Strona 1 z 1

Wymiana przegubu – Stuka na zakrętach

PostNapisane: 8 lut 2006, 23:54
przez Misio
Szanowni...

od jakiegoś czasu przy skręcaniu w prawo słyszę klekotanie. Tylko przy dodanym gazie. Powiedziano mi że to przegub, ale nie wiem który. Chciałbym kupić i zrobić to, bo nie chcę, żeby Koleżance Małżonce trachnęło w czasie jazdy.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć który przegub należy wymienić ??
Czy może dla świętego spokoju oba??

Pozdrav

PostNapisane: 9 lut 2006, 00:08
przez Kubutek
Ja miałem też problem z przegubem i byłem pewien, że to prawy....
Wychodziłem z założenia, że gdy skręcam w lewo, to dłuższą drogę do przebycia ma koło prawe i dlatego słychać stuki.... Okazało się jednak, że to był lewy....

Inaczej – przy zakupie przegubu nie ma różnicy między prawym a lewym – oba są tak samo skonstruowane i niczym się nie różnią, zatem kup 1 szt., pojedź do warsztatu a oni Ci wymienią ten, który stuka...

Dodatkowo radzę od razu dokupić:
– mandżete
– opaske zaciskową
– jakiś dobry smar
Małe koszta, a przy zdejmowaniu przegubu warto jednak wymienić.

Ja kupowałem przegub NKN – japoński i jak do tej pory spisuje się dobrze tak więc polecam :)

PostNapisane: 20 lut 2006, 19:57
przez marcinn666
Zanim zaczniesz coś robić sprawdź w obu w jakim stanie są osłony manżet. Jeżeli dróga osłona jest kipeska to lepeij ją wymienić aby nie dopuścić do wypłukania smara i bedzie skutkowało kolejną wizytą w warsztacie. Szkoda czasu

PostNapisane: 22 lut 2006, 22:15
przez Misio
No i po krzyku. Wymieniony – lewy. Razem z częściami NKN +osłona i smar kosztowało mnie to 250.

Pozdrav

PostNapisane: 24 mar 2006, 14:16
przez marioWRO
hyh wlasnie mialem o to pytac :P

tez klekocze i tez tylko w prawo...
250zl mowisz?:>
bedzie tata mial kolejny wydatek w lutym przednia szyba pekla...

mozesz jeszcze powiedziec gdzie zakupilesz czesci i czy sam wymieniales?

PostNapisane: 25 mar 2006, 17:49
przez Kubutek
Nie wymianiałem sam, bo za bardzo czasu nie miałem poza tym zimno jeszcze było :(
Przegub kupowałem w JC Auto – firmy NKN japoński. Nie pamiętam ile zapłaciłem

A szyby radzę poszukać na allegro... sporo rozbitych jest w ogłoszeniach....

PostNapisane: 8 kwi 2006, 16:59
przez marioWRO
no hej :)

moja madzie tez juz po wymianie razem z oslonami cos kolo 400zl ....

PostNapisane: 3 sty 2007, 17:42
przez retool
Witam wszystkich,
Ostatnio zuwazylem w swojej kaczuszce oczko pekniętą gume na przegubie wewnetrznym lewym, nie slychac za glosno stukania, jest jak na razie dyskretne stukanie jednak mysle o wymianie tego przegubu. Problem w tym ze jest bardzo ciezko dostac przegub wewnetrzny do Mazdy 121. Np. w Japparts zaśpiewali ok 2tys.! [komplet z ośką]
Motosklep.pl ma tylko zewnetrzne tak samo jak 4max.org takze na aukcjach tez jest ciezko taki przegub dostac.
Gdzies tu na forum przeczytalem ze czesci z 323 1.3 pasuja do 121 a jak z przegubem to wyglada.
Naprawde juz trace nadzieje ze dostane ten przegub.
Czy znacie jakies inne sklepy z czesciami zamiennymi badz znacie kogos kto sprzedaje czesci uzywane ?
Pozdrawiam

p.s
dowiedzialem sie (www.przeguby.pl) ze maja taki przegub wewnetrzny tyle tylko ze nie sa pewni , najlepiej sprawdzic po ilosci frezów na przegubie – tak mi powiedziano. Jednak wiaze sie to z demontazem przegubu.
Byc moze ktos ma rysunki techniczne albo wie ile frezow jest na takim przegubie ?

PostNapisane: 3 sty 2007, 20:18
przez kopajt
Zagadaj do Smirnoffa z forum – może coś ma ?

PostNapisane: 5 sty 2007, 13:53
przez grzesiek75
No przegub wewnętrzny to niezły problem. Ja szukałem i w końcu musiałem kupić z rozebranej cała półoś; tylko tu pojawia sie dodatkowy problem bo rozbieracze idą na łatwizne i pozostawiaja kielich przegubu w szkrzyni biegów – ale idzie sie dogadac aby to był komplet.
W JC proponowali mi regenerację – niestety nie pamiętam za ile :(

PostNapisane: 7 mar 2007, 09:10
przez barbarakan
a może mi ktoś podpowie ile kosztuje przegub do madzi DB ze wspomaganiem i abs bo ponoć to nie taki sam przegub a i dostać go pewnie będzie trudniej.U mnie poszedł lewy przegub i teraz będę szukać odpowiedniego.O cenie też nic nie wiem ,ale chyba mnie trochę to wyniesie

PostNapisane: 7 mar 2007, 09:20
przez brii
Sprawdź w CARSPEED http://www.carspeed.pl

PostNapisane: 7 mar 2007, 09:35
przez barbarakan
do DB nie ma

PostNapisane: 7 mar 2007, 09:37
przez brii
To chyba tylko ASO zostaje...

PostNapisane: 7 mar 2007, 12:56
przez retool
retool napisał(a):...
p.s
dowiedzialem sie (www.przeguby.pl) ze maja taki przegub wewnetrzny tyle tylko ze nie sa pewni , najlepiej sprawdzic po ilosci frezów na przegubie – tak mi powiedziano. Jednak wiaze sie to z demontazem przegubu.
Byc moze ktos ma rysunki techniczne albo wie ile frezow jest na takim przegubie ?

zacytuje sam siebie ;)

ilosc frezow na przegubie wewnetrznym to 21 i mozna dowiedziec sie o podobny zamiennik
za pare godzin postaram sie wrzucic fotke


o dziwo po wymianie peknietej gumowej oslony przegubu wewn. przeczyszczeniu i dodaniu nowego smaru do przegubow... przestalo pukac <glupek2>
zobaczymy na jak dlugo
oto fotka
Obrazek
i jeszcze jedno dostalem mejla od pewnego pana z firmy zajmujacej sie sprzedaza przegubow oto po krotce tresc tego mejla
"Najprawdopodobniej mamy w ofercie przeguby wewnętrzne do Pana/i samochodu, nowe i wysokiej jakosci... Dla pewności jednak przydaloby sie znac ilosci frezów tego przegubu (katalogi nie są jednomyślne co do tego)....wewnątrz tego przegubu od strony półosi jest trójramienny krzyżak. Ma on ząbki/frezy wewnątrz, które odpowiadają ilosci frezów półosi z która to sie on łączy."

pytanie do was, czy mozna wymienic przegub mimo,ze nie koniecznie w katalogu jest napisane ze jest to przegub do Mazdy 121 a np.do Kia Pride albo Ford Fiesta ?
Czy nie jest to proba naciagniecia potencjalnego klienta?