Poziom pływaka w gaźniku

Mazda 121 1991–1996

Postprzez jajo79 » 12 mar 2008, 17:19

Witam. Jaki powinien być prawidłowy poziom pływaka? Coś tam widać w okienku, ale nie ma żadnej skali i nie wiem ile dokładnie powinno być.

P.S. co może być przyczyna nierównej pracy na wolnych obrotach?

dzięki
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 00:24
Posty: 5
Skąd: Zabrze

Postprzez koksik » 12 mar 2008, 17:33

masz 121 z 93 roku z gaźniekiem?? jaki to silnik??
wg mnie masz raczej monowtrysk
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez jajo79 » 12 mar 2008, 21:18

silnik 1139 – autko kupione nowe w salonie w gliwicach w roku 1993 i jest to gaźnik, ale pali jak smok i jeżdżę, szukam, dzwonię, pytam i normalnie pustynia – każdy podejmuje się tylko kręcenia śrubkami pod analizatorem, a otworzyć gaźniora nikt nie chce. cholera mnie bierze – chyba wszyscy mechanicy którzy cokolwiek potrafią wyjechali z kraju!
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 00:24
Posty: 5
Skąd: Zabrze

Postprzez jajo79 » 14 mar 2008, 16:54

Czyli nic? To może ktoś mi powie gdzie mam szukać pomocy? Nie chce brać się za rozbieranie gaźnika bez podstawowych danych.
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 00:24
Posty: 5
Skąd: Zabrze

Postprzez ap2 » 17 mar 2008, 11:57

Duze spalanie to:
-- zle ustawiony zaplon lub jakies problemy z nim zwiazane – swiece, kable itp, itd,
-- za duze cisnienie paliwa,
-- zbyt malo powietrza – brudny filtr, uszkodzony czujnik powietrza (przeplywomierz),
-- przytkany wydech (katalizator?)

Nie wiem ile ci twoja Mazda pali ale ja sie juz przekonalem ze to auto to z ekonomia nie ma wiele wspolnego :|

Powyzsze uwagi dotycza sillnika 1.3 na monowtrysku, dla 1.1 moze byc inaczej.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez jajo79 » 18 mar 2008, 16:25

Jak sprawdzić czy katalizator jest przytkany (był ponoć wymieniany na jakiś inny i może mieć za mały przepływ), czy świece i kable dobrze pracują no i to ciśnienie paliwa?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 00:24
Posty: 5
Skąd: Zabrze

Postprzez ap2 » 18 mar 2008, 20:25

Katalizator nie wiem ale mozna go wywalic (oczywiscie bedzie strata w ekologii ale auto z katalizatorem z tych lat to i tak ewenement)
Swiece wyciagnac i organoleptycznie. Dodatkowo mozna sprawdzic jaka jest iskra na swiecach. Wyglad swiecy tez "daje" wskazowki. Kable – poobserwowac w warunkach zaciemnienia czy po zblizeniu czegos metalowego do nich nie ma przeskoku iskry. Jak jest to wymiana.
Cisnienie paliwa – zaklada sie manometr za filtrem paliwa, odpala autko i odczytuje wskazania.
Wiekszosc tych rzeczy jest dokladnie opisanych na necie i jest wspolna dla wszystkich rodzajow aut.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Miclosch » 19 mar 2008, 22:45

Nie wiem ile ci twoja Mazda pali ale ja się już przekonałem ze to auto to z ekonomia nie ma wiele wspólnego


Nie wiem co chcesz od ekonomii mazdy 121! Moja pali 5,5 i nie chce więcej w mieście! Oczywiście, bez wyścigów od świateł do świateł. W trasie przy spokojnej jeździe 5 (palił więcej ale się wyregulowałem parę detali)! Nie wiem gdzie tu brak ekonomii!!! Trzeba tylko zadbać o weszlaki osprzęt silnika, troskliwie pogłaskać i przemówić (czasami zdecydowanie)!

Jak masz gaźnikowca, musisz po prostu rozebrać gaźnik obejrzeć wszystko dokładnie, przeczyścić, sprawdzić pompę paliwa, ustawienie aparatu zapłonowego, świece, kable, filtr powietrza – to też jest ważne -a mało kto przywiązuje do tego wagę! Poza tym ważna jest też jakość lanego paliwa – ja odczułem znaczną różnice po przyjeździe do polski! Poczułem jakby gdzieś się kucyki mechaniczne rozbiegły po polu jak zatankowałem pierwszy raz benzynę w naszym Pięknym Kraju! I to właśnie bezpieczeństwa i dobrej benzyny mi najbardziej tutaj brakuje!

No ale do rzeczy! Jak sam nie potrafisz, znajdź jakiegoś mechanika, najlepiej poleconego przez kogoś, który uczciwie przejrzy wszelkie w/w elementy. Zrób test błędów silnika za pomocą prostego urządzenia (http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obd)... bo ja wiem co jeszcze, pewnie coś by się wymyśliło ale na początek wystarczy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez ap2 » 20 mar 2008, 10:10

Moja pali cos kolo 6-7 w zaleznosci od jazdy. Zima 8L. Odcinki po ok 13km, w trudnych == Vmax50-70km/h warunkach. Droga lokalna. Tragedii nie ma. Natomiast ekonomia to nie tylko to ile ci auto pali, ale taz co za to masz... Np, ja tez latem moge uzyskac Mazda spalanie na poziomie 5.5 L natomiast odpada dynamiczne ruszanie i jazda powyzej 90 km/h. Jak trzeba kilkukrotnie dobrze ruszyc (nie scigac sie, ale dynamicznie wlaczyc sie do ruchu), postac w korku 5 min, jezdzic powyzej 90km/h lub nie wiecej niz 50km/h to IMHO nie ma szans na 5 czy 5.5L.

Mam wtrysk, nowe swiece, nowe filtry, plyny i zero bledow. Kable zaplonowe sa nowe (zalozyl poprzedni wlasciciel) ale chyba JC – nie maja dobrych opinii ale nie wiem czy akurat tutaj kable np NGK wprowadza jakas rewolucje. Silnik pracuje OK, fajnie wchodzi na obroty choc musze go sprawdzic jaka jest Vmax bo to tez moze byc odpowiedzia. Zaplonu nie sprawdzalem, aparatu zaplonowego nie rozbieralem. Fakt ze swiece maja na sobie sadze, co moze swiadczyc o za bogatej mieszance. Tylko nie wiem czy to regulator czy cos innego (tylko co?)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez strOOs » 20 mar 2008, 13:29

U mnie zima 9, ale raz ze nie jezdze delikatnie, a 2 ze otwieram dach jak jest cieplo.
I do zrobienia mam aparat, atu znow zima wrocila i nie ma warunkow.. wr.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez jasiek57 » 21 maja 2008, 00:19

Jak chcesz żeby mniej auto palilo to jest taka krakowska ponoć rada.wlej 4l a więcej niż 4 ci ni spali.
Tylko Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Posty: 109
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121