Brak Mocy, Praca na 3 cylindry.

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Buldi » 29 sty 2013, 15:32

Witam.
Przypadkowo wszedłem w posiadanie Mazdy 121 DB 1.4.
Pierwszą rzeczą którą zauważyłem, to dziwne jej zachowanie, a mianowicie gdy ruszam sobie ze świateł, muszę 'palić' sprzęgło, bo w przeciwnym razie gdy dodam gazu, Mazda 'pyrka' jakby chodziła na trzech cylindrach. To samo dzieje się gdy jadę na 2 czy 3 i chcę raptownie dodać gazu. Wciskam około 50% gaz i mazda zaczyna 'pyrkać'. Reasumując, Mazda po dodaniu większej ilości gazu się: Dusi, Dławi i Pyrka
Co to może być? Kable? Świece? Rozrząd (dodam, że był zmieniany przez kogoś na podwórku przed blokiem)? Może Coś z doprowadzeniem paliwa?

Kolejna sprawa
Stojąc na światłach, Wciskam sprzęgło wrzucam Pierwszy bieg i trzymam hamulec. W tym momencie obroty spadają to minimum, aż auto zaczyna przygasać. Czy to może być jakiś czujnik biegu jałowego czy cokolwiek?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2011, 20:55
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Niebieskie BG w Sedanie

Postprzez hektorek » 29 sty 2013, 19:04

Przyczyną "zatykania" się silnika może być zanieczyszczony przepływomierz a problem ze spadkiem obrotów przy wciskaniu pedałów sugeruje zerwanie jakiejś poduszki w zawieszeniu silnika – w mojej Madzi miałem zerwane dwie i kłopoty podobne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2010, 13:22
Posty: 32
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 121Canwas 1.3 1993

Postprzez maximos » 31 sty 2013, 22:19

jesli chodzi o "pyrkanie" to w mojej wina byla jednego kabla od swiecy, po zdjeciu go zauwazylem ze jest mocno pekniety i ogolnie uszkodzony. wymienilem wszystkie i po sprawie :)
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 18:33
Posty: 6
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 121 DB 1.3i 16v B3 r.1992

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121