Dłuższa jazda = słabszy silnik
Strona 1 z 1
Zaczyna mi sie coś niepokojącego dziac z Madzia Na chłodnym silniku nie ma zadnych problemow, nawet przy 15 stopniowym mrozie odpala bez problemu, gorzej jest jak sie zagrzeje tak po przejechaniu 40-50km, a z większym bagazem pasażerow nawet po krotszej trasie. Po pierwszena biegu jałowym strasznie nierowno i nisko trzyma obroty, silnik sie trzesie na 500-800rpm, druga sprawa brakuje mu dynamiki, przy wchodzeniu z niższych obrotów, nawet 2000-2500 przerywa i szarpie, jednym slowem nie rozpedza sie płynnie . Wcześniej czesto mi sie zdarzalo ze przy 2000RPM przerywa przy przyspieszaniu, ale pomogla wimiana filtrów (szczegolnie paliwa). Teraz juz sam nie wiem o co moze chodzic W najbliższej przyszłosci planuje zmienic kable WN i świece (choć te co sa wygladaja na sprawne, NGK BKR6E-11)
Przebieg 200178km
Z góry dzięki za jakiekolwiek porady
Przebieg 200178km
Z góry dzięki za jakiekolwiek porady
- Od: 17 gru 2004, 19:50
- Posty: 87
- Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
- Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop
wlasnie kable i swiece...
ale ...dla spokoju ducha, przy wymianie swiec bedziesz mial piekna okazje sprawdzic cisnienie sprezania na cylindrach,
inna kwestia moze warto sprawdzic jakie cisnienie oleju masz,
z ciezszych elementow to sonda lambda /dobrze wnioskuje, ze przy 1.4 16v mpi jest cos takiego w mazdzie?/
ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?
ale ...dla spokoju ducha, przy wymianie swiec bedziesz mial piekna okazje sprawdzic cisnienie sprezania na cylindrach,
inna kwestia moze warto sprawdzic jakie cisnienie oleju masz,
z ciezszych elementow to sonda lambda /dobrze wnioskuje, ze przy 1.4 16v mpi jest cos takiego w mazdzie?/
ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Kup nowy komplet kabli, ewentualnie sprawdz w ciemnym pomieszczeniu stan starych.
80-120 zl, a czasami "dziekuje"
yari napisał(a):ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?
80-120 zl, a czasami "dziekuje"
Globy napisał(a):80-120 zl
to widze, ze w tej materi ceny sa niestety stale, niezaleznie od marki
Mayor, a jakie swieczki zakladales? tak z ciekawosci
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Mam podobne objawy ( Mazda 121 DB 16V 1990-91) tzn. gdy silnik się dobrze nagrzeje zaczyna przerywać przy dodawaniu gazu, jakby go dusiło; wystarczy wyłączyć i ponownie załączyć silnik, by wszystko wróciło do normy na .... jakieś 5 km i zabawa od początku; wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa, cału układ zasilania z wtryskiem, kable WN i nic! Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full. A tak a propos, czy ktoś z szanownych "MAZDOWICZÓW" ma książkę do mojego autka? Ktoś podobno ją miał zeskanować!
-
Jan Gąsior
Do czego służy diodka HOLD umieszczona w prawym górnym rogu tablicy wskaźników ( Mazda 121 DB 16V 1990-91) ? Właściwie w tym miejscu mam puste gniazdo i chciałbym założyć odpowiednią żaróweczkę!
-
Jan Gąsior
czemu wymieniles pompe paliwa Gasior? mechanik zasugerowal? czy Ty wnioskowales?
a cewka WN? albo modul? sprawdzales u jakiegos elektromechanika?
dziwne z tym pelnym bakiem paliwa...
a cewka WN? albo modul? sprawdzales u jakiegos elektromechanika?
dziwne z tym pelnym bakiem paliwa...
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Dzięki za zainteresowanie moim postem; wszystkich zmian dokonywałem za radą światłych diagnostów samochodowych, a było ich w sumie 4!; nic sam! Cewki nie wymieniłem, bo już kasy brak. Póki co, jeżdżę ciągle na pełnym baku i jest OK. A Ty? Jakim autem jeździsz?
-
Jan Gąsior
Witam
Jestem od niedawna posiadaczką Mazduni 12116V 1326ccm.
W sprawach mechaniki jestem na razie jeszcze zielona.
Mam bardzo podobne objawy i nie wiem, od czego zacząć?
Jakie są zalecane świece? Ile kosztują no i te kable
Pomocy Nie chce się naciąć na niepotrzebne koszty
Jestem od niedawna posiadaczką Mazduni 12116V 1326ccm.
W sprawach mechaniki jestem na razie jeszcze zielona.
Jan Gąsior napisał(a):( Mazda 121 DB 16V 1990-91) tzn. gdy silnik się dobrze nagrzeje zaczyna przerywać przy dodawaniu gazu, jakby go dusiło; wystarczy wyłączyć i ponownie załączyć silnik, by wszystko wróciło do normy na .... jakieś 5 km i zabawa od początku; Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full.
Mam bardzo podobne objawy i nie wiem, od czego zacząć?
Jakie są zalecane świece? Ile kosztują no i te kable
Pomocy Nie chce się naciąć na niepotrzebne koszty
Koral
- Od: 14 cze 2005, 10:51
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda121 1.3 16V Canvas Top
Ja mam u siebie świece NGK V-Line – nie pamiętam ile kosztowały ale żaden duży wydatek.
Jeżeli chodzi za to o kable WN to coś między 100-150 zł. dałem, ale nie powiem Ci ile dokładnie i jakiej firmy, bo kupował mi je i zakładał kolega.
Jeżeli chodzi za to o kable WN to coś między 100-150 zł. dałem, ale nie powiem Ci ile dokładnie i jakiej firmy, bo kupował mi je i zakładał kolega.
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Jan Gąsior napisał(a): Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full
Kolego a ty nie masz czasami czegoś takiego, że jak odkręcasz korek wlewu paliwa to slyszysz wyraźny syk wypychanego powietrza na zewnątrz???Coś mi się zdaje , że tworzy ci się nadciśnienie w baku, w chwili jak tankujesz na full masz malą przestrzeń na gromadzenie się powietrza i mniejsze nadciśnienie, im paliwa mniej tym więcej powietrza,masz chyba zatkane odpowietrzenie baku.
ja tez ma cos takiego to znaczy czasem jakby troszke zamulała i przy odkrecaniu wlewu paliwa slysze syk czasem mam nawet problem z zatankowaniem juz dawno powinienem sie tym zajac ale nie wiem jak sie dotego zabrac jak dostac sie do tego odpowietrzenia? w 323c
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
U mnie gdy się odkręci korek od baku również słychać syk – czy tak powinno być.
- Od: 6 wrz 2007, 13:44
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V
no właśnie jak naprawić odpowietrznik baku?
- Od: 20 kwi 2006, 21:02
- Posty: 103
- Skąd: Warszawa - Mokotow
- Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i
Hmm co tu naprawiać? Z baku idą 3 przewody stalowe:
-zasilający
-zwrotny
-odpowietrzający
Jak się otworzy maskę to po prawej powinna być duża czarna puszka z wężykiem na zewnątrz. Ja odłączyłem przewód z tej puszki i dmuchłem było słychać wyraźny świst w baku. Prymitywna metoda ale skuteczna i prosta ^^
-zasilający
-zwrotny
-odpowietrzający
Jak się otworzy maskę to po prawej powinna być duża czarna puszka z wężykiem na zewnątrz. Ja odłączyłem przewód z tej puszki i dmuchłem było słychać wyraźny świst w baku. Prymitywna metoda ale skuteczna i prosta ^^
- Od: 4 gru 2008, 19:14
- Posty: 52
- Skąd: Lubliniec
- Auto: Mazda 121/2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość