Strona 1 z 1

Wysoka temperatura silnika – termostat

PostNapisane: 5 lip 2005, 21:29
przez Marbert
Od ostatniego czasu niepokoi mnie bardzo pewien fakt. Nie wiem jak to jest w Mazdzie, ale wydaje mi się że nie powinno tak być. Mianowicie, po przekroczeniu prędkości 100 – 110 km/h wyraźnie wzrasta temperatura silnika. Po ok. 10 min jazdy z prędkością 110 km/h temperatura sięga w okolice krytycznej. Czy u was też tak jest ? Przypuszczam, że nie. Więc co może być przyczyną ? Prawdą jest że na dworzu był upał, ale bez przesady.

Poniżej przedstawiam zdjęcia które mam nadzieje zilustrują moj problem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Będe wdzięczny za wszelkie info.

Ps. Olej wymieniony tydzień temu, płyn chłodniczy wymieniany 09.2004 r (6000 km temu) , filtr powietrza wymieniany jak płyn chłodniczy (nie widać by był zbytnio brudny).

Pozdrawiam

PostNapisane: 10 lip 2005, 21:15
przez redss
No ja się nie znam wiem tylko że u mnie temperatura raczej nie przekracza połowy oczywiście przy jeździe a nie w korkach... Na moje oko to nie wygląda to za dobrze przy takiej prędkości ale nie mnie oceniać tylko fachowcowi...
pozdr.

PostNapisane: 12 lip 2005, 00:26
przez yari
u mnie maksymalnie temperatura jak na drugim zdjeciu, a wlasciwie ciagle taka jest niezmiennie jak sie silnik nagrzeje, tak wiec:
sprawdz
1.ilosc plynu chlodzazcego, ewentualnie uzupelnij /mozliwe przecieki?/
2.sprawdz czy zalaczaja Ci sie wentylatorki /kurcze, czy w tej madzi sa elektrowentylatory? cholera nie sprawdzilem u sie!... :|
3.moze termostat? jak bedzie troche za duza temperatura, to postukaj lekko jakims tepym narzedziem w niego, moze sie przestawi i temperatura zacznie spadac, no to wtedy do wymiany go..
4.pompa wodna? ale to juz bez rozbierania nie spradzisz...

no albo zapowietrzony uklad, ale to nie powinno sie zdarzyc wlasciwie...

PostNapisane: 26 sie 2005, 13:35
przez malolatek38
sprawdzales moze tak banalna rzecz jak czystosc chlodnicy... bo mozliwe ze przy szybszej jezdzie wentylator nie jest w stanie schodzic plyny w niej bo poprostu jes brudna...... jak tak to male mycie pod cicnieniem zalatwi sprawe.... :|

PostNapisane: 28 sie 2005, 07:34
przez LUP
Za wysoko ,znacznie za wysoko.Poszukaj na forum 3/323/mx3-było o tym wiele razy.Może termostat wisi?!Opcji kupa.W każdym razie przynajmniej w 323 (silniki przecież często te same) wskaźnik powinien być w tak ok. 4/7 skali.Lepiej to szybko załatwić bo przegrzanie silnika to poważna sprawa ,rozszczelniony silnik,uszczelki do wymiany – kupa kasy.Pozdrowienia.

PostNapisane: 4 wrz 2005, 22:33
przez ptrklm
w sumie tak jak poprzednicy mowili:

– sprawdz poziom plynu w chlodnicy
– termostat – czy OK (w sumie tu koszt niewielki wiec jak masz pare groszy i jakiekolwiek watpliwosci co do tej czesci to wymien)
– chlodnica (czy czysta i drozna – to drugie to troche wiecej klopotu zeby sprawdzic)
– pompa czy OK
– wentylator czy sie zalacza (moze czujnik temp cieczy masz walniety)
– szczelnosc ukladu (czy nie ma przedmuchow z cylindrow – najprosciej sprawdzisz lookajac na waz czy nie puchnie)
– szczelnosc glowicy
– szczelnosc bloku
– sklaowanie wskaznika (tez sie zdarza)

wymienilem wszystko co mi do glowy przyszlo a co wg mnie moze powodowac grzanie silnika. obys nie musial wszystkich przerabiac :D jak cos pominalem to inni dopisza

PostNapisane: 22 wrz 2005, 18:34
przez Mayor
u mnie jest to samo, jedyne wyjście jakie znalazłem to włączenie ogrzewania, wtedy temperatury odrazu spada i nie rośnie nawet przy 150km/h :) dlatego dałem sobie spokoj z szukaniem jakichs awarii

PostNapisane: 15 lis 2005, 17:49
przez Gość
Miałem taki sam problem. wymieniłem pompę i jest OK

PostNapisane: 15 lis 2005, 21:59
przez brii
Przy 110km/h przelot powietrza przez chłodnicę jest duży i nie potrzeba wentylatora.
Włącz na maxa ogrzewanie i sprawdź co się stanie. Jeśli nie będzie Ci grzać w środku mocno to być może pompa chłodziwa jest padnięta...

Wydaje mi się, że masz albo zapchaną chłodnicę albo padnięty termostat.

Mayor napisał(a):u mnie jest to samo, jedyne wyjście jakie znalazłem to włączenie ogrzewania, wtedy temperatury odrazu spada i nie rośnie nawet przy 150km/h dlatego dałem sobie spokoj z szukaniem jakichs awarii

Nagrzewnica to mniejsza chłodnica, jak dasz ogrzewanie to ona odprowadza ciepło – masz zapchaną chłodnicę :|

PostNapisane: 2 gru 2005, 14:51
przez Marbert
Problem byl blachy acz kosztowny, wymieniona chlodnica (podczas przegladu sie rozpadla :) ) i termostat. Wysoka temperatura przeminela w niepamiec <jupi>

Pozdrawiam :)