Manual naprawy i przeglądu otwieranego dachu
A gdzie należy popatrzeć jak nie działa automatyczne odsuwanie dachu. Juz sie o to raz pytałem gdzieś na formu ale nie dostałem wyczerpującej odpowiedz?
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Może wiecie co ja mam zrobic?..... Z lewej strony z przodu jak zamykam dach to nie dochodzi do konca no niestety szpara jest, jak narazie dach mam przywiazany... ale kiedys musze z tym zrobic i nie wiem czy to linka poszla czy cos innego??
- Od: 10 cze 2007, 08:40
- Posty: 5
- Skąd: reggea town
- Auto: mazda-mydelniczka
Miclosch – moim zdaniem to jest wina przekaźnika, zlokalizowanego przy silnikach z tyłu, u mnie dach się otwieral ale nie zamykal, ten przekaźnik tym wszystkim steruje, wystarczyło go zdemontować i przelutować wszystkie styki. Znajomy elektryk stwierdził że takie rzeczy to się psuja sporadycznie. U mnie pomoglo, moze i u Ciebie pomoże.
sprawiedliwości nie ma, bo nikomu nie jest potrzebna
- Od: 19 lis 2006, 02:05
- Posty: 23
- Skąd: świdnica
- Auto: mazda 121 1,3 16V
Jak tylko nie będzie za zimno rozbieram daszek i zabieram sie za naprawę. Powiedz mi tylko czy chodzi ci o styki od kabli, które wpina sie w przekaźnik czy o styki w przekaźniku? Pewnie to drugie – ale wolał bym być pewien!
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Witam.
Ja z innej beczki: rozerwalem tapicerke wewnatrz autka, czy da sie czyms skleic? Bo SuperGlue itp. pewnie rozpusci material?
Ktos poradzi cos w tym?
Dzieki!
Ja z innej beczki: rozerwalem tapicerke wewnatrz autka, czy da sie czyms skleic? Bo SuperGlue itp. pewnie rozpusci material?
Ktos poradzi cos w tym?
Dzieki!
- Od: 7 lut 2007, 13:41
- Posty: 81
- Skąd: Krynki
- Auto: Mazda 121 LX DA 1.3 1988r.
W jaki sposob mozna wzmocnic brzegi dachu, dach nie przecieka, ale delikatne rozerwanie psuja obraz calosci
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
A znacie może jakieś miejsce w W-wie gdzie by mi załatali dach, lub nawet zrobili nowe poszycie... pytałem w serwisie mazdy, nowy kosztuje 4000 zł – sama ta czarna cerata.
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
ap2 napisał(a):Ogolnie problemow nie bylo.Robilem to po raz pierwszy i zajelo mi to okolo 3 godzin.
Wydrukowałem sobie Twoj poradnik, jako pomoc. W sobote zmieniam daszek na "nowy", niestety stary okazuje sie do kitu. Dzisiaj kupielm taki daszek za 440 zl z przesyłka, a w sobote montaz. Niech moc bedzie ze mną
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
Miclosch napisał(a):A gdzie należy popatrzeć jak nie działa automatyczne odsuwanie dachu. Juz sie o to raz pytałem gdzieś na formu ale nie dostałem wyczerpującej odpowiedz?
udalo Ci sie uporac z tym problemem? u mnie jest to samo, bo nie reaguje na wcisniecie przycisku "auto", na "manualu" sie rozsuwa, ponadto czasami jakby sie zacina przy skladaniu, tzn rozsuniety do konca czesto gesto nie ma reakcji na przycisk zamykania
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
nie mam pojęcia co to może być, ale też za bardzo tam nie zaglądałem... może jakiś przekaźnik, albo coś nie wiem... miałem nadzieje że mi ktoś podpowie na forum...
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
"Nowy" dach usilowalem zalozyc w sobote, jednak jedna strona nie dziala wcale i bede musial cos z tym zrobic. Elektrycznie i mechanicznie składa sie tylko jedna strona. I co dalej......
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
andrzej-w napisał(a):udalo Ci sie uporac z tym problemem? u mnie jest to samo, bo nie reaguje na wcisniecie przycisku "auto", na "manualu" sie rozsuwa, ponadto czasami jakby sie zacina przy skladaniu, tzn rozsuniety do konca czesto gesto nie ma reakcji na przycisk zamykania
Moze byc broblem z zle ustawionymi zebatkami w przekladniach przy silnikach do zamykania dachu – tam sa przelaczniki krancowe dla trybu AUTO. Jak sa zle ustawione to AUTO albo zle dziala – mi np rozsuwa do polowy lub nie dziala wcale.
Oczywiscie moze byc tez problem z elektryka.
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
artro219 napisał(a):"Nowy" dach usilowalem zalozyc w sobote, jednak jedna strona nie dziala wcale i bede musial cos z tym zrobic. Elektrycznie i mechanicznie składa sie tylko jedna strona. I co dalej......
Hmm, najpierw sprawdz czy silnik jest OK podlaczajac go na "krotko". Pozniej trzeba by przesledzic co sie dzieje z elektryka.
IMHO
Jesli "nowy – uzywany, sprawny (igielka)" jest niezgodny z opisem to reklamuj
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
Silniki sa sprawne, niestety jedna strona nie ciagnie.
A co reklamacji to nie wiem, bede probowal.
Ale z drugiej strony zastanawiam sie czy jest mozliwosc przelozenia samego brezentu, bo moj stary daszek mechanizm ma w super stanie
A co reklamacji to nie wiem, bede probowal.
Ale z drugiej strony zastanawiam sie czy jest mozliwosc przelozenia samego brezentu, bo moj stary daszek mechanizm ma w super stanie
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
Ale najpierw musze miec wolny dzien, chyba zaczekam do urlopu i moze wtedy
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
Witam Forumowicze!
Całkiem niedawno kupiłem calutki daszek ze szrotu za 350 zl
stary juz nie wygladał ;/
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 9507999938
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 2401378194
A to po wymianie
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 0076585826
Juz jest zamontowany i działa sprawnie. Zajęło to jakieś 7 godzin w 2 osoby ;/
Teraz dam kilka odpowiedzi na typowe problemy ;D
Przy wymianie dachu i naprawie:
1. No niestety trzeba zdjąć tapicerkę:
-najpierw luzujemy plastiki na słupkach bocznych, tylnych i przednich.
-odginamy i patrzymy jak to wygląda
-widać już ze trzeba otworzyć drzwi i ściągnąć uszczelki
– teraz zdejmujemy przedni panel sterowania wraz z lusterkiem
-z tyłu uważamy z tapicerka pod plastikiem na słupkach tylnych sa śmieszne zaczepy
– ściągamy tapicerkę z przodu (trzeba pchać przy krańcu górnej szyby w jej strone [tapicerka jest z uszczelką] UWAGA łatwo porwać
-ściągamy tapicerkę na bokach (jest tak samo wsunięta jak z przodu)
-ściagamy z tyłu uważając ponieważ wisi z nią potem tylny panel sterowania (aby sie nie urwała przytrzymać
-teraz możemy od drugiej strony łatwo wyjąć tylny panel nie uszkadzając go
-tapicerkę zdejmujemy i wynosimy z autka aby nie wadziła
-odkręcamy krzyżowym plastik powleczony dziwnym materiałem
2. DACH NIE OTWIERA SIE Z PANELU TYLNEGO.
EDIT (sorry za powtórkę nie wiedziałem ze ktoś juz o tym pisał http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... dy#1393621
No ale przynajmniej na pewno teraz każdy będzie wiedział o co come on)
-włączyć napięcie kluczykiem (pozycja ON w stacyjce)
-sprawdzić czy na panelu przednim nie jest wciśniety przycisk" Power cut" (u mnie czerwony jak cholera XD) jeżeli był sprawdzić czy teraz się otwiera z tylnego panelu
jeżeli nie:
-sprawdzamy czy dach otwiera się z panelu przedniego: Robimy to za ponocą 2 guzików (przytrzymujemy klawisz "safe" i naciskamy "open" [oczywiscie nie open od przodu tylko od tyłu]
Jak się otwiera to gites NIe ma dużego problemu Zamyka się analogicznie.
TERAZ TROCHĘ ZABAWY
Dużo osób na forum mających ten problem dostaje rady w stylu "to problem pinów" U mnie było inaczej.
Sprawdziłem piny i było dobrze więc szukałem dalej.
-wróć do punktu pierwszego w tym poście i wykonaj wszystko co opisałem
-musisz znaleźć przekaźnik, kóry jest czarna puszeczka pod prawym silnikiem jak siedzisz na tylnej kanapie i patrzysz do góry (są w nim zimne luty) ZDJĘCIA PONIŻEJ
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 5475671826
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 7275343842
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 4429400018 [to czarne pudełeczko po odłączeniu]
i teraz jak już odłączysz przekaźnik trzeba go otworzyć:
-część gdzie są styki jest wysuwana z obudowy, należy podważyć płaskim wichajsterem a potem wyciągnać.
-ukażę się nam płytka na której wszystkie luty trzeba przelutować ponownie.
-UWAGA nie można połączyć 2 lutów w 1 BO MOGIŁA (więc jeżeli nie umiesz pójdź gdzieś do sąsiada albo jakiegoś elektronicznego niech ci to zrobią
-gdy już luty będą przelutowane zamykamy przekaźnik pakujemy na miejsce i test!
U MNIE POMOGŁO a u Ciebie?
3. DEMONTAŻ CAŁEGO DACHU.
-Patrz punkt pierwszy i wykonaj go w całości
-jeżeli masz problem z otwieraniem z tylnego panelu wykonaj punkt 2 chyba ze masz inny przekaźnik który może kazać się sprawny
-Zrobiłeś powyższe ok
– odłączamy kabel od panelu przedniego, odłączamy też kabel który znajduje się po środku auta od strony pasażera
-dach posiada 18 śrub (klucz 10 ), są bardzo mocno przykręcone, przyda się pryskanie WD40
-śruby po środku na szczycie i tyle dachu są najgorsze ponieważ są osadzone na dłłłłuuugich gwintach. Będziemy potrzebowali głębokiej nasadki Ja musiałem swoją rozwiercić bo nie było sąsiada który pożyczyłby swoje magiczne klucze ;D Ma piękny zestaw.
– gdy już uporamy się z tymi diabelskimi śrubami przyda nam się pomoc 2giej osoby, lepiej żeby to był facet a nie babcia gdyż musimy zdjąć dach.
-jedna osoba siedzi w środku i próbuje go wypchnąć tak aby nie blokował się na śrubach, druga zaś stara się wyciągnąć go od zewnątrz.
jak już dach wyjdzie ze wszystkich ściągamy go z auta (najłatwiej chyba zamknąć drzwi złapać po bokach (w 2 osoby:P).
– kładziemy nowy dach na samochodzie i postępujemy analogicznie czytając wspak ten post do góry, jednak zanim cokolwiek przykręcimy można by było sprawdzić czy nowy działa wiec Podłączamy kabelki włączamy stacyjkę i robimy test przednim panelem przód i tył oraz tylnym.
Coś nie tak? hmm może kupiłeś dach z zepsutymi silnikami? ;/ jeżeli nie działa otwieranie z tyłu patrz punkt 2 XD
Dzięki za uwagę i mam nadzieję ze moje rady i instrukcje będą komuś przydatne, tak jak mi przydały się rady jednego z forumowiczów który wymieniał dach wcześniej
EDIT [i przepraszam za możliwe błędy nie chciałem ;D]
W Razie pytań wątpliwości pytać się tutaj na forum i gg 6060682 chętnie pomogę
Pozdrawiam
P.S. oto uszkodzenia od jelonka ;/ a jechałem tylko 50/h
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 2209989506
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 2325458850
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 4368734930
Całkiem niedawno kupiłem calutki daszek ze szrotu za 350 zl
stary juz nie wygladał ;/
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 9507999938
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 2401378194
A to po wymianie
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 0076585826
Juz jest zamontowany i działa sprawnie. Zajęło to jakieś 7 godzin w 2 osoby ;/
Teraz dam kilka odpowiedzi na typowe problemy ;D
Przy wymianie dachu i naprawie:
1. No niestety trzeba zdjąć tapicerkę:
-najpierw luzujemy plastiki na słupkach bocznych, tylnych i przednich.
-odginamy i patrzymy jak to wygląda
-widać już ze trzeba otworzyć drzwi i ściągnąć uszczelki
– teraz zdejmujemy przedni panel sterowania wraz z lusterkiem
-z tyłu uważamy z tapicerka pod plastikiem na słupkach tylnych sa śmieszne zaczepy
– ściągamy tapicerkę z przodu (trzeba pchać przy krańcu górnej szyby w jej strone [tapicerka jest z uszczelką] UWAGA łatwo porwać
-ściągamy tapicerkę na bokach (jest tak samo wsunięta jak z przodu)
-ściagamy z tyłu uważając ponieważ wisi z nią potem tylny panel sterowania (aby sie nie urwała przytrzymać
-teraz możemy od drugiej strony łatwo wyjąć tylny panel nie uszkadzając go
-tapicerkę zdejmujemy i wynosimy z autka aby nie wadziła
-odkręcamy krzyżowym plastik powleczony dziwnym materiałem
2. DACH NIE OTWIERA SIE Z PANELU TYLNEGO.
EDIT (sorry za powtórkę nie wiedziałem ze ktoś juz o tym pisał http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... dy#1393621
No ale przynajmniej na pewno teraz każdy będzie wiedział o co come on)
-włączyć napięcie kluczykiem (pozycja ON w stacyjce)
-sprawdzić czy na panelu przednim nie jest wciśniety przycisk" Power cut" (u mnie czerwony jak cholera XD) jeżeli był sprawdzić czy teraz się otwiera z tylnego panelu
jeżeli nie:
-sprawdzamy czy dach otwiera się z panelu przedniego: Robimy to za ponocą 2 guzików (przytrzymujemy klawisz "safe" i naciskamy "open" [oczywiscie nie open od przodu tylko od tyłu]
Jak się otwiera to gites NIe ma dużego problemu Zamyka się analogicznie.
TERAZ TROCHĘ ZABAWY
Dużo osób na forum mających ten problem dostaje rady w stylu "to problem pinów" U mnie było inaczej.
Sprawdziłem piny i było dobrze więc szukałem dalej.
-wróć do punktu pierwszego w tym poście i wykonaj wszystko co opisałem
-musisz znaleźć przekaźnik, kóry jest czarna puszeczka pod prawym silnikiem jak siedzisz na tylnej kanapie i patrzysz do góry (są w nim zimne luty) ZDJĘCIA PONIŻEJ
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 5475671826
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 7275343842
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 4429400018 [to czarne pudełeczko po odłączeniu]
i teraz jak już odłączysz przekaźnik trzeba go otworzyć:
-część gdzie są styki jest wysuwana z obudowy, należy podważyć płaskim wichajsterem a potem wyciągnać.
-ukażę się nam płytka na której wszystkie luty trzeba przelutować ponownie.
-UWAGA nie można połączyć 2 lutów w 1 BO MOGIŁA (więc jeżeli nie umiesz pójdź gdzieś do sąsiada albo jakiegoś elektronicznego niech ci to zrobią
-gdy już luty będą przelutowane zamykamy przekaźnik pakujemy na miejsce i test!
U MNIE POMOGŁO a u Ciebie?
3. DEMONTAŻ CAŁEGO DACHU.
-Patrz punkt pierwszy i wykonaj go w całości
-jeżeli masz problem z otwieraniem z tylnego panelu wykonaj punkt 2 chyba ze masz inny przekaźnik który może kazać się sprawny
-Zrobiłeś powyższe ok
– odłączamy kabel od panelu przedniego, odłączamy też kabel który znajduje się po środku auta od strony pasażera
-dach posiada 18 śrub (klucz 10 ), są bardzo mocno przykręcone, przyda się pryskanie WD40
-śruby po środku na szczycie i tyle dachu są najgorsze ponieważ są osadzone na dłłłłuuugich gwintach. Będziemy potrzebowali głębokiej nasadki Ja musiałem swoją rozwiercić bo nie było sąsiada który pożyczyłby swoje magiczne klucze ;D Ma piękny zestaw.
– gdy już uporamy się z tymi diabelskimi śrubami przyda nam się pomoc 2giej osoby, lepiej żeby to był facet a nie babcia gdyż musimy zdjąć dach.
-jedna osoba siedzi w środku i próbuje go wypchnąć tak aby nie blokował się na śrubach, druga zaś stara się wyciągnąć go od zewnątrz.
jak już dach wyjdzie ze wszystkich ściągamy go z auta (najłatwiej chyba zamknąć drzwi złapać po bokach (w 2 osoby:P).
– kładziemy nowy dach na samochodzie i postępujemy analogicznie czytając wspak ten post do góry, jednak zanim cokolwiek przykręcimy można by było sprawdzić czy nowy działa wiec Podłączamy kabelki włączamy stacyjkę i robimy test przednim panelem przód i tył oraz tylnym.
Coś nie tak? hmm może kupiłeś dach z zepsutymi silnikami? ;/ jeżeli nie działa otwieranie z tyłu patrz punkt 2 XD
Dzięki za uwagę i mam nadzieję ze moje rady i instrukcje będą komuś przydatne, tak jak mi przydały się rady jednego z forumowiczów który wymieniał dach wcześniej
EDIT [i przepraszam za możliwe błędy nie chciałem ;D]
W Razie pytań wątpliwości pytać się tutaj na forum i gg 6060682 chętnie pomogę
Pozdrawiam
P.S. oto uszkodzenia od jelonka ;/ a jechałem tylko 50/h
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 2209989506
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 2325458850
http://picasaweb.google.com/w.bojaronus ... 4368734930
niedługo moja Śliczność będzie ładna, że też bambi przeżył wypadek i uciekł... nie było pasztetu
- Od: 18 maja 2009, 16:02
- Posty: 5
- Skąd: Jagatowo/Pruszcz Gdański
- Auto: Mazda 121 1,3 GLX 53kW 16v 92r
hej naprawiłem dach. A mianowicie przyciski otwierania dachu które umieszczone są z tyłu (wystarczy je rozebrać i ponaciągać sprężynki, przynajmniej u mnie tak było i działa ) rozebrałem przekaźnik i polutowałem ;p. Tylko mam problem ;/ gdy zamknę dach nie jest w 100% naciągnięty lekko odstaje i muszę go naciągać ręcznie. Nie wiem, czy może rozebrać silniczki i je wyczyścić i nasmarować??!! czy może coś innego??
-
16krystian
witam, mam kilka pytań dotyczących dachu mianowicie:
Jak otwieram dach w mojej mazdzie to silniczki nie chodzą równomiernie, tzn, zmienia się odgłos raz tak jakby charczą potem zwalniają i znowu głośniej. Czy to jest normalne czy oznacza że coś się psuje?
Drugie pytanie: Między dachem a krawędzią samochodu od zewnątrz w dwóch miejscach widać delikatne szpary i prześwity na wylot. Czy to oznacza że dach nie jest dobrze naciągnięty? A może się nie do końca zamyka, Co radzicie w takim wypadku?
To na razie tyle dzięki za odpowiedzi, mazdę mam od wczoraj więc proszę o wyrozumiałość.
Jak otwieram dach w mojej mazdzie to silniczki nie chodzą równomiernie, tzn, zmienia się odgłos raz tak jakby charczą potem zwalniają i znowu głośniej. Czy to jest normalne czy oznacza że coś się psuje?
Drugie pytanie: Między dachem a krawędzią samochodu od zewnątrz w dwóch miejscach widać delikatne szpary i prześwity na wylot. Czy to oznacza że dach nie jest dobrze naciągnięty? A może się nie do końca zamyka, Co radzicie w takim wypadku?
To na razie tyle dzięki za odpowiedzi, mazdę mam od wczoraj więc proszę o wyrozumiałość.
- Od: 22 sie 2010, 15:06
- Posty: 7
- Skąd: Krk-IE
- Auto: Mazda 121 DB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość