Strona 1 z 1

Problem z uruchamianiem

PostNapisane: 29 kwi 2006, 21:46
przez Gość
To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich mazdomaniaków. Kilka dni temu stałem się szcześliwym posiadaczem Mazdy 121 rocznik '89 1,3. Na samochodach znam się słabo. Pracuję głownie jako informatyk więc proszę o wyrozumiałość:)
Jeśli chodzi o mój "nowy" samochodzik to wszystko z nim ok poza jedną drażliwą rzeczą jaką jest poranne uruchamianie silnika. Wiem że to gaźnik więc popytałem mechaników jak takie cudo odpalać. Opinie były różne od pompowania przed przekręceniem kluczyka do wciśnięcia gazu do oporu, puszczenia i uruchomienia silnika. Raczej marny skutek. W każym razie – w dzień kiedy jest ciepło lub kiedy jeszcze silnik jest ciepły wszystko jest ok – tj. pali od "pierwszego". Ale rano muszę już ją pokręcić 2-4 razy zanim odpali. Na autko mam odłożone jeszcze parę setek więc mógłbym podjąć się jakiejś regulacji, wymiany lub czegoś co mogłoby pomóc. Ktoś wspomniał mi o zapchaniu jakiejś dyszki .... może jest jakaś inna przyczyna?
Jeszcze raz proszę o poradę i pomoc w mojej sprawie. Pozdrawiam!!

PostNapisane: 30 kwi 2006, 22:59
przez Marcin L
ja kiedys mialem toyote na gazniku z automatycznym ssaniem (Ty pewnie tez masz podobnie) i rano odpalało się ją bez wciskania gazu – u CIebie powinno byc podobnie. jeżlei nie jest – proponuję metodę prób i błędów :–) prędzej czy pozniej znajdziesz najlepszy sposób :)

PostNapisane: 3 maja 2006, 17:59
przez malolatek38
ja mam mazde 121 na gazniku i to recznym ale nie robie nic . wyciagam ssanie i bez gazu przekrecam stacyjke pali na dotyk. mysle ze jesli masz problem to regulacja moze pomoze. ja za regulacje gaznika placilem 30 zeta wiec nie duzo

PostNapisane: 10 maja 2006, 14:20
przez yari
jezeli po dluzszym postoju silnik musi przekrecic kilka razy, to moze paliwo Ci opada w przewodach?

PostNapisane: 18 maja 2006, 21:41
przez Otaliko
Witam.
Mam auto Ford Festiva(Mazda 121 DA robiona w Koreii przez Kia na rynek USA). Z tego co wyczytałem w Haynes manual to przed uruchomieniem silnika należy wcisnąć do spodu pedał gazu i puścić. To powoduje ustawienie przepustnicy do rozruchu(zamyka ją). Po uruchomieniu przepustnica uchyla się pod wpływem podciśnienia. Dalsze otwarcie następuje po wstępnym rozgrzaniu silnika. U mnie też ostatnio są problemy. Silnik uruchamia się normalnie ale obroty są na poziomie 300-500. Po rozgrzaniu jest OK.
Zdobyłem dokumentację gażnika z Motorcraftu(wersja anglojęzyczna i zamierzam posprawdzać co nieco jak znajdę czas. Na razie nie mam kiedy.
Pozdrawiam
Otaliko

PostNapisane: 19 maja 2006, 14:06
przez malolatek38
daewaj ta dokumenrtacje jak mozesz ratajek5@wp.pl

PostNapisane: 19 maja 2006, 14:29
przez Otaliko
W tej chwili nie mam dostępu do skanera więc najwyżej ksero wyślę pocztą. Skany dopiero w przyszłym tygodniu.
Pozdrawiam.
Otaliko

PostNapisane: 6 cze 2006, 13:13
przez Gość
Również bym prosił:) na slimo1@poczta.onet.pl .. Jeśli da radę ksero pocztą. Co płatności możemy się umówić.