG to zazwyczaj oznacza to zły skład mieszanki (złe wyregulowanie gazu).
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
witajcie.
zrobilem test po przejechaniu 20km...
pokrecilem go kilka razy do 6 tys obrotow
zrobilem ponowny test dioda i nie mrygnela nie jeden raz... ani na zgaszonym ani na wlaczonym silniku...
o co kaman? nie powinna mignac chociarz dwa razy??
pzdr
zrobilem test po przejechaniu 20km...
pokrecilem go kilka razy do 6 tys obrotow
zrobilem ponowny test dioda i nie mrygnela nie jeden raz... ani na zgaszonym ani na wlaczonym silniku...
o co kaman? nie powinna mignac chociarz dwa razy??
pzdr
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
Powinna zapalić się na jakieś 2 sekundy przy przekręceniu kluczyka – jeśli się nie zapaliła to znaczy, że źle ją podłączyłeś albo źle zmostkowałeś dwa pozostałe piny (albo i to i to).
Jeśli na chwilkę się zapaliła a potem już nic to wszystko jest OK
Widocznie kiedyś ktoś pojeździł na złej benzynie i błąd nie został wykasowany – jeśli to prawda to powinno Ci trochę spaść spalanie.
Jeśli na chwilkę się zapaliła a potem już nic to wszystko jest OK
Widocznie kiedyś ktoś pojeździł na złej benzynie i błąd nie został wykasowany – jeśli to prawda to powinno Ci trochę spaść spalanie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości