Nowy rekord spalania 13,5/100
ja mam mazde 121 z motorem 1.4 – 16 v – ostatnio zalałem 10 litrów i przejechałem 140 km. i co gorsza spaliła mi wszystko.... pytanie.. co zrobić, zeby paliła mi mniej. Sprzedawca mi powiedział, że jak będę jechał ekonomicznie to zmieszcze się w 5 litrach. Chciałem to sprawdzić... wsiadam i jadę 2500 obrotów i zmiana biegu, następnie prędkość do 100 km/h i co?? i
10 litrów poszło z dymem.... a powinno coś zostac....
co mogę zrobić, żeby zmniejszyć spalanie?? żeby było naprawdę ekonomicznie??

turkusowa mazda 121 z otwieranym dachem
Maszyna do jazdy w lato Jako kabrio, a także dobry na tor wyścigowy
PiĘkNe AuTo xD
Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy
PiĘkNe AuTo xD
Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy
- Od: 18 sty 2009, 19:53
- Posty: 13
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 121 B3 1.4 – 16 V Pb
Mój ojciec ma nową sondę lambda od audi 80, mówi, że powinna pasować, ale szczerze powiem, że nie bardzo chce mi się wierzyc... Mimo wszystko jestem zadowolony z autka
Sprawdzę tą sondę i zobaczymy czy będzie działać
Sprawdzę tą sondę i zobaczymy czy będzie działać
turkusowa mazda 121 z otwieranym dachem
Maszyna do jazdy w lato Jako kabrio, a także dobry na tor wyścigowy
PiĘkNe AuTo xD
Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy
PiĘkNe AuTo xD
Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy
- Od: 18 sty 2009, 19:53
- Posty: 13
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 121 B3 1.4 – 16 V Pb
no musze przyznać, że wczoraj byłem miło zaskoczony. Zatankowałem do pełna, przejechałem równe 100 km i zatankowałem znowu. I Ile?? 5 litrów
naprawdę miło mnie zaskoczyło

turkusowa mazda 121 z otwieranym dachem
Maszyna do jazdy w lato Jako kabrio, a także dobry na tor wyścigowy
PiĘkNe AuTo xD
Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy
PiĘkNe AuTo xD
Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy
- Od: 18 sty 2009, 19:53
- Posty: 13
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 121 B3 1.4 – 16 V Pb
pewnie jechał ekonomicznie...
2002 MX-5 NBFL Phoenix 1.6
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
- Od: 6 wrz 2007, 13:44
- Posty: 26
- Skąd: Poznań
- Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V
jak w trasie, to nic nadzwyaczajnego
auto leciutkie, motor dosc mocny, wiec wiecej nie powinna palic niz 5-5.5L/100 ;p jak w cyklu mieszanym tyle koledze spalila, to pogratulowac
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
yari napisał(a):bkapustwynik ladny osiagnales
ja niezaleznie od stylu jazdy zuzywam teraz 7,5l /opony.../
ale na wezszych raza zszedlem do 6l w trasie, ale to jada bardzo spokojna byla
Byliśmy nasza Madzia 121 DB 1,3 z 93 roku, w tym roku na wczasach nad morzem. W tamta strone – czesto otwarte okna, jazda z predkoscia maksymalna 130 km/h – spalila około 6,8 litra na 100km. Powrót – okna otwierane rzadko, prędkosc maksymalna 110 km/h – spaliła około 6,1 litra na 100 km

W miescie – trasa Józefów – Warszawa i z powrotem – pali około 8 litrów na 100km, teraz latem a zima zobaczymy
Pozdrawiam
Dr Norbk
Dr Norbk
- Od: 21 maja 2008, 11:22
- Posty: 5
- Skąd: Józefów k. Otwocka
- Auto: Mazda 121 93 r.
witam, ja tu pierwszy raz. mam mazdziuche 2 i pół roku, na trasie paliŁA 5.5 l , w mieście paliŁA 6-7 l, teraz chyba pobiłam rekord- ostatnio jak policzyłam wyszło 15 l, czyli dobry czołg. A poniewaz niestety sie nie znam,obejrzało ja paru mechaników. Tylko każdy mówi co innego....– silniczek krokowy, – sonda lambda, – a trzeci mówi że; wtrysk, regulator wolnych obrotów i potencjometr przepustnicy.Nie wiem kogo słuchać!!!!! mazdziucha szarpie, nie mam obrotomierza ale czasami jakby gasła, ledwo ciagnie jakby nie wiedziała że ja dodaje gazu(przeważnie na dwójce) i ten straszny czarno-niebieski dym z tyłu. POMOCY
I wytłumaczcie mi co oznaczaja te literki-B1, B2, to poprawie profil
-
syla
syla B1 to silnik 1.1, B3 to silnik 1.3
Moze to byc wiele spraw, od sondy lambda przez przeplywomierz, po kiepskie swiece, kopulke rozdzielacza itd itp.
Najlepiej wybrac sie do dobrego mechanika
Co do sondy to sprawdzi to elektryk, co do przeplywomierza to jakis kolega, ktory wie cokolwiek o autach moglby to zrobic. Tak samo kopulka i palec rozdzielacza sa do sprawdzenia domowa metoda.
Moze to byc wiele spraw, od sondy lambda przez przeplywomierz, po kiepskie swiece, kopulke rozdzielacza itd itp.
Najlepiej wybrac sie do dobrego mechanika
Co do sondy to sprawdzi to elektryk, co do przeplywomierza to jakis kolega, ktory wie cokolwiek o autach moglby to zrobic. Tak samo kopulka i palec rozdzielacza sa do sprawdzenia domowa metoda.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Dzięki bardzo. świece mam wymienione, kabelki też. zapomniałam dodać że zapala za drugim razem albo jak parę razy nacisnę gaz, ale dzis sprawdze z mechanikiem ( podwórkowym) to o czym wspomniałeś 
-
syla
syla, jak spalalanie tak drastycznie wzroslo i szarpie to najprawdopodobniej sonda daje ciala :p a tak sie sklada, ze mam taka na sprzedaz, wiec jak bylaby potrzeba to oddam po taniosci
dla pewnosci, nalezaloby sprawdzic ja u elektromechanika, lub domowym sposobem odczytac ewent kody bledow z kompa auta (wystarczy zalatwic: diode 12v i krotki kabelek )
dla pewnosci, nalezaloby sprawdzic ja u elektromechanika, lub domowym sposobem odczytac ewent kody bledow z kompa auta (wystarczy zalatwic: diode 12v i krotki kabelek )
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
andrzej-w mozna tez wpiac sie w diode ale ma szybkozmienna charakterystyke i miernik nie wychwyci skokow.
syla sonda powina miec napiecie od 0 do 1 Volta w calym cyklu pracy, jesli sie wychyla poza te pomiary to masz walnieta sonde.
Tu masz jak odczytac kody bledow: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
syla sonda powina miec napiecie od 0 do 1 Volta w calym cyklu pracy, jesli sie wychyla poza te pomiary to masz walnieta sonde.
Tu masz jak odczytac kody bledow: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Powinno wrocic do normy. Rozbierz go wpierw i zobacz w jakim jest stanie, moze uda sie go uzdatnic.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości