Spadek obrotów przy wrzuceniu biegu

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Gość » 13 gru 2005, 00:33

Witam wszystkich,
przy wrzuceniu jakiegokolwiek biegu, spadają obroty prawie o połowę, czy to naturalny objaw....????

pozdrawiam
tomek
Gość
 

Postprzez Kubutek » 13 gru 2005, 12:54

Naturalny raczej nie..... ale za bardzo nie wiem gdzie szukac przyczyny...
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Gość » 13 gru 2005, 17:18

hm..no właśnie tak samo jest na benzynie i na gazie....dążąc do zwiększenia mocy wymieniłem sonde, pozbyłem się katalizatora bo już go w sumie nie było:), nowe wszystkie filtry ma, nowy olej w skrzyni, nowy akumulatorek....
i czegóż tu szukać .. :(
Gość
 

Postprzez kopajt » 17 gru 2005, 12:52

Przede wszystkim – jakie obroty masz przy zmianie biegu na wyższy ?
bo jeśli zmieniasz obroty przy 3.500 obrotów i spadają Ci na ok. 2.000 to moim zdaniem normalka...

Inaczej by sprawa wyglądała jeśli zmieniasz przy 5.000 i robi Ci się 2.500
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez Gość » 20 gru 2005, 00:25

...to się dzieje przy postoju jest ok. 1000 obr. wrzucam jakikolwiek bieg i spadaja do ok. 400 .....wiec jak silnik nie jest rozgrzany to prawie ze gasnie...
Gość
 

Postprzez kopajt » 21 gru 2005, 15:18

Może za szybko puszczasz sprzęgło ?
Ja tak mam na zimnym silniku – lekko puszczę sprzęgło i tez mi tak spadają obroty.
Ja się tym nie przejmuję – samochód ma jeździć :)
Pozdrówka for @ll – kopajt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 11:49
Posty: 147
Skąd: Radom
Auto: Premacy CP 1.8 LPG

Postprzez MartiniS » 21 gru 2005, 15:32

kopajt napisał(a):bo jeśli zmieniasz obroty przy 3.500 obrotów i spadają Ci na ok. 2.000 to moim zdaniem normalka...

Inaczej by sprawa wyglądała jeśli zmieniasz przy 5.000 i robi Ci się 2.500

Wiesz, obroty na danym biegu przy danej predkosci są, jak powszechnie wiadomo, z góry ustalone przez przełożenia skrzyni biegów. I chocby żabami z nieba waliło, nie ma prawa sie to zmienić – jesli sprzeglo dobrze trzyma ;)

kolaska napisał(a):...to się dzieje przy postoju jest ok. 1000 obr. wrzucam jakikolwiek bieg i spadaja do ok. 400 .....wiec jak silnik nie jest rozgrzany to prawie ze gasnie...

Po wrzuceniu biegu, obroty powinny sie nieznacznie podniesc. W skrzyni biegów jest czujnik "załączenia biegu jałowego" – w automacie, w normalnej manualu = czujnik polozenia pedalu sprzegla. Jesli wrzuci się jakikolwiek bieg, daj info. do kompa z "grzeczna prosba" o delikatne podniesienie obrotow :) Może czujnik zwariował :( A biegi wchodzą gładko, bo może sprzegło się kończy?

kopajt napisał(a):Ja tak mam na zimnym silniku – lekko puszczę sprzęgło i tez mi tak spadają obroty.

Bo i nie ma się czym przejmować, to normalne :) Jesli silnik zimny, olej w skrzyni też, co za tym idzie wszystko co sie w niej obraca ma gorsze smarowanie i stawia wiekszy opor, wiec silnikowi jest trudniej pracowac. Don't worry, be happy :)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez tadziol » 7 sty 2006, 17:12

MartiniS napisał(a):Po wrzuceniu biegu, obroty powinny sie nieznacznie podniesc. W skrzyni biegów jest czujnik "załączenia biegu jałowego" – w automacie, w normalnej manualu = czujnik polozenia pedalu sprzegla. Jesli wrzuci się jakikolwiek bieg, daj info. do kompa z "grzeczna prosba" o delikatne podniesienie obrotow

nie jest to zgodne z prawdą,manual posiada czujnik w skrzyni(neutral switch) oraz czujnik sprzęgła(clutch switch) ECM potrzebuje te info aby ocenić stan pracy silnika(load/no load),co wykorzystane jest m.in.przy hamowaniu silnikiem(fuel cut)
KOLASKA-u ciebie stawiam na walnięty czujnik sprzęgła,a dokładniej pęknięta sprężynka wewnątrz tego wyłącznika,to częste zjawisko...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez MartiniS » 7 sty 2006, 17:30

Mea culpa, dzieki tadziol za poprawke. ;)

Wydawało mi sie, ze powinien być i w skrzyni, ale wolalem herezji nie szerzyć, a i w ksiazce sie go nie doszukalem – dobrze, ze ktos nad wszystkim czuwa :)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez yari » 24 sty 2006, 11:47

tadziol napisał(a):manual posiada czujnik w skrzyni(neutral switch) oraz czujnik sprzęgła(clutch switch) ECM potrzebuje te info aby ocenić stan pracy silnika(load/no load),co wykorzystane jest m.in.przy hamowaniu silnikiem(fuel cut)

chlopaki jestescie przekonani, ze w DB tez sa te czujniki?
podniesienie obrotow przy wcisnieniu sprzegla w nierozgrzanym aucie /gesty olej w skrzyni/ moze byc spowodowany mniejszymi oporami poprostu...

a spadek obrotow po wrzuceniu biegow zawsze kojazyl mi sie ...z konczacym, albo opuszczonym sprzeglem, ale moge sie nie znac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez malolatek38 » 24 sty 2006, 16:23

yari wlasnie tez tam mysle ze to raczej wina sprzegla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2005, 20:58
Posty: 223
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992

Postprzez Gość » 26 paź 2006, 23:04

Hmm a może to katalizator w sumie ja w mojej reni też nie mam wytłuczony i śmiga , ale doszły mnie słuchy, że w niektórych autach wytłuczenie katalizatora może powodowć że sonda lambda nie nagrzewa się do odpowiedniej temperatury przez co może dawć złe odczyty, co jest nie wyczówalne na wyższych obrotach a na biegu jałowym objawy jak wyrzej (to tylko może;)
Gość
 

Postprzez yari » 10 lis 2006, 09:50

nie sadze, sona jest przed katalizatorem...
podobnie na rozgrzewanie sondy wplyw mialoby wyciecie katalizatora... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez brii » 10 lis 2006, 10:41

Ponoć wyjęcia kata ma wpływ na lambdę :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Plati2004 » 11 lis 2006, 12:29

Zarówno demontarz katalizatora jak i montaż strumienicy powoduje szybszy przepływ spalin, a co za tym idzie wolniejsze nagrzewanie się sondy. A za tym idą już tylko błędy :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2005, 15:11
Posty: 26
Skąd: Praszka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top

Postprzez Lukasz_zdw » 2 cze 2007, 00:24

Ja nie wiem co wy mieliscie z czytania ze zrozumieniem ale kolega wraźnie napisal ze dzieje sie tak na postoju. Ja mam ten sam problem. Gdy odpale zimne auto mam 1,500 obr gdy wrzuce jakikolwiek bieg to spadają do 1000 jak wyrzuce na luz spowrotem 1500. Po rozgrzaniu juz jest wszystko ok czyli 750 – 800 obr na luzie i na biegu. Pozdro
Lukasz_zdw
 

Postprzez yari » 12 lip 2007, 13:22

Plati2004 napisał(a):Zarówno demontarz katalizatora jak i montaż strumienicy powoduje szybszy przepływ spalin, a co za tym idzie wolniejsze nagrzewanie się sondy. A za tym idą już tylko błędy :–)

nadinterpretacja... :|

Lukasz_zdw napisał(a):Ja nie wiem co wy mieliscie z czytania ze zrozumieniem ale kolega wraźnie napisal ze dzieje sie tak na postoju. Ja mam ten sam problem. Gdy odpale zimne auto mam 1,500 obr gdy wrzuce jakikolwiek bieg to spadają do 1000 jak wyrzuce na luz spowrotem 1500. Po rozgrzaniu juz jest wszystko ok czyli 750 – 800 obr na luzie i na biegu. Pozdro

czy probujesz ruszyc? czy tylko wcisniete sprzeglo i wlaczony bieg? jezeli tak, no to podciagnij sprzeglo, bo Ci delikatnie "bierze" poprostu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez yarek shalom » 21 cze 2009, 18:58

Mam identyczny problem

Auto na luzie ma normalne obroty, jak tylko wrzuce jakikolwiek bieg to samochod drastycznie traci obroty i silnik zaczyna sie trzasc. Na jalowym ma obroty ok. 1200 (na oko, nie mam obrotomierza) a po wrzuceniu traci z polowe jak nie wiecej :(

Czy to mozliwe ze to wina sprzegla? Gdy naciskam samo sprzeglo to nic sie nie dzieje, dopiero jak zmieniam bieg w miejscu to samochod bardzo czesto gasnie – podwyzszalem mu obroty ale to niewiele pomaga i ma po prostu momenty ze gasnie. Sprzeglo mi lekko skrzypi, nie slizga sie, biegi wchodza normalnie

Czy slusznie podejrzewam sprzeglo?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 20:51
Posty: 72

Postprzez yari » 22 cze 2009, 08:08

tak mi sie wydaje... podciagnij na lince w komorze silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez yarek shalom » 22 cze 2009, 16:55

Podciagnac czy poluzowac?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 20:51
Posty: 72

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121