Check engine P0118 + EAC na liczniku (tryb awaryjny?)

Witam, w ostatnich gorących dniach zaczął pojawiać się problem z moją Mazdą, sytuacja się powtarza więc opiszę jak to wygląda: rano jadę do pracy, nic się nie dzieje. Po 8 godzinach postoju w upale udaje się przejechać około 100 metrów, obroty rosną i po chwili mocno spadają, kompletnie brakuje mocy a na desce pojawią się check engine oraz napis EAC w miejscu przebiegu. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, check engine nie gaśnie, ale auto jedzie już normalnie (czasami zdarza się, że sytuacja powtórzy się 2 czy 3 razy na początkowym odcinku drogi, ale następne 30km jest okej). Oprócz tego zauważyłem, że na zimnym silniku pojawiają się lekkie, wyczuwalne drgania w granicach 1300 obrotów oraz śmierdzi niespalonym paliwem na zewnątrz. Na zdjęciu załączam skan z OBD2. Wszelkie sugestie mile widziane 