Obroty silnika w 121 – po puszczeniu gazu przez pewien czas za wysokie
Strona 1 z 1
Hmm, dziwne...
U mnie jest tak na ssaniu. Jak odpalam Mazdeczkę to obroty mam koło 2tys. ale w miarę szybko się rozgrzewa i trzyma 1tys obrotów. Na zimę tak zostawiam, ale na wiosnę pojadę na regulację, żeby gdzieś koło 800-900 obrotów miała – będzie mniej paliła
U mnie jest tak na ssaniu. Jak odpalam Mazdeczkę to obroty mam koło 2tys. ale w miarę szybko się rozgrzewa i trzyma 1tys obrotów. Na zimę tak zostawiam, ale na wiosnę pojadę na regulację, żeby gdzieś koło 800-900 obrotów miała – będzie mniej paliła
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Masz gaznik czy mono....Filipek5 napisał(a):Po odpuszczeniu gazu silnik przez jakieś 2 minuty pozostaja na 2 tyś obrotów
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, ja również mam problem z obrotami silnika w 121 92 1.4 16VSOHC. Objawia się to najpierw przy zimnym silniku – obroty sięgają nawet 3000, po czym stabilizują się do około 1500, a czasem do 800. Gdy auto jest na biegu jałowym to obroty są ok 1000, gdy wrzucam bieg – obojętnie jaki- obroty zwiększają się nawet do 2000. Bardzo proszę o radę, gdyż nie chcę w ciemno jeździć po warsztatach.
klimek1@o2.pl lub GG 1495645.
Dziękuję
Pozdrowionka z Wrocławia
klimek1@o2.pl lub GG 1495645.
Dziękuję
Pozdrowionka z Wrocławia
- Od: 5 gru 2004, 13:12
- Posty: 15
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda xedos 9 2.5 v6 95 rok
czy w tym aucie jest czujnik polozenia przepustnicy?
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
czesc sluchajcie ja tez mam podobny problem a nawet identyczny jak " klimek1 ", mam 121, 93r., 1.3, 16V i obroty silnika rowiez siegaja do 3000, pozniej spadaja do 2,5 tys, az w koncu spadaja do 1000 obrotow, tak wiec jesli ktos ma pojecie na ten temat to prosze o rade :ahcoz1@wp.pl
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
-
ahcoz
Elektronika z 121 DB jest tak zaprogramowana że, po uruchomieniu silnika obroty wzrataja do 2 tyś. układ w tym czasie przechodzi do trybu kontroli i resetownia układów, nastawników i czujników (sonda lambda, silniki krokowe itp.) po uzyskania temperatury roboczej 85-90 C obroty spadaja do 1100 skrzynia automat i 750 skrzynia manualna. Po prostu objawy prawidłowe. Mazda bardzo szybko się nagrzewa i dlatego obroty szybko spadają.
Jacek
121 1,3 16V Canvas Top 1992
121 1,3 16V Canvas Top 1992
- Od: 26 lip 2005, 17:17
- Posty: 5
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 121 1,3 16V Canvas Top 1992
Witam
Ja mysle ze to nie jest normalne, bo obroty powinny byc w granicach 2000 na zimnym a potem w granicach 800 na ciepłym. U mnie jak tak sie działo to poprostu problem był z hamulcem tym co ogranicza pedał gazu przed gwałtownym zejsciem z obrotów i mała regulacja (przeciez ten wtrysk to tylko zmodernizowany gaznik) ( cos mi sie wydaje ze w tych 121 niema silnika krokowego a zejscie z obrotów zimnego silnika na ciepły realizowane jest termostatem i odbywa sie mechanicznie) – to poprostu trzeba wyregulowac
Ja mysle ze to nie jest normalne, bo obroty powinny byc w granicach 2000 na zimnym a potem w granicach 800 na ciepłym. U mnie jak tak sie działo to poprostu problem był z hamulcem tym co ogranicza pedał gazu przed gwałtownym zejsciem z obrotów i mała regulacja (przeciez ten wtrysk to tylko zmodernizowany gaznik) ( cos mi sie wydaje ze w tych 121 niema silnika krokowego a zejscie z obrotów zimnego silnika na ciepły realizowane jest termostatem i odbywa sie mechanicznie) – to poprostu trzeba wyregulowac
- Od: 19 lut 2004, 13:32
- Posty: 30
- Skąd: Sandomierz
- Auto: mazda 121 1.3 16V
u mnie jest bardzo podobnie.najpierw długo 2tys a potem w miaę nagrzewania spada ale nigdy poniżej 1200.pewnie trzeba się podłaczyć pod jakiś komputer i wyregulować.autko mam dopiero 2 dzień i mnie ten problem zaskoćzylł.w żadnym innym sprzęcie nie było takich anomalii.mam 1.....4 16v myslałem,że to wielopunkt. a tu monowtrysk?pozdrawiam.p.s. może ktoś coś wymyśli w tej sprawie,bo głupio się jeździ zwłaszcza zimą jak auto ciągnie jak szalone bez dodawania gazu.co prawda szybko się nagrzea, ale co zjuchci to jej......
SORKI, JESTEM TROSZKU UPIERDLIWY....PORPOSTU LUBIĘ WIEDZIEĆ...NAPEWNO
- Od: 22 paź 2005, 00:18
- Posty: 45
- Skąd: NOWY SĄCZ
- Auto: MAZDA 121 1,4 16V 1994
Witam.
U mnie na ssaniu też obroty są wysokie ale się szybko grzeje i spadają do normalnych.
Miałem też problem taki że po dodaniu gazu obroty silnika wolno spadały, wyregulowałem to taką śrubką która jest koło przepustnicy(tam gdzie się nawija linka od gazu) dokręciłem ją troszke. Do tego jeszcze doszła regulacja ciśnienia to takie ustrojstwo które znajduje się po lewej stronie komory silnika do tego są podłączone dwa przewody gumowe. Tam skręciłem plastikowe pokrętło w prawo i obroty w końcu normalnie spadają.
U mnie na ssaniu też obroty są wysokie ale się szybko grzeje i spadają do normalnych.
Miałem też problem taki że po dodaniu gazu obroty silnika wolno spadały, wyregulowałem to taką śrubką która jest koło przepustnicy(tam gdzie się nawija linka od gazu) dokręciłem ją troszke. Do tego jeszcze doszła regulacja ciśnienia to takie ustrojstwo które znajduje się po lewej stronie komory silnika do tego są podłączone dwa przewody gumowe. Tam skręciłem plastikowe pokrętło w prawo i obroty w końcu normalnie spadają.
- Od: 22 lip 2005, 15:34
- Posty: 19
U mnie też zwiększają się obroty przy zmianie biegu i nagle zniknęło automatyczne ssanie. Na zimnym silniku od razu zaczyna się dusić i gaśnie. Zrobiłem teścik z diodą i wyszedł kod 12 (czujnik położenia przepustnicy) Właśnie się rozglądam ile takowy kosztuje. Jak będę wiedział to dam wam znać...
arek_arecki
- Od: 31 gru 2006, 22:02
- Posty: 5
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 121 1,3i 73KM Canvas Top
Witam!
Po lewej stronie komory silnika znajduje sie "Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B"
Gdy on sie zacina, to właśnie auto niechętnie spada na wolne obroty... Mam tak teraz w swojej, po odłączeniu tego zaworu od zasilania obroty spadają do normalnych (niekiedy trzeba zawór potraktować delikatnie młotkiem
) ) Sprawdźcie u siebie, może macie podobny problem.
pzdr.
Po lewej stronie komory silnika znajduje sie "Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B"
Gdy on sie zacina, to właśnie auto niechętnie spada na wolne obroty... Mam tak teraz w swojej, po odłączeniu tego zaworu od zasilania obroty spadają do normalnych (niekiedy trzeba zawór potraktować delikatnie młotkiem
pzdr.
-
Gość
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość