Problem z obrotami

Mazda 121 1991–1996

Postprzez anton9 » 7 cze 2006, 07:30

mam mazde 121 1.3 93' i mam strasznie czuly gaz,kiedy chce ruszyc az wyrywa ja do przodu.kiedy obroty spadaja mi ponizej1500-2000 szarpie mi samochod i czasami gasnie mi na wolnych obrotach,czy moze mi ktos pomoc.ktos mi powiedzial ze moze to byc silnik krokowy
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 22:22
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 121 db 1324 16v 93r

Postprzez jasiek57 » 7 cze 2006, 23:30

Najpierw sprawdż sprężynę na przepustnicy może jest pęknięta.Pokręć przepustnicę ręką tam gdzie jest zapięta linka od gazu, ma chodzić dość ciężko i jednakowo wracać.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez anton9 » 8 cze 2006, 22:06

sprawdzilem i chodzi ciezko,a sprezyna jest cala,wiec mysle ze to wina silnika krokowego,a poza tym zarabiscie duzo mi pali w granicach 13l.na cieplym silniku
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 22:22
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 121 db 1324 16v 93r

Postprzez Grzyby » 8 cze 2006, 22:39

ze moze to byc silnik krokowy

może być wiele rzeczy.
Zacznij od sprawdzenia ilości płynu bezpośrednio w chłodnicy (masz mieć full)
Wysokie spalanie i szarpanie obrotami może (z naciskiem na może) wskazywać również uszkodzenie sondy lambda.

Nie wiem czy w 121 da się odczytać kody błędów komputera. Jeśli się da – to zrób to (będziesz wiedział czy np. sonda jest cała)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez anton9 » 10 cze 2006, 10:40

jesli jest sonda to jakie to moga byc koszta?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2006, 22:22
Posty: 11
Skąd: Łódź
Auto: 121 db 1324 16v 93r

Postprzez Grzyby » 10 cze 2006, 17:56

100 – 300 – 500 – zależy jaką i gdzie kupisz.
Nie ma sensu gdybać. Sprawdź kody błędów (jeżeli w 121 się da – a myślę, że tak)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez AdamMal » 10 cze 2006, 21:01

Da się, jest wtyk diagnostyczny koło akumulatora z napisem o ile pamiętam "diagnostic" <cfaniak> Sama sonda ma chyba 3 wtyki, więc nie jest to najtańszy typ.Obstawiam na jakieś 150-200 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez Plati2004 » 21 lis 2006, 09:11

Witam! Pytanko odnośnie regulacji wolnych obrotów. Z tyły po prawej stronie wtrysku jest takajedna śrubka, której kręcenie powoduje zmianę wolnych obrotów. Ale pytanieczy na pewno ta śruba jest do regulacji czy daje tylko taki efekt ale jest do czegoś innego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2005, 15:11
Posty: 26
Skąd: Praszka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top

Postprzez brii » 21 lis 2006, 10:07

Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Plati2004 » 21 lis 2006, 11:03

no niestety tamnic nie ma na ten temat. Mi chodzi o śrubę która jest za mechanizmem ssania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2005, 15:11
Posty: 26
Skąd: Praszka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top

Postprzez raszpelka » 21 lis 2006, 15:58

ja też mam problem z obrotami :|
mechanik powiedział, że silniczek krokowy do wymiany :(
może macie na sprzedanie (ew. kontakt do kogoś, kto może mieć) ??
będę wdzięczna :]
"Dopiero widząc cel mamy siłę, by ku niemu podążać..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2006, 21:22
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 121 1,3 16V '92

Postprzez brii » 21 lis 2006, 17:55

Plati2004 napisał(a):no niestety tamnic nie ma na ten temat. Mi chodzi o śrubę która jest za mechanizmem ssania.

To nie wiem o którą może chodzić :|

raszpelka napisał(a):może macie na sprzedanie (ew. kontakt do kogoś, kto może mieć)
będę wdzięczna

Poszukaj w dziale sprzedam i na allegro – znajdź sprzedających 121 na części i wyślij e-maile z zapytaniem czy nie mają tego czego szukasz, zazwyczaj mają kupę gratów, a wystawiają nieliczne :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez raszpelka » 21 lis 2006, 18:09

brii...
brii napisał(a):Poszukaj w dziale sprzedam i na allegro
...
na allegro juz szukałam, ale albo wywalają załamującą mnie cenę, albo osoba jest średnio sprawdzonym sprzedawcą :|
poszukam jeszcze w dziale "sprzedam"– może tu będę miała więcej szczęścia :)
"Dopiero widząc cel mamy siłę, by ku niemu podążać..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2006, 21:22
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 121 1,3 16V '92

Postprzez jasiek57 » 27 lis 2006, 13:29

raszpelka, podaję numer tel. mają tam części używane i wysyłają pocztą za pobraniem kier 022 – 812 46 17 ceny mają do przyjęcia. Pozdrówka.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez andrzej-w » 19 lis 2007, 14:23

stary temat, ale bez rozwiazania, ze mam podobny to odswiezam :p

na zimnym silniku mam barrrdzo czuly gaz – to chyba nie jest normalne, lekkie wcisniecie wyrywa mazde do przodu, puszczenie skutkuje gwaltownym zesjciem obrotow. jak latwo sie domyslec, jazda w ten sposob to udreka. po rozgrzaniu silnika problem ustepuje.

jest tez przypadlosc falujacych obrotow na 1, gdy puszcze gaz, to auto jedzie, ale obroty faluja w zakresie 800-1100, kolysajac samochod
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez strOOs » 21 lis 2007, 23:35

Moja na zimnym kompletnie silniku lekko rwie i obroty faluja na ssaniu 1300-2000 (automatycznym – monowtrysk).
Ktos ma diagnoze?
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez yari » 22 lis 2007, 15:44

strOOs przeplywka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez brii » 22 lis 2007, 16:32

Sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez strOOs » 22 lis 2007, 23:04

yari albo uszczelka pod wtryskiem lub kolektorem. Sprawdze jak bede mial chwile.

brii plyn jest ok. Generalnie plyny nie ciekna ani ich nie lyka.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Maryla27 » 14 kwi 2008, 17:25

ja mam inną zagadke z obrotami jak mam na luzie to obroty sa 1000-1100, a jak wrzuce jakikolwiek bieg to mi spadaja do 700 – 600 czy to jest normalne
Maryla27
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2008, 19:48
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mzada 121 DB 1.3 16V 1993

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121