Auto nie trzyma wolnych obrotów (ok. 2k rpm/min)

Mazda 121 1991–1996

Postprzez To///ek » 17 maja 2004, 15:48

Maly problem w 121 1.4 16V – czasami nie spadaja wolne obroty, dopiero po przegazowaniu spadaja do 750 a tak trzymaja sie w okolicach 2000. Gdzies czytalem, ze to linka sie zawiesza(?). Koncowke linki prysnalem WD40 ale nic to nie dalo. :(
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Postprzez adam626 » 18 maja 2004, 14:04

u mnie (gaźnik) jak długo jeżdzę na LPG bez przełaczania na PB coś się zaczyna zacinac w gaźniku i obroty utrzymują się w granicach 1500-2000. Wystarczy przełaczyć na PB wypalić jeden gaźnik i wszystko wraca do normy. Dodatkowo jest u mnie tłumik przepustnicy który ma za zadanie aby po puszczeniu pedału gazu (od mniej więcej 2000 tyś obrotów) przepustnica zamykała się powoli a nie gwałtownie. Kiedyś się zaciął i był podobny efekt i tu wystarczyło WD-40
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez To///ek » 27 maja 2004, 10:54

Po wymianie wszytkih filtrow, swiec, przezyszczeniu kopulki zaplonowej Kaczuszka zaczela nierowno pracowac, tzn. na wolnych obrotach ma wahania +/– 100 obrotow. Gdzie szukac przyczyny (elektronika?). Powinienem jeszcze dostac przewody WN, moze tu tkwi problem. Moze ktos cos podpowiedziec?
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Postprzez grzesiek75 » 2 cze 2004, 12:31

ja w swojej 121 tez to przerabiałem :) i to własnie tłumnik przepustnicy, czasami juz było tak ze przy zmianie biegów obroty wzrastały a potem dopiero spadały WYSTARCZY TROSZKE POPSIKAC WD40
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2004, 13:32
Posty: 30
Skąd: Sandomierz
Auto: mazda 121 1.3 16V

Postprzez To///ek » 3 cze 2004, 08:17

grzesiek75 napisał(a):ja w swojej 121 tez to przerabiałem :) i to własnie tłumnik przepustnicy, czasami juz było tak ze przy zmianie biegów obroty wzrastały a potem dopiero spadały WYSTARCZY TROSZKE POPSIKAC WD40

W ktorym miejscu jest ten tlumik?
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Postprzez grzesiek75 » 3 cze 2004, 11:03

to jest to co wyhamowuje przepustnice przed gwałtownym spadkiem obrotów (taki mały amortyzatorek który hamuje to koło z linką)
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2004, 13:32
Posty: 30
Skąd: Sandomierz
Auto: mazda 121 1.3 16V

Postprzez To///ek » 3 cze 2004, 11:28

grzesiek75 napisał(a):to jest to co wyhamowuje przepustnice przed gwałtownym spadkiem obrotów (taki mały amortyzatorek który hamuje to koło z linką)

Sprobuje to prysnac WD40. Dzieki.
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Postprzez To///ek » 7 cze 2004, 11:39

grzesiek75 napisał(a):to jest to co wyhamowuje przepustnice przed gwałtownym spadkiem obrotów (taki mały amortyzatorek który hamuje to koło z linką)

Jezeli chodz taki z gumowa harmonijka to: psikalem, ruszalem, smarowalem i... nic :(.
Ten amortyzatorek jest zapewne nierozbieralny?
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Postprzez xXx » 7 cze 2004, 18:16

Wpisz w wyszukiwarce TPS...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez To///ek » 9 cze 2004, 09:46

PatrykK napisał(a):Wpisz w wyszukiwarce TPS...

Smochod mial 'plywajace' wolne obroty i byl u elekromechanika.
Po powrocie obroty sa stabilne, ale ciagle wystepuje ten problem z wysokimi wolnymi obrotami.
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Postprzez Gość » 2 lip 2004, 18:30

Po uruchomieniu silnika obroty 2000/2300 powoli spadają
1200/1500.
temperatura w normie , słychać cykanie obroty to spadną to wzrastają
brak stabilizacji.
gdzie znajdę schematy lub opisy instalacji , jaki kąt wyprzedzenia zaplonu :(
Gość
 

Postprzez Smirnoff » 2 lip 2004, 19:05

1) mało płynu w układzie chłodzenia
2) źle ustawiony TPS
3) nieszczelny dolot
4) masz LPG ??

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Gość » 2 lip 2004, 21:41

plynu dosyć.
mało zorientowany. co to jest tps?
dolot sprawdzę !
nie posiada lpg
dzięki proszę wyrozumiałość !!
Gość
 

Postprzez Długi » 2 lip 2004, 21:58

sprawdź elektrozawór na prawym błotniku, on jest odpowiedzialny za podwyższanie obrotów na zimno
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Gość » 2 lip 2004, 22:15

dobrze sprawdzę.
na prawej stronie , stojąc z przodu autka jest czarna skrzynka z której wystają dwa króćce na jednym jest gumowy przewód drugi pusty,
co to za urządzenie? Kolega podpowiada że za nierówną pracę na wolnych przy nagrzanym silniku odpowiada silnik krokowy.
czy ma rację?
siemka pozdrowionka !!
Gość
 

Postprzez To///ek » 12 lip 2004, 08:55

Długi napisał(a):sprawdź elektrozawór na prawym błotniku, on jest odpowiedzialny za podwyższanie obrotów na zimno
pzdr

W koncu odpowiedz do mojego posta ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=2452&highlight=
Czy to jest taki do ktorego dochodza 2 wezyki? Chyba tak bo gdy odpialem od niego kabelek to obroty przestaly byc wysokie, lecz przypuszczam, ze na zimnym silnik auto bedzie gasnac. Czy mozna go 'przeczyscic' i 'reanimowac' czy raczej kupowac nowy. Pod jakim haslem go szukac w moto.sklep.pl?
To///ek
Kappa 2.0 20V LPi P.M.S; Kaczuszka 121, 1.4 16V
http://lancia.samochody.org
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2004, 10:03
Posty: 18
Skąd: Brodnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121