Problem z rozruchem przy ujemnej temperaturze

Mazda2 2002–2007

Postprzez slx555 » 14 lis 2009, 20:52

Witam
Potrzebuję schematu elektrycznego do mazdy 2 (Edit by mod: rozpowszechnianie na forum materiałów chronionych prawami autorskimi jest zabronione. Skoncentrujmy się nad rozwiązaniem problemu bez naruszania tych praw, może ktoś miał podobny problem i udało mu sięgo rozwiązać)rok 2004
model DY 2003 – 2007,
1.4 TD 68 KM 16V 4/SOHC MZI1.4CD
Mam problemy z rozruchem w minusowej temperaturze, odcina zasilanie na rozrusznik.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 lis 2009, 20:14 przez slx555, łącznie edytowano 2 razy
slx555
 

Postprzez rzecki » 11 gru 2009, 11:04

Witam
Mam pytanko czy Twój problem został już przez Ciebie rozwiązany?? Też miałem problemy z rozruchem swojej madzi. Okazało się, ze świece żarowe są wypalone nastąpiła wymiana wszystkich 4 i zobaczymy co będzie dalej – czekam na ujemne temperatury. Ale nurtuje mnie jedno pytanie, co z kontrolką świec żarowych??? powinna się świecić po przekręceniu kluczyka czy nie??? Jak to działa to w madziach 2???
rzecki
 

Postprzez artuszko » 15 gru 2009, 12:06

Witam,

Po przekręceniu kluczyka nie powinna się świecić kontrolka świec żarowych. Mam ten sam problem. Myślałem że to akumlator ale po naładowaniu dalej nie mogę odpalić auta.

Czy możecie mi polecić jakieś w miarę tanie dobre świece żarowe do diesla rocznik 2005 Mazda 2 1.4?

Dzięki!
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 11:59
Posty: 9

Postprzez rzecki » 17 gru 2009, 12:59

Witam
Hej artuszko przedstawię Ci moją historię z moją madzią 2004 1,4.
Moje problemy z odpaleniem samochodu zaczęły się gdy temperatura otoczenia spadła w granicach zera i niżej. Po kilka krotnym przekręcaniu kluczyka madzia litował się i odpalała, ale szło mi to okropnie na nerw. Podjechałem do kolegi, który po spojrzeniu na deskę rozdzielczą podczas odpalania powiedział, że nie ma prawa palić po nie zapala się kontrolka świec żarowych i polecił mi podjechanie do serwisu. Tak też uczyniłem, a że mam znajomego w Mazdzie zostawiłem samochód wieczorem i na drugi dzień odebrałem "naładowany"!!! Okazało się, że żadna świeca nie grzała (4sztuki). Nastąpiła wymiana, która mnie kosztowała 290zł z robocizną. Oczywiście madzia teraz odpala bez problemu.Chciałem, żeby też wyjaśnił mi jak też jest z tą kontrolką świec żarowych czy przy rozruchu ma świecić czy nie??? Stwierdził, że po konsultacji z Mazdą Lublin, kontrolka nie powinna się świecić. Ale dalej nie byłem przekonany co do jego stwierdzenia o kontrolce czy ma świecić czy nie. Mam instrukcję po niemiecku i poszedłem z nią do kolejnego znajomego co by mi poczytał o tej kontrolce. I po jego analizie stwierdził on, że ta kontrolka ma się zapalać, ale "chyba" w madzi jest to tak rozwiązane, że ta kontrolka zapala się przy niskich temperaturach czyli poniżej zera i to gdy samochód stoi długo na parkingu np. całą noc. Wtedy przy niskich temperaturach podgrzewane są świece i ta kontrolka nas o tym informuje, i po zgaśnięciu jej możemy przekręcić kluczyk w stacyjce do pozycji start- MADZIA odpala HURA!!! I tak sobie myślę, że ta kontrolka zapala się owszem gdy wszystkie świece są sprawne plus niska temperatura otoczenia. Wypalenie się choćby jedne świecy powoduje, że kontrolka się nie zapal ale jeszcze przy trzech sprawnych madzie odpalają i ludzie nie widzą kłopotu. Ale w moim przypadku wszystkie wypalone i były problemy. a teraz przy tak niskich temperaturach nie mam kłopotów a KONTROLKA SIĘ ZAPALA z rana i czasem wciągu dnia jak madzia postoi dłużej. Jakie świece został wmontowane to Ci nie powiem ale polecam Ci wymianę WSZYSTKICH dla świętego spokoju.
Życzę powodzenia i daj znać ja się sprawy mają po wymianie.
Hej :)
rzecki
 

Postprzez artuszko » 21 gru 2009, 15:03

"chyba" w madzi jest to tak rozwiązane, że ta kontrolka zapala się przy niskich temperaturach czyli poniżej zera i to gdy samochód stoi długo na parkingu np. całą noc. Wtedy przy niskich temperaturach podgrzewane są świece i ta kontrolka nas o tym informuje, i po zgaśnięciu jej możemy przekręcić kluczyk w stacyjce do pozycji

dokładnie! przy niskich temperaturach pokazuje się kontrolka! (co nie znaczy że coś "nie gra" – wręcz przeciwnie) u mnie okazało się, że świece są OK, :| wymieniałem je 3 miesiące temu na NGK i problem był nie ze świecami, tylko z akumlatorem :D
Dziwi mnie tylko fakt, że wcześniej podładowałem akumlator i nie mogłem zapalić a mechanik podładował i było OK.

Elektryk mówi, że nie może odczytać dwóch błedów (nic wielkiego) i że mam podjechać do autoryzowanego serwisu, wiecie ile taka "przyjemność" kosztuje?

Dzięki i pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 11:59
Posty: 9

Postprzez Mazda2 » 21 gru 2009, 20:29

Podłączenie do komputera standardowo ok. 100zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 21:50
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 DY 1,4 benz.
Mazda 3 BL 1,6 benz. + LPG

Postprzez drejsd » 4 sty 2010, 18:36

[Mazda 2 1.4 CD, 2005 r.]
Odnośnie kontrolki ładowania:
– u mnie zapala się dopiero przy temperaturach poniżej zera (ostatni było koło -1 i się nie zapalała, przymroziło do -3 i już się zapalała), więc to normalny objaw, że nie zawsze świeci kontrolka świec,
– zanim uruchomię zapłon, dwa lub trzy razy pozwalam się nagrzać świecom i trochę rozchodzić akumulatorowi, zdecydowanie lepiej pali po takim zabiegu
odnośnie słabego palenia (jak tego uniknąć):
– w zimie tankuję lepsze paliwo,
– w baku zawsze co najmniej połowa zbiornika
– co jakiś czas stosuję STP "WaterRemover", nie dopuszcza do zamarzania paliwa (ropy) oraz usuwa wodę z przewodów, baku i filtrów, oczywiście może być środek innej firmy,
– przy jeździe na krótszych odcinkach dobrze co jakiś czas naładować akumulator prostownikiem.
Póki co tym sposobem nie miałem problemów z paleniem. Raz tylko przy mrozie -22 mając w zbiorniku 5l paliwa miałem problemy z zapaleniem. Za 6 kręceniem odpalił ale powinienem się cieszyć, że wogóle wtedy odpalił.
Oczywiście na słaby akumulator i zużyte świece nie pomogą żadne sposoby :). Tylko wymiana...
Co do samych świec...
Otóż drodzy posiadacze Mazdy 2, silniki Diesla stosowane w Mazdzie 2 pochodzą z Forda. W zasadzie z Mazdy w tym modelu to jest tylko buda. Z tego co wiem to jest tylko jedna Mazda 2 z silnikiem Diesla 1.4 i jest to Fordowski silnik o kodzie F6JA. Taki sam silnik jest bodajże w Fordzie Fusion. Części więc pasują te same, przynajmniej z tych napraw, które ja wykonywałem części do Forda pasowały...
Początkujący
 
Od: 22 gru 2009, 21:03
Posty: 9
Skąd: Włodawa
Auto: Mazda 2 1.4 Diesel, rok 2005

Postprzez dwinbar » 14 sty 2010, 15:06

Odnośnie odpalania to do tego co podał drejsd dodałbym jeszcze wyłączenie wszystkich "manualnych" poborów prądu tj. ogrzewania szyb, radia, świateł, nawiewu itp.
Każdy niepotrzebny pobór prądu jest niepotrzebny :)
Diesel potrzebuje dużego prądu rozruchowego więc mu go nie zabierajmy.

PS
Dziś w nocy było -22 st C, a moja Madzia 1.4 CD za raz :)))
dwinbar
 

Postprzez rzecki » 14 sty 2010, 20:14

BO KTO MA MAZDĘ TEN MA JAZDĘ!!!!!!
rzecki
 

Postprzez yoczek » 12 paź 2010, 11:57

Witam czy zapala sie u WAs kontrolka swiec zarowych kiedy na dworze jest w okolicach 0 stoponi bo u mnie nie i jest problem z rozruchem dopiero za drugim lub trzecim razem odpali wyglada jakby odcinalo zasilanie na rozrusznik bo potem jak juz zakreci to normalnie
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 19:29
Posty: 11

Postprzez KrzysiekS » 30 lis 2010, 10:13

No i dziś -11 i miałem problem cholercia... Madzia odpaliła za czwartym podejściem. Podwójne grzanie świec żarowych. Akumulator nowy (zeszły rok), naładowany. Paliwo Lotos Dynamic Diesel do -40.

Co się dzieje... przekręcam kluczyk, grzeją się świece, powtarzam operację, próbuję zapalić, rozrusznik kręci kilka razy i przestaje. :| I tak trzy razy.

Czy to normalne, że jakimś cudem jest odcinane zasilanie od rozrusznika po kilku 'obrotach'?
Może to problem nie ze świecami, paliwem, ale rozrusznikiem. Latem zero problemów.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 11:15
Posty: 17
Auto: Mazda 2, 1.4CiTD, 2004

Postprzez ill » 1 gru 2010, 22:20

Dzis odpalałem wieczorem przy -12 swiece zarowe sie zapaliły, pierwszy raz,nareście wiem gdzie jest ta kontrolka;d ale kręcił troche dłuzej jak normalnie odpalił i chwile były nierówne obroty.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 00:06
Posty: 23
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 2 . 1.4D.2006r

Postprzez People_Hate_Me » 2 gru 2010, 13:13

spróboj poprawić kable zapłonowe ewentualnie puknij czyms metalowym delikatnie w rozrusznik. Mi dziś pomogło :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez yoczek » 14 lis 2011, 19:46

Witam u mnie problem rozwiazany wymienilem akumulator na nowy stary miałem 7 letni i dlatego takie objawy
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 19:29
Posty: 11

Postprzez KrzysiekS » 16 lis 2011, 13:42

Pytanie, czy jest możliwe podwyższenie temperatury, przy której włączają się świece żarowe? Np. nie przy -3 tylko przy +1? Ktoś może ma informacje na ten temat? :)
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 11:15
Posty: 17
Auto: Mazda 2, 1.4CiTD, 2004

Postprzez pierremazda2 » 19 lis 2011, 15:18

Nie rozumiem twojego pytania co chcesz przez to osiągnąc? Poczytaj lekture o podgrzewaniu diesla http://www.motofakty.pl/artykul/podgrzac_diesla.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 17:13
Posty: 10
Skąd: okolice Rybnika
Auto: Mazda 2 1.4 CD 2004r Automat

Postprzez yoczek » 30 sty 2012, 21:59

Jak ktos nie ma tego problemu to nie rozumie pytania u mnie jednak nowy akumulator nie pomogl ja stawiam ze problem pojawia sie podcazs duzej wilgotnosci powietrza ale co to moze byc ?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 19:29
Posty: 11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121