spaliny – widoczne po nagrzaniu
Strona 1 z 1
od pewnego czasy obserwuje autko a raczej spaliny wydowywajace sie z rury.
jak jest zimny jest ok wzasadzie ich nie ma, natomiast jak juz sie nagrzeje sa i to dosc znaczne hm.... czy to normalne. przygladam sie autkom ktore jezdza po drodze i nie zauwazylem aby tak bylo widac spaliny jak u mnie.
jak jest zimny jest ok wzasadzie ich nie ma, natomiast jak juz sie nagrzeje sa i to dosc znaczne hm.... czy to normalne. przygladam sie autkom ktore jezdza po drodze i nie zauwazylem aby tak bylo widac spaliny jak u mnie.
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
no wlasnie tez tak mysle ale u mnie tak jest dopiero jak silnik sie rozgrzeje i mysle ze jak silnik jest cieply nie powinno ich byc tyle. hm..... pytanie czy to normalne .
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
nie ma ubytku plunu chlodzacego jak wymienilem go w sierpniu to nie dolalem ani kropli. olej troche dolewam . na ostatnich 8 tys km jakie zrobilem dolalem 1,5 litra.
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Napewno nie olej
Jedź na stację diagnostyczną i zrób test spalin – wydatek niewielki a może Ci powiedzą co Ci się tak spala...
Jedź na stację diagnostyczną i zrób test spalin – wydatek niewielki a może Ci powiedzą co Ci się tak spala...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
malolatek38 napisał(a):na ostatnich 8 tys km jakie zrobilem dolalem 1,5 litra.
zmieniajac olej co 10kkm nie dolewam nic, zuzycie pomiedzy wimianami szacuje na ok. ,5l, wiec bierze Ci olej...
w najlepszym wypadku uszczelniacze na zaworach, ale wydaje mi sie, ze raczej pierscienie...
czy nie bylo sytuacji, ze auto "zagrzalo sie"? albo ze jechales jakis czas na bardzo niskim poziomie oleju?
|
czy nie zauwazyles spadku mocy auta?
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
auto ma caly czas jednakowa temperature okolo 85 stopni. i wzasadzie nie jecdzilem na za niskim poziomie oleju. a dolewac oleju zaczolem dopiero po wymianie popmy wodnej. hm........ no wlasnie czy moze gdzies nie ma czasem wycieku..... i jest na tyle malu ze nie ma na jezdni sladow
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
generalnie malolatek38
rozgrzej auto do temperatury nominalnej i postaw na placu na kilka godzin (najlepiej na noc)
-sprawdz rano, czy pod autem nie ma wyciekow
-sprawdz, czy w oleju nie masz drobinek wody (na bagnecie, najlepiej po kilku minutach od wylaczenia auta)
-sprawdz, czy w wodzie nie masz "okow" oleju (najlepiej w zbiorniczku wyrownawczym
a wracajac do spali, bo od tego sie zaczelo, a my chcemy Ci robic juz remont silnika
sprawdz jaki maja zapach i kolor spaliny:
-bialy, i wlasciwie wilgotny zapach (to para, nie powinienes sie martwic, ale to na zimnym, jak na rozgrzanym juz, to raczej nie dobrze)
-siwy, i czuc spalenizna, olejem (no bierze olej, i to powinno sie pojawic na rozgrzanym silniku...)
-ciemny, i brudny, czuc paliwem (przelewa Ci paliwem, wlasciwie nia ma stracha, tylko gaznik ustawic)
mozesz to sprawdzic na rozgrzanym silku dodajac gazu, wtedy powinno pojawic sie wiecej dymu
rozgrzej auto do temperatury nominalnej i postaw na placu na kilka godzin (najlepiej na noc)
-sprawdz rano, czy pod autem nie ma wyciekow
-sprawdz, czy w oleju nie masz drobinek wody (na bagnecie, najlepiej po kilku minutach od wylaczenia auta)
-sprawdz, czy w wodzie nie masz "okow" oleju (najlepiej w zbiorniczku wyrownawczym
a wracajac do spali, bo od tego sie zaczelo, a my chcemy Ci robic juz remont silnika
-bialy, i wlasciwie wilgotny zapach (to para, nie powinienes sie martwic, ale to na zimnym, jak na rozgrzanym juz, to raczej nie dobrze)
-siwy, i czuc spalenizna, olejem (no bierze olej, i to powinno sie pojawic na rozgrzanym silniku...)
-ciemny, i brudny, czuc paliwem (przelewa Ci paliwem, wlasciwie nia ma stracha, tylko gaznik ustawic)
mozesz to sprawdzic na rozgrzanym silku dodajac gazu, wtedy powinno pojawic sie wiecej dymu
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
może otrzymam odpowiedź na moje pytania.mazda 121 1.3 16v -i kłęby czarnego dymu z rury przy gazowaniu oraz krople czarnej mazi.Silniczek chodzi jak zegarek,równo i cicho .Samochód stał pół roku na dworze bez jazdy ,czy przyczyną może być długi postój ?Doradzono mi też zmniejszyć dopływ paliwa bo prawdopodobnie był za duży .Oleju z korka nie rozpryskuje ,bagnet jest czysty ,kropli wody też nie widać.Amoże to silnik pada? Ma 190tys.kmProszę o radę
basia
- Od: 16 wrz 2006, 09:46
- Posty: 16
- Skąd: Zamość
- Auto: mazda121 DB 1.3 16V 1994r
Wg. mnie, ale mogę się mylić, powodem są uszczelniacze zaworów
Czy na silniku widoczne są jakieś wycieki??
Czy na silniku widoczne są jakieś wycieki??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
silnik jest nie ochlapany żadnym mazidłem jest suchy,bardziej na nim widać rdzawo -biełe plamki niż jakieś wycieki.Od spodu też nic na chodnik nie kapie bo stoi już parę dni w jednym miejscu i nic nie widać
basia
- Od: 16 wrz 2006, 09:46
- Posty: 16
- Skąd: Zamość
- Auto: mazda121 DB 1.3 16V 1994r
Jak masz biało-rdzawe plamy na silniku to jest możliwe, że rozlany został płyn z układu chłodzenia... Zazwyczaj się tak dzieje, kiedy nastąpił defekt tego układu, a często razem z takim defektem dochodzi do przegrzania silnika 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
u mnie tak jak u ciebie basia-barbarakan.auto przy tym pali jak smok.zmniejszyć dopływ paliwa-bardzo dobre.tylko w aucie z wtryskiem-jak to zroboić nikt nie wie.napewno proste to nie jest.chętnie odciął bym paliwo nawet o połowę z moich 13/100.a tak poważnie też mi czasem symi na czarno czuć paliwo z rury mimo wymiany świec filtrów oleju i bóg wie jeszcze czego.jak rozwiążesz swój problem proszę o info.mi nikt jeszcze nie pomógł.myślę tu o mechanikach różnej maści a nie pomocnych uąytkownikach tego forumpolecam sie i pozdrawiam 

SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości