Obroty gwałatownie rosną podczas zmiany biegu

Mazda 121 1991–1996

Postprzez grzesiek75 » 25 mar 2004, 13:26

Mam mały problem z obrotami silnika w 121 1,3i 16 V 92r. Przy zmianie biegów w czasie przyśpieszania podbija mi obroty do góry (na zimnym silniku jest ok. obroty przy zmianie biegów spokojnie spadają)
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2004, 13:32
Posty: 30
Skąd: Sandomierz
Auto: mazda 121 1.3 16V

Postprzez panstasio » 25 mar 2004, 14:39

mialem kiedys cos podobnego w calibrze..........sprzeglo zminana biegu i jeszcze nie zdazylem puscic sprzegla a obroty do gory jak glupie..................przelaczanlem na benzynke i bylo spoko............
u mnie parownik byl kupa a u ciebie jak na benzynie wozisz sie to nie wiem
ale i tak pozdrawiam:)
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez grzesiek75 » 25 mar 2004, 15:58

Dzieki ale to chyba nie parownik. Niestety mam to samo i na benzynie i na gazie.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2004, 13:32
Posty: 30
Skąd: Sandomierz
Auto: mazda 121 1.3 16V

Postprzez panstasio » 25 mar 2004, 16:00

no mi tyz raz sie jedyny przyczynilo to na bezynie ale bylo to w zime i bylo bardzo zimno.......dalej cisza juz byla
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Makaron » 8 paź 2006, 13:55

Cześć tez tak miałem na 5 biegu 5 tys obrotów i tylko 80 km/h przy przyspieszaniu, wymieniłem sprzegło ( tarcze) i ogień :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2006, 12:27
Posty: 14
Skąd: Kluczbork
Auto: Mazda 121 1.4i 16v

Postprzez brii » 8 paź 2006, 14:59

Sprzęgło tu nie ma nic do rzeczy, bo z tego co rozumiem obroty wzrastają na luzie i bez naciskania gazu...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez grzesiek75 » 9 paź 2006, 11:43

Problem został usuniety a wynikał z zacięcia "amortyzatora przepustnicy" Troszkę WD 40 i problem zniknął
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2004, 13:32
Posty: 30
Skąd: Sandomierz
Auto: mazda 121 1.3 16V

Postprzez tomalo » 10 lis 2006, 20:58

Witam nie chce nowego wotku wiec opisze swoj problem tutaj, mazda 121 1.3 94r. wszystkie przewody nowe, przeplywomierz tez, chodzi ladnie tylko podobny problem do kolegi trzyma wysokie obroty, jak jest zimna ma 2500 ale w miare gdy sie rozgrzewa obroty wzrastaja do 3000-4000/min jezdzi normalnie nie szarpie itd. tylko jak na luz obroty w gure. Czy jest mozliwe ze kolektorem ssacym idzie troszke powietrza...??? moze jakies sugestie?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2006, 16:11
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: mazda 121 DB 1.3 16v Canvas

Postprzez tomalo » 11 lis 2006, 13:07

nikt nie podpowie co moze byc?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2006, 16:11
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: mazda 121 DB 1.3 16v Canvas

Postprzez brii » 12 lis 2006, 15:36

Kiedyś moja starsza tak miała – linka od gazu się trochę postrzępiła i się zacinała – nie chciała wracać – przy zmianie biegu silnik wkręcał się prawie do końca obrotomierza – może to to
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tomalo » 12 lis 2006, 18:39

hm...nie pomyslalem o tym, zaraz zobacze.Chodz ewidetnie gaz dziala prawidlowo, a na obroty wchodzi bardziej w miare gdy silnik jest cieplejszy..ale dzieki sprawdze...
Początkujący
 
Od: 7 paź 2006, 16:11
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: mazda 121 DB 1.3 16v Canvas

Postprzez Plati2004 » 12 lis 2006, 23:53

a może sprawdź sobie ten mechanizm ssania. Jeżeli źle podkręcone to na początku w miarę rozgrzewania obroty wzrastają.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2005, 15:11
Posty: 26
Skąd: Praszka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top

Postprzez tomalo » 13 lis 2006, 20:08

mechanizm... a jak go zlokalizowac...?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2006, 16:11
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: mazda 121 DB 1.3 16v Canvas

Postprzez Plati2004 » 15 lis 2006, 13:42

to jest za bębenkiem gdzie nawija się linka gazu. Jest tam taka zaokrąglona blaszka którą wyciska taki grzybek. Zaokrąglonablaszka nie pozwala na zimnym silniku na całkowity powrót gazu. Dopiero w miarę nagrzewania się grzybek sie wysuwa przesuwając blaszkę,a ta z kolei uwalnia mechanizm linki.
Oprócz tego blaszka ma na styku z tym "grzybkiem" malutką śrubę z nakrętka, dzięki czemu można właśnie regulować ssanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2005, 15:11
Posty: 26
Skąd: Praszka
Auto: Mazda 121 DB 1.3 Canwas Top

Postprzez jasiek57 » 27 lis 2006, 13:37

Zobacz fotorelację Kopajta z regulacji obrotów na ssaniu
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez aligator83 » 3 gru 2006, 18:56

Mam podobny problem, ale gdzie znajduje sie "amortyzator przepustnicy"????

dzieks
aligator83
 

Postprzez brii » 3 gru 2006, 20:25

To są chyba takie małe sprężynki przy przepustnicy – nie bijcie jeśli palnąłem głupotę
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez aligator83 » 5 gru 2006, 00:20

dzieki
jesli ktos cos jeszcze wie naten temat to prosze o porady
aligator83
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121