Strona 1 z 1
Klekoczące zawory

Napisane:
6 maja 2006, 08:32
przez grzesiek75
Witam
Mam maleńkie pytanko. Po nagrzanieu silnik w moim autku klekocze. Czy 121 16V 93r ma zawory hydrauliczne czy normalne. Można to regulować

??????

Napisane:
6 maja 2006, 12:53
przez AdamMal
Można, nawet trzeba ,poszukam płytki z auto datą i napisze jakie szczeliny do jakich zaworów

Napisane:
8 maja 2006, 07:49
przez grzesiek75
To super moze to własnie to dolega mojej 121. Jak znajdziesz jakie szczeliny do jakich zaworów daj znac.
Pozdr

Napisane:
8 maja 2006, 09:33
przez malolatek38
a nie wiecie ile biora za regulacje zaworow

Napisane:
9 maja 2006, 08:37
przez Plati2004
w Zabrzu płaciłem wczoraj 50 zł, ale do tego jeszcze pomiar ciśnienia i problem z bakiem był. To jakieś 25 zł może za regulację, może 30

Napisane:
9 maja 2006, 10:44
przez AdamMal
Dane do regulacji luzu zaworów model 121DB:
Silnik: B3 1.3 16v moc 73KM (roczniki 1991-1995)
regulacja na gorącym silniku,
zawory ssące luz: 0,30mm
zawory wydechowe luz:0,30mm
Silnik: B3 1,3 moc 53 KM (roczniki 1991-1992)
regulacja na gorącym
ssące: 0,30mm
wydechowe: 0,30mm
Silnik B1 1,1 moc 55KM (rocznik 1991-1994)
regulacja na gorącym
ssące: 0,30mm
wydechowe:0,30mm
Dla modelu 121DA:
Silnik B1 1,1 moc 57KM (rocznik 1988-1991)
na gorącym,
ssące i wydechowe luz: 0,30mm
Silnik B3 1,3 moce 55,60,65KM
(rocziki:55KM:1987-1991, 60KM:1988-1991, 65KM:1988-1991)
na gorącym,
ssące i wydechowe: 0,30mm
Jak widać we wszystkich silnikach jest podobnie, regulacja na gorącym silniku i ta sama szczelina dla wszystkich zaworów,
Pozdrawiam!!

Napisane:
9 maja 2006, 10:54
przez malolatek38
to dobrze bo ja nadal nie jestem pewien swojego silnika hehe

Napisane:
9 maja 2006, 11:01
przez AdamMal
hehe, jak widać masz do wyoru tylko 3 wersje, dwie1,3 i jeden 1,1, czyli 33% szans na któryś z nich<blant>

Napisane:
9 maja 2006, 11:17
przez grzesiek75
no to mogę jechac regulowac

Wielkie Dzieki

Napisane:
9 maja 2006, 15:30
przez jasiek57
AdamMal a może wiesz czy reguluje się śrubami czy płytkami.

Napisane:
10 maja 2006, 23:24
przez AdamMal
Chyba śrubami, jeszcze jutro sprawdze czy mi sie nie miesza.
EDIT:
Tak reguluje się śrubami, są dwie, regulacyjna i kontra.Pozdro

Napisane:
11 maja 2006, 17:16
przez jasiek57
AdamMal seeerdeczne dzięki. Biorę się za regulację.

Napisane:
19 maja 2006, 11:08
przez Marbert
Jakis czas temu podczas przegladu w ASO, zapytałem co ile trzeba regulować luzy zaworów i otrzymałem odpowiedź, że w Mazdzie taką regulacje powinno przeprowadzić podczas wymiany rozrządu. Nie ma potrzeby częstszych regulowacji

... hmmm i komu tu teraz wierzyć


Napisane:
19 maja 2006, 14:08
przez malolatek38
ja pasek rozrzdu robilem 10000 klimetrow temu hehe to znaczy ze powinienem regulowac