Strona 1 z 1

mazda 121 1.3 na 1.25

PostNapisane: 14 lut 2004, 15:17
przez locdog
Witam!
Mam takie oto pytanie – czy da sie bez wiekszych komplikacji zamienic silnik 1.3 na 1.25 16v w mazdzie 121 '96-97. Czy widzial w ogole ktos taki silnik na sprzedaz, a jak tak to za jakie pieniazki?
Czy jest w ogole jakas mozliwosc podniesienia mocy/momentu w silniku 1.3 8v 60 koni w miare rozsadnych pieniadzach (czyli ponizej 2.5 tys zl?)

Obiektywnie mowiac to mazda 121 jest dupnym samochodem – paliwozerny (po wszelkich regulacjach, przy umiarkowanym wciskaniu gazu w miescie w zime na polowie paku udaje mi sie 180km przejechac maxymalnie), wolniejszy od zwyklego seicento 1.1, psujacy sie (po 45 tys km do wymiany lozysko oporowe i zwalony popychacz w silniku)... Mysle o niedalekiej wymianie na jakas 323(jak mi kasy zostanie), a czy ma ktos moze jakis pomysl czy da sie cos zrobic z tym trupkiem do tego czasu?

PostNapisane: 14 lut 2004, 15:25
przez Długi
Nie jest tak źle, może masz zabrudzony przepływomierz????? Jeżeli chodzi o popychacz to jak często regulowałeś zawory????

PostNapisane: 14 lut 2004, 15:40
przez locdog
Przeplywomierz chyba ok (?), a zawory byly regulowane 1 raz na przegladzie, a drugi raz ze 2 tys km temu czyli po 53tyskm, poniewaz cos sie tak popieprzylo, ze silnik chodzil jak stara pralka (jakos tak nagle, nie byl wczesniej katowany).

PostNapisane: 14 lut 2004, 16:07
przez Globy
Made by Ford, wszystko wyjasnia :P

PostNapisane: 14 lut 2004, 17:26
przez Długi
locdog napisał(a):Przeplywomierz chyba ok (?), a zawory byly regulowane 1 raz na przegladzie, a drugi raz ze 2 tys km temu czyli po 53tyskm, poniewaz cos sie tak popieprzylo, ze silnik chodzil jak stara pralka (jakos tak nagle, nie byl wczesniej katowany).


no właśnie, a co pisze instrukcja – co 15 000km. potem jest żal że wysiadł wałek, popychacze itd. samochód straci na mocy zawsze po włożeniu filtra powietrza filtrona (shit)