Strona 1 z 1
Problem z obrotami

Napisane:
7 cze 2006, 07:30
przez anton9
mam mazde 121 1.3 93' i mam strasznie czuly gaz,kiedy chce ruszyc az wyrywa ja do przodu.kiedy obroty spadaja mi ponizej1500-2000 szarpie mi samochod i czasami gasnie mi na wolnych obrotach,czy moze mi ktos pomoc.ktos mi powiedzial ze moze to byc silnik krokowy

Napisane:
7 cze 2006, 23:30
przez jasiek57
Najpierw sprawdż sprężynę na przepustnicy może jest pęknięta.Pokręć przepustnicę ręką tam gdzie jest zapięta linka od gazu, ma chodzić dość ciężko i jednakowo wracać.

Napisane:
8 cze 2006, 22:06
przez anton9
sprawdzilem i chodzi ciezko,a sprezyna jest cala,wiec mysle ze to wina silnika krokowego,a poza tym zarabiscie duzo mi pali w granicach 13l.na cieplym silniku

Napisane:
8 cze 2006, 22:39
przez Grzyby
ze moze to byc silnik krokowy
może być wiele rzeczy.
Zacznij od sprawdzenia ilości płynu bezpośrednio w chłodnicy (masz mieć full)
Wysokie spalanie i szarpanie obrotami może (z naciskiem na może) wskazywać również uszkodzenie sondy lambda.
Nie wiem czy w 121 da się odczytać kody błędów komputera. Jeśli się da – to zrób to (będziesz wiedział czy np. sonda jest cała)

Napisane:
10 cze 2006, 10:40
przez anton9
jesli jest sonda to jakie to moga byc koszta?

Napisane:
10 cze 2006, 17:56
przez Grzyby
100 – 300 – 500 – zależy jaką i gdzie kupisz.
Nie ma sensu gdybać. Sprawdź kody błędów (jeżeli w 121 się da – a myślę, że tak)

Napisane:
10 cze 2006, 21:01
przez AdamMal
Da się, jest wtyk diagnostyczny koło akumulatora z napisem o ile pamiętam "diagnostic"

Sama sonda ma chyba 3 wtyki, więc nie jest to najtańszy typ.Obstawiam na jakieś 150-200


Napisane:
21 lis 2006, 09:11
przez Plati2004
Witam! Pytanko odnośnie regulacji wolnych obrotów. Z tyły po prawej stronie wtrysku jest takajedna śrubka, której kręcenie powoduje zmianę wolnych obrotów. Ale pytanieczy na pewno ta śruba jest do regulacji czy daje tylko taki efekt ale jest do czegoś innego?

Napisane:
21 lis 2006, 10:07
przez brii

Napisane:
21 lis 2006, 11:03
przez Plati2004
no niestety tamnic nie ma na ten temat. Mi chodzi o śrubę która jest za mechanizmem ssania.

Napisane:
21 lis 2006, 15:58
przez raszpelka
ja też mam problem z obrotami
mechanik powiedział, że silniczek krokowy do wymiany
może macie na sprzedanie (ew. kontakt do kogoś, kto może mieć)
będę wdzięczna
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
21 lis 2006, 17:55
przez brii
Plati2004 napisał(a):no niestety tamnic nie ma na ten temat. Mi chodzi o śrubę która jest za mechanizmem ssania.
To nie wiem o którą może chodzić

raszpelka napisał(a):może macie na sprzedanie (ew. kontakt do kogoś, kto może mieć)
będę wdzięczna
Poszukaj w dziale sprzedam i na allegro – znajdź sprzedających 121 na części i wyślij e-maile z zapytaniem czy nie mają tego czego szukasz, zazwyczaj mają kupę gratów, a wystawiają nieliczne


Napisane:
21 lis 2006, 18:09
przez raszpelka
brii...
brii napisał(a):Poszukaj w dziale sprzedam i na allegro
...
na allegro juz szukałam, ale albo wywalają załamującą mnie cenę, albo osoba jest średnio sprawdzonym sprzedawcą
poszukam jeszcze w dziale "sprzedam"– może tu będę miała więcej szczęścia


Napisane:
27 lis 2006, 13:29
przez jasiek57
raszpelka, podaję numer tel. mają tam części używane i wysyłają pocztą za pobraniem kier 022 – 812 46 17 ceny mają do przyjęcia. Pozdrówka.

Napisane:
19 lis 2007, 14:23
przez andrzej-w
stary temat, ale bez rozwiazania, ze mam podobny to odswiezam :p
na zimnym silniku mam barrrdzo czuly gaz – to chyba nie jest normalne, lekkie wcisniecie wyrywa mazde do przodu, puszczenie skutkuje gwaltownym zesjciem obrotow. jak latwo sie domyslec, jazda w ten sposob to udreka. po rozgrzaniu silnika problem ustepuje.
jest tez przypadlosc falujacych obrotow na 1, gdy puszcze gaz, to auto jedzie, ale obroty faluja w zakresie 800-1100, kolysajac samochod

Napisane:
21 lis 2007, 23:35
przez strOOs
Moja na zimnym kompletnie silniku lekko rwie i obroty faluja na ssaniu 1300-2000 (automatycznym – monowtrysk).
Ktos ma diagnoze?

Napisane:
22 lis 2007, 15:44
przez yari
strOOs przeplywka?

Napisane:
22 lis 2007, 16:32
przez brii
Sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia

Napisane:
22 lis 2007, 23:04
przez strOOs
yari albo uszczelka pod wtryskiem lub kolektorem. Sprawdze jak bede mial chwile.
brii plyn jest ok. Generalnie plyny nie ciekna ani ich nie lyka.

Napisane:
14 kwi 2008, 17:25
przez Maryla27
ja mam inną zagadke z obrotami jak mam na luzie to obroty sa 1000-1100, a jak wrzuce jakikolwiek bieg to mi spadaja do 700 – 600 czy to jest normalne