Mazda 2 DY , 1,4 benz , ciezko odpala zimna

Mazda2 2002–2007

Postprzez atomekxxxx » 16 sty 2023, 09:30

Witam

Wracam znów do mojej mazdziny . Objawy a w sumie objaw tylko jeden tj. ciężkie odpalanie o poranku . W dzień nie ma problemu . Ale rano po postoju musze kręcić z 4 razy i zapala . Na początku zapala i gaśnie ( dławi się ) , za 4 razem zapala i podbija obroty do 1200 i już chodzi normalnie .
Wymieniłem :
1. Świece
2. Czujnik położenia wałka rozrządu
3. Przewody WN NGK wymienione jakies 30 tys temu .
4. Akumulator Varta nowy

Auto ma 150 tys nalotu , oleju troche bierze ale nie ma tragedii . Na komputerze błedow brak poza wracajacym katalizatorem p420 ( ale to juz z racjii wieku :) ) .

Moze ktos cos doradzi albo miał podobny problem .

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 13:42
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,

Postprzez fw152 » 16 sty 2023, 15:08

Witam,

zacząłbym od
1.Czyszczenia Map sensora jest w dolocie przy przepustnicy /tak jest w 1,25/. Benzyna ekstrakcyjna + mały pędzelek. Sprawdzić rano.
2.Wymienić filtr paliwa /mały wydatek/Jak słaba pompa to wszystko będzie jej zawadzać. Sprawdzić rano.
Specjalnie rozdzielam te czynności, żeby ustalić co było przyczyną.

Dopisano 17 sty 2023, 12:51:

Witam ponownie,

proszę sprawdzić jeszcze czystość przepustnicy /przemyć benzyną ośkę i całe wnętrze/ ,musi działać płynnie bez zacięć . Spełnia również rolę silnika krokowego , którego o ile pamiętam niema w tym silniku. Jeżeli jest to wiadomo czyścimy.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 sty 2020, 23:46
Posty: 18
Auto: mazda 2 DY

Postprzez Davvid944 » 28 sty 2024, 13:52

Mam podobny problem więc podłączam się do tematu , u mnie sytuacja wygląda następująco , auto zimne nie odpala wcale, tzn. Kręci, złapie na moment i zgaśnie , tak jakby nie mógł utrzymać obrotów jałowych , czasami jak odpali to nawet podejdą obroty do prawie 2 tys i też od razu gaśnie , brak reakcji na pedał gazu w tym momencie , jak już po 20min kręcenia i takiego odpalania i gaśnięcia ( prawdopodobnie się trochę rozgrzeje ) złapie i w końcu chodzi , oraz jest reakcja na pedał gazu , z początku trochę przerywa i ogólnie jakby mu brakowało paliwa lub powietrza , jak się rozgrzeje zaczyna chodzić normalnie i normalnie odpala , wymieniona już pompa paliwa , filtr paliwa , czujnik temperatury , sonda lambda , podłożone świece i kable z cewką, czujnik położenia wału, przepustnica , map sensor, sprawdzone większość połączeń kabli , akumulator w normie + odpalanie na kablach bo już po długim kręceniu w końcu pada , już mi ręce opadają i nie mam pomysłów , czy ktoś może coś podpowie ??? Broksy w głowicy też ok , nie zalewa świec płynem ... , dodam, że jedyny błąd który jest na komputerze to – P0107 sygnał z czujnika ciśnienia MAP za niski ( jak wcześniej nadmieniłem sensor jest nowy i nadal to samo ) kostka ok i kable ok
Początkujący
 
Od: 12 maja 2023, 14:39
Posty: 2
Auto: Mazda 5 2.0 145km 2009
Mazda 2 1.4 DY 2007

Postprzez fw152 » 31 sty 2024, 17:19

Witam,
mam pytanie,czy sprawdzone były parametry map sensora na działającym silniku ? Chodzi mi o wartości napięci w CPU z tego czujnika. Map sensor decyduje o ilości dozowanego paliwa. Można sprawdzić główną
wtyczkę do komputera pokładowego ,czy nie są zaśniedziałe styki z tego czujnika. (oczywiście zdjąć klemę i odczekać ok. 10 min. dla bezpieczeństwa)
Początkujący
 
Od: 11 sty 2020, 23:46
Posty: 18
Auto: mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121