Wymiana klocków hamulcowych

Mazda 121 1991–1996

Postprzez adiii90 » 29 cze 2011, 22:29

Witam
Z racji ze nie widzialem tematu zwiazanego z wymiana klocków w mazdzie 121
postanowiłem zrobic krótka fotorelacje ktora mam nadzieje komus sie przyda.

Narzedzia potrzebne do wymiany klocków
– lewarek
– klucz do kół
– klucz 14
– klucz 17
– szczotka druciana

A więc zaczynamy od poluzowania srubek nastepnie podnosimy autko na lewarku i zdejmujemy kolo.
Przed nami ukazuje sie tarcz z zaciskiem na klocki

1 – odkręcamy kluczem nr 17
2 – odkrecamy kluczem nr 14 (druga sruba jest wyzej tylko zdjecie tego nie uchwyciło)

3 – zdejmujemy zawleczke
4 – tak samo jak wyzej

Nastepnie wybijamy delikatnie preciki (na zdjeciu nr 5)
Rozbieramy na częsci i mamy w raczkach zacisk
Korzystając z okazji ogladamy tarcz czy nie zawiera rys, oraz czy tacz nie jest zardzewiała, dopuszczalne sa tylko delikatne rysy ledwie wyczuwalne paznokciem. Jezeli tarcz jest zardzewiala nalezy ja oczyścic.
Tarcz powinna miec do okola ta sama grubość.
Wazne jest aby tarcz była sucha i czysta bez sladów smaru.

Co do wymiany klocków:
Wciskamy tłoczek do cylindra, zeby zrobic miejsce dla nowych klocków
Wyciagamy z pręcików stare klocki i w ten sam sposób zakładamy nowe.
Składajac w rekach tłoczek z zaciskiem zakładamy na tarcz.
Skręcamy wszystko do kupy. Pamietajac o włozeniu w ten sam sposób zawleczek.
Jak juz wszystko bedzie złozone oraz skręcone dusimy na pedał hamulca tak długo az zrobi sie twardy.
Po tej czynnosci sprawdzamy poziom plynu hamulcowego i szczelnośc polaczen hydraulicznych (tak w razie czego)

Zakładamy kolo i gotowe (Pamietajcie ze na nowych klockach droga hamowania jest nieco dluzsza i zanim zaczniecie katowac madzie sprawdzie czy wszystko jest okej z hamulcami w sensie czy pedal nie wpada w podloge jak wpada to gasimy autko i pompujemy pedal tak dlugo az zrobi sie twardy)

Czas całego zabiegu to jakies 40 minut z piwkiem i papieroskiem
Koszt klocków od 40 do 130 zł

Proszę o przeniesienie tematu do fotorelacji
Pozdrawiam
Adam

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 22:00
Posty: 6
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 121 DB 1.1i 52 KM 93r.

Postprzez hektorek » 22 lip 2011, 22:00

jasne że się przyda <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2010, 14:22
Posty: 32
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 121Canwas 1.3 1993

Postprzez Morus » 23 lip 2011, 00:16

Krótko i na temat ale można dodać, że dla chcących lub mających alusy ładnie by wyglądał pomalowany zacisk ^^ Koszt farby np czerwonej kolo 30zł można walnąć srebrzanką za 8zł i też działa. Widzę że nie zrobiłeś a powinieneś odpowietrzyć cały układ po wymianie klocków. Jak ktoś zauważy, że ma z jednej strony więcej klocków a z drugiej mniej to dopiero odpowietrza... Jeśli podczas hamowania mamy drgania kierownicy (odczuwalne powyżej 80km/h) to oznacza ,że tarcze mamy krzywe. Jeśli są jeszcze grube (minimum 10mm) można je przetoczyć ale u mądrego tokarza. Trzeba to zrobić z jednego zamocowania (prawdziwy tokarz będzie w temacie i wie o co chodzi). Przed założeniem tarczy trzeba oczyścić powierzchnie styku tarczy z piasta żeby nie było najmniejszych paprochów. :)
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121