Strona 1 z 1

Falujące wolne obroty

PostNapisane: 25 lip 2005, 16:18
przez yari
zmienilem filterki, swiece i przewody i dalej faluja /czasami/,
niekiedy sa troszkie jakby za niskie, no bo ok.400-600rpm...
czasem po zapaleniu przez okolo .5sec. swieci lampka od oleju /tez zmienilem, znaczy olej, nie lampke ;)/
czy jest tu jakis zaworek VAE w tym silniku?
czy zwyczajnie gaznik do regulacji?albo zasyfiony poprostu?
/przepraszam za lakoniczne pytania, ale dopiero sie ucze tego autka/

PostNapisane: 26 lip 2005, 10:33
przez kopajt
A to nie jest wtrysk jednopunktowy ?

Swoją drogą ja też mam podobne problemy – przy włączonych światłach mam obroty na ok 800 rpm, po zgaszeniu świateł spadają do 400-600 i się tak wahają...

PostNapisane: 26 lip 2005, 18:40
przez Kubutek
U mnie jest non-stop 800-900, jak zapale światła 1100.
Od czasu do czasu też zauważam, że bez włączonych śwaiteł delikatnie falują obroty, ale u mnie jest to bardzo sporadyczne – raz, dwa razy w miesiącu i w sumie nie wiem z jakiej przyczyny.

PostNapisane: 27 lip 2005, 21:06
przez Jaksa
A jak się ma przepływka ( o ile masz wtrysk ) bo gaznik mozna wyregulowac

PostNapisane: 28 lip 2005, 08:22
przez yari
przeplywka? moge wiecej szczegolow?... poradze sobie? czy zawitac do Ciebie i poznac osobiscie Jaksa?

PostNapisane: 28 lip 2005, 17:53
przez Jaksa
yari napisał(a):zawitac do Ciebie i poznac osobiscie Jaksa?
Zawsze mozesz podjechać....
yari napisał(a):przeplywka?
Tak, w mono jest przepływka :P

PostNapisane: 3 sie 2005, 23:40
przez Grayson
Sonda lambda prawdopodobnie pada.

PostNapisane: 8 sie 2005, 13:10
przez AdamMal
Kurcze u mnie obroty tez srednio mi sie podobają. Przy zupełnie nagrzanym jak stoje na swiatłach to mają zakres 500-300, czasem nawet niżej schodzą :|

PostNapisane: 27 wrz 2007, 20:38
przez Kmieciu4ever
Witam!
W mojej Maździe – 121DB B3 1.4 16v rocznik 1995 mam następujący problem:

Gdy silnik jest zimny obroty są właściwe: ok 2000
Po nagrzaniu, z włączonymi świałtami: ok 900-1000 czyli w normie

Jednak gdy wyłącze światła obroty spadają do 200, tak że cały samochód wpada w wibracje a silnik niemal gaśnie.

Zastosowałem się do tych instrukcji:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=33001

ale kręcenie śrubkami zupełnie nie wpływa na obroty.

Natomiast gdy podłączę zieloną wtyczkę do masy (silnika), tak jak na tym obrazku:
http://i156.photobucket.com/albums/t31/ ... LEadj1.jpg

Obroty natychmiast wracają do 1000, a po zapaleniu świateł 1100. –> tak jak być powinno
Na razie stosuję takie właśnie rozwiązanie zastępcze, ale czy to połączenie nie uszkodzi mi czegoś?

Na tym obrazku natomiast:
http://i156.photobucket.com/albums/t31/ ... gine1a.jpg

Pokazują, że należy odłączyć rurkę – u mnie nie powoduje to żadnej różnicy w obrotach.

Proszę o porady!

PostNapisane: 3 paź 2007, 16:27
przez markomarc
moja rada jest wyregulowac go dac do dobrego elektryka i zaplacic 50zl przy okazji mozna wyczyscic krokowy i przeplywomierz pamietac aby go dobrze ustawic.

PostNapisane: 4 paź 2007, 17:11
przez andrzej-w
podczepaiajac sie pod temat – czytam posty odnosnie obrotow na luzie i piszecie, ze 2000rpm to jest normalne(?) dla tego samochodu chwile po odpaleniu.. hmm u mnie jest znacznie mniej-700-800/ jak zapale swiatla to spadaja do 500-600rpm i lekko faluja (gora +– 150rpm).. silnik nie gasnie, nie dlawi sie wiec uwazalem to za normalne.. czyzby ssanie mi sie nie zalaczalo? auto mam hmm ze 3 miesiace, a ze dwa razy zdazylo sie, ze obroty wskakiwaly na ~ 2000rpm po odpaleniu (wtedy myslalem, ze sa nieprawidlowe;P)

PostNapisane: 5 paź 2007, 09:49
przez Perica
Engine cold = RPM 1500-2000 = OK
Engine warm = RPM 750-900 = OK
Engine warm + lights ON = RPM 1000 -1100 OK
Engine warm + lights ON + fan + rear derfroster ... = 500 – 700 OK

FACTORY NOT INSTALL COMPUTER CONTROL FOR MORE THEN ONE ELECTRIC CONSUMPTION

IF YOU SWITCH LIGHTS + FAN OR FAN + REAR DERFOSTER = PROBLEM WITH RPM

IF YOU HAVE AC (AIR CONDITIONER ) = MAZDA HAVE SEPARATELLY CONTROL FOR FAST IDLE