Dłuższa jazda = słabszy silnik

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Mayor » 6 mar 2005, 22:24

Zaczyna mi sie coś niepokojącego dziac z Madzia :( Na chłodnym silniku nie ma zadnych problemow, nawet przy 15 stopniowym mrozie odpala bez problemu, gorzej jest jak sie zagrzeje tak po przejechaniu 40-50km, a z większym bagazem pasażerow nawet po krotszej trasie. Po pierwszena biegu jałowym strasznie nierowno i nisko trzyma obroty, silnik sie trzesie na 500-800rpm, druga sprawa brakuje mu dynamiki, przy wchodzeniu z niższych obrotów, nawet 2000-2500 przerywa i szarpie, jednym slowem nie rozpedza sie płynnie :(. Wcześniej czesto mi sie zdarzalo ze przy 2000RPM przerywa przy przyspieszaniu, ale pomogla wimiana filtrów (szczegolnie paliwa). Teraz juz sam nie wiem o co moze chodzic :( W najbliższej przyszłosci planuje zmienic kable WN i świece (choć te co sa wygladaja na sprawne, NGK BKR6E-11)

Przebieg 200178km

Z góry dzięki za jakiekolwiek porady :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez yari » 22 mar 2005, 14:53

wlasnie kable i swiece...
ale ...dla spokoju ducha, przy wymianie swiec bedziesz mial piekna okazje sprawdzic cisnienie sprezania na cylindrach,
inna kwestia moze warto sprawdzic jakie cisnienie oleju masz,
z ciezszych elementow to sonda lambda /dobrze wnioskuje, ze przy 1.4 16v mpi jest cos takiego w mazdzie?/
ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Globy » 24 mar 2005, 15:13

Kup nowy komplet kabli, ewentualnie sprawdz w ciemnym pomieszczeniu stan starych.

yari napisał(a):ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?

80-120 zl, a czasami "dziekuje" :)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mayor » 24 mar 2005, 21:54

Świece wymieniłem, zostały jeszcze kable :) już jest troszke lepiej, myslec ze jak zmienie kable to wszystko wroci do normy :) Dzieki za odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez yari » 25 mar 2005, 21:41

Globy napisał(a):80-120 zl

to widze, ze w tej materi ceny sa niestety stale, niezaleznie od marki :D

Mayor, a jakie swieczki zakladales? tak z ciekawosci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Mayor » 29 mar 2005, 20:07

takie jak polecaja, NGK BKR6E-11 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez Jan Gąsior » 29 kwi 2005, 08:52

Mam podobne objawy ( Mazda 121 DB 16V 1990-91) tzn. gdy silnik się dobrze nagrzeje zaczyna przerywać przy dodawaniu gazu, jakby go dusiło; wystarczy wyłączyć i ponownie załączyć silnik, by wszystko wróciło do normy na .... jakieś 5 km i zabawa od początku; wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa, cału układ zasilania z wtryskiem, kable WN i nic! Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full. A tak a propos, czy ktoś z szanownych "MAZDOWICZÓW" ma książkę do mojego autka? Ktoś podobno ją miał zeskanować!
Jan Gąsior
 

Postprzez Jan Gąsior » 29 kwi 2005, 09:08

Do czego służy diodka HOLD umieszczona w prawym górnym rogu tablicy wskaźników ( Mazda 121 DB 16V 1990-91) ? Właściwie w tym miejscu mam puste gniazdo i chciałbym założyć odpowiednią żaróweczkę!
Jan Gąsior
 

Postprzez yari » 6 maja 2005, 10:11

czemu wymieniles pompe paliwa Gasior? mechanik zasugerowal? czy Ty wnioskowales?
a cewka WN? albo modul? sprawdzales u jakiegos elektromechanika?
dziwne z tym pelnym bakiem paliwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Jan Gąsior » 9 maja 2005, 09:49

Dzięki za zainteresowanie moim postem; wszystkich zmian dokonywałem za radą światłych diagnostów samochodowych, a było ich w sumie 4!; nic sam! Cewki nie wymieniłem, bo już kasy brak. Póki co, jeżdżę ciągle na pełnym baku i jest OK. A Ty? Jakim autem jeździsz?
Jan Gąsior
 

Postprzez Koral » 24 cze 2005, 15:58

Witam
Jestem od niedawna posiadaczką Mazduni 12116V 1326ccm.
W sprawach mechaniki jestem na razie jeszcze zielona.

Jan Gąsior napisał(a):( Mazda 121 DB 16V 1990-91) tzn. gdy silnik się dobrze nagrzeje zaczyna przerywać przy dodawaniu gazu, jakby go dusiło; wystarczy wyłączyć i ponownie załączyć silnik, by wszystko wróciło do normy na .... jakieś 5 km i zabawa od początku; Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full.


Mam bardzo podobne objawy i nie wiem, od czego zacząć?
Jakie są zalecane świece? Ile kosztują no i te kable

Pomocy <co?> Nie chce się naciąć na niepotrzebne koszty
Koral
Początkujący
 
Od: 14 cze 2005, 10:51
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda121 1.3 16V Canvas Top

Postprzez Kubutek » 24 cze 2005, 17:42

Ja mam u siebie świece NGK V-Line – nie pamiętam ile kosztowały ale żaden duży wydatek.
Jeżeli chodzi za to o kable WN to coś między 100-150 zł. dałem, ale nie powiem Ci ile dokładnie i jakiej firmy, bo kupował mi je i zakładał kolega.
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez Artiks » 19 sty 2007, 23:11

Jan Gąsior napisał(a): Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full

Kolego a ty nie masz czasami czegoś takiego, że jak odkręcasz korek wlewu paliwa to slyszysz wyraźny syk wypychanego powietrza na zewnątrz???Coś mi się zdaje , że tworzy ci się nadciśnienie w baku, w chwili jak tankujesz na full masz malą przestrzeń na gromadzenie się powietrza i mniejsze nadciśnienie, im paliwa mniej tym więcej powietrza,masz chyba zatkane odpowietrzenie baku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez grodek » 14 lis 2007, 23:01

ja tez ma cos takiego to znaczy czasem jakby troszke zamulała i przy odkrecaniu wlewu paliwa slysze syk czasem mam nawet problem z zatankowaniem juz dawno powinienem sie tym zajac ale nie wiem jak sie dotego zabrac jak dostac sie do tego odpowietrzenia? w 323c
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Kmieciu4ever » 15 lis 2007, 21:43

U mnie gdy się odkręci korek od baku również słychać syk – czy tak powinno być.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2007, 13:44
Posty: 26
Skąd: Poznań
Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V

Postprzez Miclosch » 24 maja 2008, 12:14

no właśnie jak naprawić odpowietrznik baku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez Morus » 7 mar 2009, 14:51

Hmm co tu naprawiać? Z baku idą 3 przewody stalowe:
-zasilający
-zwrotny
-odpowietrzający

Jak się otworzy maskę to po prawej powinna być duża czarna puszka z wężykiem na zewnątrz. Ja odłączyłem przewód z tej puszki i dmuchłem było słychać wyraźny świst w baku. Prymitywna metoda ale skuteczna i prosta ^^
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121