Strona 1 z 2

Wymiana zegarów

PostNapisane: 4 sie 2005, 22:30
przez malolatek38
moja madzia ma deseczke uboga hehe... jest tylko szybkosciomierz i paliwo i kilka kontrolek... hehe ... zastanawiam sie czy da sie wymianic ja na bardziej urozmaicona.... to znaczy od innego modelu .... deska gdzie jest jeszcze obrotomierz..... moge sobie sciagnac po kosztach z niemiec... tylko pytanie czy wymiana jest mozliwa i oplacalna.... bo sam tego napewno nie zrobie.....przynajmniej nie robilem jeszcze.......

PostNapisane: 5 sie 2005, 00:03
przez AdamMal
Jeśli kostki z tyłu wskaźników są takie same i jeśli masz miejsce do napędu prędkosciomierza w skrzyni,lub masz napęd to sądze że można przełożyć wskażniki. Prawdopodobnie tez trzeba będzie zalozyc linkę predkosciomierza(to akurat bardzo latwe :) )jesli jej nie ma. Całość mozna zrobic samemu, to nic trudnego ;)

EDIT:
Kurcze, sorki popoeprzyło mi sie <glupek2>
Linka jest od predkosciomierza przeciez a nie obrotomierza :|
w kazdym razie, cala sprawa zalezy raczej od kostek, bo w silniku z wtryskiem musi byc czyjnik obrotów silnika, wiec prawdopodobnie nie bedzie wielkiego klopoty z podlaczeniem u elektryka.

PostNapisane: 5 sie 2005, 01:49
przez Globy
W 323 BG mozna podmieniac zestawy zegarow, wiec mozesz sprobowac kupic uzywke z obrotomierzem lub dla pewnosci wyjac zegary i sprawdzic kostki.

PostNapisane: 6 sie 2005, 09:27
przez malolatek38
no tak ale jest problem jak i gdzie podłaczyc obrotomierz i pod co... hm...bo moja madzia ma gazniczek.. i kurna ma tyle tego w sobie ze...... hehe

PostNapisane: 6 sie 2005, 09:45
przez Globy
Nie wiem, czy dobrze mysle, ale powinno wystarczec przepiecie takiej wersji zegarow z obrotomierzem:

Obrazek

zamiast starych wskaznikow, bo zwyczajowo w Mazdach jest cala instalacja (wpiecie odpowiedniej kostki).

PostNapisane: 6 sie 2005, 16:41
przez Kubutek
No właśnie zdziwiłem się, że u Ciebie nie ma obrotomierza...
U mnie deska wygląda tak
Obrazek

A kwestia zaadoptowania jej do Ciebie... Nie potrafię pomóc...

PostNapisane: 7 sie 2005, 01:24
przez AdamMal
Była taka wersja, na rynek niemiecki nazywała sie chyba LX, nie miała obrotomierza i zegara na srodkowej konsoli, a z tyłu zagłówków kanapy chyba. pozdr.

PostNapisane: 7 sie 2005, 01:50
przez yari
uwaga! dlubanie: obrotomierz mozna podlaczyc pod kopulke zaplonu, podlaczyc reduktorek elektryczny i w ten sposob impuls elektryczny jest dzielony przez cztery /ilosc swiec/ i wychodzi rzeczywista ilosc obrotowna kabelek i do obrotomierza :) ale nie wiem, czy w mazdie obrotomierz jest elektroniczny, czy mechanicznie napedzany, z mojego doswiadczenia wynika, ze mechaniczne sa glownie przy silnikach diesel'a
kiedys widzialem gotowy zestaw: obrotomiesz, kabelki i taki wlasnie reduktorek,
ale te zabawe polecam elektromechanikowi, nie powinien miec z tym problemu

PostNapisane: 7 sie 2005, 20:27
przez malolatek38
ja mam trzy zegarki .. po lewo paliwo na srodeczku szybkosciomierz i po prawej temperaturka...ale jak juz pisze to panowie gdzie jest i czy jest kontrolka rezerwy paliwa...

PostNapisane: 8 sie 2005, 03:01
przez AdamMal
to takie zegary jak myślalem :D . Kontrolki rezerwy niestety nie ma wogóle :| w żadnej wersji 121DB, w niektórych 323 też nie było

PostNapisane: 26 wrz 2005, 02:15
przez Termit
ostatnio wymieniłem u siebie zegary z opcji temperatura -prędkościomierz-paliwo na deskę ze zdjęcia
dołączonego przez 121.Sama wymiana sprowadza się do przepięcia kostek i linki prędkościomierza.
Na kostce już standardowo jest wyprowadzony przewodzik do prędkościomierza z aparatu zapłonowego.
Jest również kontrolka rezerwy paliwa lecz brak połączenia ze zbiornikiem.

PostNapisane: 27 wrz 2005, 19:29
przez malolatek38
nio to dzieki za informacje :)

EDIT:
bylem u siebie na szrocie i kiszka nie maja takich zegarow moze znacie linka gdzie mozna kupic wysylkowa np. he i o czywiscie najlepiej urzywane bo tansze :]

PostNapisane: 22 paź 2005, 19:03
przez Kubutek

PostNapisane: 1 mar 2006, 20:48
przez redss
Witam

Malolatek38 i jak tam poszła zabawa z wymianą tego licznika dotarła do skutku ???
Zauważyłem że ty też masz madzie na gaźniku więc chciałem się zapytać czy wystarczy przepiąć tylko te kostki i w standardzie w tym modelu jest wszystko wyprowadzane???
A tak pozatym to po ile chodzą takie liczniki ??

Pozdrawiam

PostNapisane: 2 mar 2006, 11:46
przez malolatek38
tamten byl za 100 ale nie dogadalem planuje wymiane zegarow jak sie zrobi cieplo ale jesli masz taka madzie jak moja to bede mial kilka pytan musze cos porownac napisze ci potem teraz spadam do pracy ale na poczatek jak mozesz to zrob mi fote komory silnika

PostNapisane: 9 mar 2006, 21:57
przez ER
Czy w 121 96r. jest tak samo jak w 323 F 96 r aby wyjać zegary wystarczy je odkręcić i poodpinać kostki ?

PostNapisane: 10 mar 2006, 11:55
przez redss
Witam

Napewno w staszym modelu 121 tym przed
96 r. wystarczy odkręcić zegar poodpinać kostki i odpiąć linke od prędkościomierza...
Jak jest w tych nowszych nie mam pojęcia ale zapewne tak samo...

Pozdrawiam

PostNapisane: 13 mar 2006, 17:47
przez ER
Odkręciłem tą obudowę która przykrywa tylko zegary ( 4 wkręty ) potem zegary ( 4 wkrety ) i co dalej .Jak poodpinać kostki bo nie wiem jak się do nich dostać . Zegary nie dają się wyciągnąć i nie mogę włożyć ręki by odpiąć kostki. Czy trzeba zdjąć całą deskę ?

PostNapisane: 13 mar 2006, 18:17
przez Kubutek
ER po pierwsze napisz czy chodzi Ci o model DB? Czy ten "fiestowski", bo w 96 r. produkowane były oba...

jeżeli DB to zapraszam tutaj:
http://www.mazda-121.com/ dalej FAQ i opcja D.I.Y. Tachoausbau

PostNapisane: 15 mar 2006, 17:52
przez ER
Wiesz kurde nie wiem, bo to nie moje auto i pytam w imieniu, ale wygląda jak twój (domyślam się że to DB ). Dalej jednak nie mogę rozgryść jak się dostać do tych kostek. Czy kable mają jakiś zapas by zegary można było wysunąć do siebie? Na podanej stronie nie zabardzo mogę się dopatrzeć. <jelen>
A pomyśleć że swoją efke rozebrałem tyle razy od góry do dołu