Czy silnik 1.3 16V występuje w wersji 53 KM?
Strona 1 z 1
Witam wszystkich! Mam problem z ustaleniem faktycznych danych mojego auta. Jest to Mazda 121 DB z 1991 roku, wersja LX, sprowadziłem ją osobiście z Niemiec. Pod maską znajduje się silnik 1.3 16V, w briefie mam wpisany silnik o pojemności 1324 ccm, czyli taki, jaki jest w wersjach 72 KM, natomiast moc podana to 39 kW/53KM. Czy silnik 1.3 16V występował w zdławionej o prawie 20 KM wersji? Gdzie fabryka pogubiła te konie? Dodam, że do niedawna eksploatowałem taką samą Mazdę 1.3 16V GLX o mocy 72 KM (teraz stoi rozbita przez brawurową jazdę pewnego kierowcy bm-ki) i po przyjrzeniu się jednemu i drugiemu auku nie widzę żadnych różnic pod maską! Czy ktoś mógłby to wyjaśnić?
- Od: 19 lut 2007, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Lwówek Śląski
- Auto: Mazda 121 DB B3 1.3 16V
Witam nowego forumowicza!
A jeździ zauważalnie wolniej od poprzedniej??
Wg. tabeli
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php
Jest szansa na to, że ma mniej kobyłek – ale to dotyczyło chyba modelu DA... Chociaż możliwe, że w DB na początku też montowali ten sam silnik
A jeździ zauważalnie wolniej od poprzedniej??
Wg. tabeli

Jest szansa na to, że ma mniej kobyłek – ale to dotyczyło chyba modelu DA... Chociaż możliwe, że w DB na początku też montowali ten sam silnik
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
jeszcze nią nie jeździłem, mógłbym przełożyć tablice, ale nie chcę robić sobie problemów i czekam na właśiwe tablice :o) silnik jest taki sam, osprzęt też, więc gdzie oni ukryli te 20 KM, przecież to niemożliwe, że przy tym samym stopniu sprężania, średnicach zaworów, układzie zasilania i układzie wydechowym jest to niemożliwe, więc czy mam to traktować jako pomyłkę w dokumentach? wydaje mi się, że jest to błąd.
- Od: 19 lut 2007, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Lwówek Śląski
- Auto: Mazda 121 DB B3 1.3 16V
w obu autach mam silnik szesnastozaworowy. rozumiem, gdyby w jednym był 1.1 8V, wtedy nie byłoby sprawy, ale oba mają 1324 ccm i są to 16V. Błaha sprawa, a jednak trapi mnie i nie daje spokoju.
- Od: 19 lut 2007, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Lwówek Śląski
- Auto: Mazda 121 DB B3 1.3 16V
Pewnie to błąd w dokumentach
Jeśli samochodzik jest z Niemiec to poprzedniemu właścicielowi było bardzo na rękę, żeby tego nie prostować
Jeśli samochodzik jest z Niemiec to poprzedniemu właścicielowi było bardzo na rękę, żeby tego nie prostować
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wszystko jest poprawnie. Wersja LX różni się od GLX m.in. właśnie mocą. Ja jeżdżę teraz LX od miesiąca po SWAP-ie z 53 na 72 KM. Wymieniłem razem z dolotem i komputerem i jest git. Przyznam jednak, że nie jestem w stanie stwierdzić zdecydowanej zmiany w przyspieszeniu i V-max.
Pozdrav
Pozdrav
Misio
Jedyna taka Madzia z kaczuszką
Jedyna taka Madzia z kaczuszką

- Od: 23 gru 2004, 20:13
- Posty: 24
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 DB 1,3
Przy różnicy w mocy 20KM przyśpieszenie powinno zauważalnie lepsze...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
SPrawdziłem to i faktycznie występowały wersje 1.3 16V o mocy 53 KM. Ja mam taką właśnie, a że poprzednio machnąłem trochę kilosów wersją 72 KM (aż przyszedł dla niej dzień ostateczny i czeka teraz na nowego właściciela, który pomoże jej znów ruszyć na szlak) i w porównaniu faktycznie czuć tą różnicę – LX jakoś tam przyspiesza do 120 km/h, później to już duże schody i hałas, natomiast GLX czuł się lepiej niż LX w zakresie 130-140 km/h. Jest jeszcze różnica w spalaniu: GLX brał ok. 7 litrów w jeździe mieszanej, na LX-ie udało mi się zejść do 5,5 litra przy prędkości 100-120 km/h. Ogólnie jestem zadowolony. Wbrew pozorom twardy dach to dobra rzecz – hałas jest wyczuwalnie niższy. I jeszcze te fabrycznie dymione szyby...
- Od: 19 lut 2007, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Lwówek Śląski
- Auto: Mazda 121 DB B3 1.3 16V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość