Strona 1 z 1

Przekładka zegarów

PostNapisane: 19 lip 2008, 19:52
przez glomg
Witam
Ponieważ temat był poruszany już dawno temu i dotyczył raczej DB postawiłem odgrzać sprawę...

Przytrafił mi się zakup mazdy 121 ZQ ale jest to niestety tradycyjny goluch... Jako że zakup okazyjny, nie bardzo było co marudzić... ale brak obrotościomierza jednak jest troszkę dokuczliwy (przyzwyczajenie).

Z relacji na forum dotyczących DB wynika, że mazda ma wszystko co miec powinna, wystarczy przełożyć zegary z bardziej rozbudowanej wersji, i wpiąć do kostki. Czy mógłby ktoś to potwierdzić... ? Przejrzałem allegro i w zasadzie cały komplet nie powinien kosztować więcej niż 100 zl (stary być może udało by się sprzedać to wyszło by jeszcze taniej). I takie pytanie dodatkowe – pamięć licznika kilometrów gdzie się znajduje ? chodzi o to czy po zamontowaniu nowych zegarów, licznik km pozostanie bez zmian ?

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

PostNapisane: 22 sie 2008, 19:43
przez glomg
no więc jako że nie uzyskałem odpowiedzi, zaryzykowałem ... Zakupiłem zegary z Pumy (wg forum tematycznego fiesty powinny pasować do MK5 a więc i do Mazdy 121 po roku 00) Przesympatyczna pani z Allegro sprzedała mi zegary za 80 zł (zupełnie nie rozumiem dlaczego takie wysokie ceny są u innych). Montaż ... było trochę zabawy – godzinka czasu jak nic... główny problem to znalezienie sposobu na wyjęcie zegarów bez zbytniego niszczenia ich... da radę – trzeba tylko troszkę pogłówkować... teraz to bym to zrobił pewnie w 10 min ;) – cała operacja typowe plug & play – wyjmujesz stare, wypinasz kostkę wkładasz nowe, wpinasz kostkę – banał ... Wszystko działa, obrotek (w końcu wiem co się dzieje ;) ) prędkościomierz, temperatura, paliwko (nawet chyba ten bardziej proporcjonalnie wskazuje – stary jakoś tak poniżej połowy baku tak jakby przyspieszał – teraz tego nie ma). Jedyny problem to właśnie to czego się obawiałem – pamięć przebiegu pozostaje wraz z zegarami – teraz mam przebieg prawie 300 000 a w starych zegarach 100 000 ;) Od razu mówię, że warto – niby doszedł obrotek – niby nic, ale naprawdę warto...

Na wszelki wypadek ponawiam pytanie, czy można w jakiś bezinwazyjny i kontrolowany sposób przekręcić przebieg do stanu ze starych zegarów ?

pozdrawiam

PostNapisane: 22 sie 2008, 22:53
przez brii
<spoko>