Dławienie, brak mocy
a HMMMMm u mnie zaczelo sie od LPG
dzisiaj wymienilem sonde i komputer, niestety wciaz bez rozwiazania problemu, zauwazylem tez ciekawa sprawe, regulacja obrotow mozliwa jest tylko pod obciazeniem elektrycznym, np na wlaczanych swiatlach, coolerze.. w innym przypadku mozna sobie krecic srubami regulacji do woli, zarowno na gazie, jak i na pb.
dzisiaj wymienilem sonde i komputer, niestety wciaz bez rozwiazania problemu, zauwazylem tez ciekawa sprawe, regulacja obrotow mozliwa jest tylko pod obciazeniem elektrycznym, np na wlaczanych swiatlach, coolerze.. w innym przypadku mozna sobie krecic srubami regulacji do woli, zarowno na gazie, jak i na pb.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
andrzej-w napisał(a):zauwazylem tez ciekawa sprawe, regulacja obrotow mozliwa jest tylko pod obciazeniem elektrycznym, np na wlaczanych swiatlach, coolerze.. w innym przypadku mozna sobie krecic srubami regulacji do woli, zarowno na gazie, jak i na pb.
_________________
normalka,bo to sie robi tylko w trybie serwisowym czyki zworka GND i TEN
-
waldii
odnosnie szarpania, wyglada na to, ze problemem byl pekniety przewod od servo, natomiast za cholere nie moge wyregulowac obrotow na zimnym silniku (bez ssania, bo go nie mam)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
andrzej-w napisał(a):natomiast za cholere nie moge wyregulowac obrotow na zimnym silniku (bez ssania, bo go nie mam)
masz tam taka pierdulke,ktora podnosi trzpien w zaleznosci od temperatury a ten wciska gaz.filozofii nie ma chyba,ze cos nie bangla.
-
waldii
waldii: tak jak pisalem wczesniej u mnie ssania nie ma i nie bedzie, poniewaz mam mixer lpg i podwyzsza on wyokosc przepustnicy, tak, ze krzywka na nic sie zdaje
A problem wyglada tak, ze niskie obroty na biegu jalowym tj. 300-400rpm, dopki silnik nie zlapie swojej stalej temperatury, to samo na pb i lpg.
manual Perica mowi, ze
Obroty na zimnym reguluje sie zaznaczona w zoltym koleczku sruba, u mnie nie daje to efektu, albo mam niskie albo wysokie ponad 2000 rpm
Zauwazylem, ze jest jeszcze sruba z tylu linki gazu, od strony kabiny, lebkiem skierowana ku scianie grodziowej, krecac ja reguluje sie pozycje slimaka, co za tym idzie, mozna dodac obrotow, lub ujac, chyba w ten sposob je troche "podciagne"..
Czy linka gazu powinna miec widoczny luz, jak na foto wyzej?
Inny dziwny problem
Wlacznie swiatel, raz podwyzsza obroty, innym razem ujmuje, dlaczego tak sie dzieje? solenoid valve wymienialem na inny, ten po lewej stronie, z dwiema rurkami

A problem wyglada tak, ze niskie obroty na biegu jalowym tj. 300-400rpm, dopki silnik nie zlapie swojej stalej temperatury, to samo na pb i lpg.
manual Perica mowi, ze

Obroty na zimnym reguluje sie zaznaczona w zoltym koleczku sruba, u mnie nie daje to efektu, albo mam niskie albo wysokie ponad 2000 rpm
Zauwazylem, ze jest jeszcze sruba z tylu linki gazu, od strony kabiny, lebkiem skierowana ku scianie grodziowej, krecac ja reguluje sie pozycje slimaka, co za tym idzie, mozna dodac obrotow, lub ujac, chyba w ten sposob je troche "podciagne"..
Czy linka gazu powinna miec widoczny luz, jak na foto wyzej?
Inny dziwny problem
Wlacznie swiatel, raz podwyzsza obroty, innym razem ujmuje, dlaczego tak sie dzieje? solenoid valve wymienialem na inny, ten po lewej stronie, z dwiema rurkami
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
-
waldii
waldii: zgadza sie, tam gdzie zaznaczyles reguluje sie ssanie, oprocz tego, sa jeszcze 3 sruby regulacyjne
– przy przepustnicy, zaznaczona na foto wyzej w zoltym koleczku, od czego ona wlasciwie jest? umiejscowienie wskazuje, na regulacje napiecia sprezyny, w obecnej chwili mam ja prawie dokrecona na maxa
– z lewej strony gardzieli, o ile mi dobrze wiadomo, tam ustawia sie obroty na cieplym i te akurat mam prawidlowe
– na elektrozaworku przy lewym nadkolu, dochodza do niego dwa wezyki, regulacja obrotow pod obciazeniem?
– przy przepustnicy, zaznaczona na foto wyzej w zoltym koleczku, od czego ona wlasciwie jest? umiejscowienie wskazuje, na regulacje napiecia sprezyny, w obecnej chwili mam ja prawie dokrecona na maxa
– z lewej strony gardzieli, o ile mi dobrze wiadomo, tam ustawia sie obroty na cieplym i te akurat mam prawidlowe
– na elektrozaworku przy lewym nadkolu, dochodza do niego dwa wezyki, regulacja obrotow pod obciazeniem?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
andrzej-w kurcze poki co nie pomoge,bo rano jest za ciemno a jak wracam z roboty to tez takze nie mam mozliwosci lookniecia a nie pamietam juz jak to wygladalo dokladnie.
-
waldii
Witam,mam taki sam problem jak opisałeś na początku-dokładnie jak bym to komuś tłumaczył-to samo.przerobiłem wszystkie podstawowe rzeczy typu sonda,przepustnica,swiece,przewody czujnik temp.silnika,mase na kompie,itd,itp. i nie wiem do dziś co jest grane.nie trafiłem w nic.dodam że mam mazde 626 2.0 z 95 roku, mam gaz i skrzynie automatyczną.jakbyś doszedł do czegoś to proszę daj jakąś odpowiedź.
- Od: 14 paź 2008, 19:34
- Posty: 5
- Skąd: rzeszow
- Auto: mazda 626 2.0 16v benzyna gaz
kola72 troche nie ten dzial
a czysciles przepustnice???Pewnie jest brudna.Moze tez byc zabrudzony silniczek krokowy,moze byc zle ustawiony TPS
-
waldii
Sory w tym momencie ,nie szukałem po działach ale tego co mnie interesuje.Przepustnice czyściłem tylko palcem ze szmatką tak tyle ile można dostać po zdemontowaniu dolotu,jak trzeba będzie to ją wykręce i wypłukam dokładnie razem z tym silniczkiem krokowym.Ale czy on ma wplyw na prace silnika –" w jeździe" czy na biegu jałowym. A i jak wiesz w jakim dziale moge znaleźć mój temat to podpowiedz .Bardzo dziękuję.Pozdrawiam.
- Od: 14 paź 2008, 19:34
- Posty: 5
- Skąd: rzeszow
- Auto: mazda 626 2.0 16v benzyna gaz
u mnie byla dziura na przewodzie servo, ale powodow takiej akcji moze byc wiele, jak nie osprzet, to regulacja/czyszczenie gardziolka powinna pomoc
btw. czy linka gazu powinna "odstawac" od slimaka, tak jak widac ponizej, czy powinna byc napieta?

btw. czy linka gazu powinna "odstawac" od slimaka, tak jak widac ponizej, czy powinna byc napieta?

Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Dzięki za zainteresowanie,mi już nie chodzi o nierówną prace silnika na luzie,tylko to co miałeś czyli auto ledwo jechało każdy bieg bez mocy,wsteczny ok,to miałeś spowodowane pęknięciem przewodu od serwa??? i po wymianie przewodu wszystko z mocą ok??? nie czaje jak serwo może mieć wpływ na brak mocy ale pooglądam.bardzo dziękuje za odpowiedź.pozdrawiam Artur
- Od: 14 paź 2008, 19:34
- Posty: 5
- Skąd: rzeszow
- Auto: mazda 626 2.0 16v benzyna gaz
ledwo jechalo do 2000 obrotow i to sie poprawilo, ciagnie teraz w calym zakresie obrotow bez szarpania, a brak mocy powyzej 110km/h pozostal, z tym, ze to juz inna para kaloszy (pewnie silnik nie daje rady)
kola72, mechanikiem nie jestem, ale napisz czy w calym zakresie obrotow nie masz mocy? sprawdz, czy gdzies lewego powietrza nie lapie, obejrzyj dokladnie dolot, wezyki gumowe, stan plynu w ukladzie chlodzenia
kola72, mechanikiem nie jestem, ale napisz czy w calym zakresie obrotow nie masz mocy? sprawdz, czy gdzies lewego powietrza nie lapie, obejrzyj dokladnie dolot, wezyki gumowe, stan plynu w ukladzie chlodzenia
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
na luzie silnik sie wkreca na obroty,jak jade nie ma mocy czasem ledwo rusza,a wsteczny jest w pożądku.Faktycznie wąż od serwa ma coś do gadania(lewe powietrze zasysa) oglądne go,wyciągne zaślepie czasowo na chwile bo chamulców nie ma pewnie wtedy.posprawdzam jeszcze raz cały dolot i wypłukam całą przepustnice.może coś to zmieni,jak nie to dam zarobić mechanikom.dziękuje jeszcze raz za odpowiedź,pozdrawiam Artur
- Od: 14 paź 2008, 19:34
- Posty: 5
- Skąd: rzeszow
- Auto: mazda 626 2.0 16v benzyna gaz
kola72 napisał(a):ale czy miałby coś do gazu??
a sorka nie doczytalem.Sprawdz na poczatek te bledy
-
waldii
za cholere nie mgoe wyregulowac wolnych obrotow
gardziel wyczyszczona, bo myslalem, ze syf cos blokuje, wyglada jak nowka sztuka (polecam czyszczenie aceton + pb)
w ogole nie trzyma wolnych obrotow na zimnym silniku- wchodzi na 1800 na pare sekund, nastepnie chwile zatrzymuje sie na 1500 i leca w dol do zgasniecia. na cieplym jest ok, trzyma obroty na jalowym 1000/1100
gardziel wyczyszczona, bo myslalem, ze syf cos blokuje, wyglada jak nowka sztuka (polecam czyszczenie aceton + pb)

w ogole nie trzyma wolnych obrotow na zimnym silniku- wchodzi na 1800 na pare sekund, nastepnie chwile zatrzymuje sie na 1500 i leca w dol do zgasniecia. na cieplym jest ok, trzyma obroty na jalowym 1000/1100
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość