Gdzie ten EGR
Strona 1 z 1
Witam mam pytanie odnośnie mazda 2 dy 1.4 benzyna gaz.Otoz wyskakuje czek ,trzęsie silnikiem i buda wypadnie zapłonu w trzecim cylindrze pokazuje ,wymieniłem już kable i cewkę zapłonowa ,ale problem dalej jest .No i czasem gaśnie podczas jazdy ,przy wciskaniu sprzęgła i hamulca oraz ma słaba moc przy przyspieszaniu, Mechanik stwierdził ,że podejrzewa wypalenie zaworu .Teraz moje pytanie znajomy miał podobnie i stwierdził,że może to być EGR bo u niego tak było zminil jest ok tyle ,że w innym samochodzie .A moje pytanie brzmi czy może to być ten EGR czy jednak robić zawory?
- Od: 28 maja 2021, 21:01
- Posty: 7
- Auto: Mazda 2 1.4
Ten silnik nie nadaje się do gazu. Brak hydrauliki zaworowej /zawory zawsze będą się wypalać/. Mechanik powinien sprawdzić zegarem ciśnienie na poszczególnych cylindrach i określić zakres napraw w głowicy lub jej wymianę. Zawór EGR chyba nie istnieje w tym silniku. Po naprawie zlikwidował bym ten gaz.
- Od: 11 sty 2020, 23:46
- Posty: 20
- Auto: mazda 2 DY
do gazu silnik jak każdy inny..
Dużo zależy od sposobu eksploatacji, doboru podzespołów a przede wszystkim fachowości warsztatu gdzie zakładano i wykonano regulację gazu i później serwisowano (lub nie).
Proponuję poszukać informacji o egr na stronie forda albo wpisać vin auta w wyszukiwaniu części na stronie sklepu, gdzie często jest wizualizacja podzespołów auta i miejsca ich montażu.
Dużo zależy od sposobu eksploatacji, doboru podzespołów a przede wszystkim fachowości warsztatu gdzie zakładano i wykonano regulację gazu i później serwisowano (lub nie).
Proponuję poszukać informacji o egr na stronie forda albo wpisać vin auta w wyszukiwaniu części na stronie sklepu, gdzie często jest wizualizacja podzespołów auta i miejsca ich montażu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Każdy można zagazować tylko skąd później te problemy. W czasopismach motoryzacyjnych jest podział na silniki do gazu lub nie. Akurat ten silnik jest bardzo ciężki /drogi/ do regulacji luzów zaworowych. Polega na wymianie płytek pod wałkami rozrządu , które trzeba wyciągnąć wraz z paskiem rozrządu /w innych samochodach wystarczy "kluczyk" i 30min. pracy/. I tak co 10-15 tyś.km. Oby to było coś innego. Proszę o opisanie zakończonego serwisu.
- Od: 11 sty 2020, 23:46
- Posty: 20
- Auto: mazda 2 DY
fw152 napisał(a):kluczyk" i 30min. pracy/.
nie chcę się wdawać w niepotrzebne roztrzepywanie tematu i spory, ale w związku z tym, że swoją wiedzę czerpiesz widzę z czasopism motoryzacyjnych to napiszę Ci, że jesteś w błędzie.
Sposób który odpisałeś a ja część wkleiłem dostępny jest jeszcze w m126p, pf125p, polonezie.
Jak sam widzisz wymieniłem raczej starsze polskie produkcje – w zagranicznych nie jest lepiej.
Ja znam tylko hondę, która jeszcze utrzymała ten system regulacji a wszelkie inne bazują nawet nie na wspomnianych przez Ciebie płytkach (jeśli płytki regulacyjne, to da radę zrobić bez rozpinnania rozrządu) ale na szklankach zaworowych.
Jeśli są u Ciebie szklanki, to faktycznie należy podnieść wałek rozrządu do ich wymiany.
Nie jest to ewenementem, bo taki sposób regulacji luzu – oparty na wymiennych szklankach jest aktualnie chyba najbardziej popularny wśród większości producentów aut.
Jeszcze chyba Francuzi mają hydroregulatory, nie wiem co u Opla a cała reszta zwłaszcza japońska, koreańska, niemiecka w 90% to szklanki.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Otóż zakończyło się tak ,że pojechałem do drugiego mechanika ,który sprawdził wszystko dokładnie i stwierdził ,że mechanicznie jest idealnie ,i nie ,że coś mu się wydaje ,i skierował mnie do elektryka ,który stwierdził,że elektrycznie jest wszystko idealnie i tak od mechanika do elektryka sobie podróżuje z idealnym samochodem i dalej nie wiem co jest 
Dopisano 6 Jul 2021, 21:28:
A i jeszcze do pana od gazu ,w samochodzie nic nie robiłem od ponad trzech lat,na benzynie i na gazie tak samo jeździ ,przyspiesza też ,więc dla czego mam likwidować gaz i zostawić sama benzynę ,skoro na gazie wychodzi znacznie taniej i wogole to nie była treść pytania czy zostawiać gaz czy nie .Po za tym gaz zostanie nawet jak bym miał wymienić zawory po co przepłacać za benzynę ?
Dopisano 6 Jul 2021, 21:28:
A i jeszcze do pana od gazu ,w samochodzie nic nie robiłem od ponad trzech lat,na benzynie i na gazie tak samo jeździ ,przyspiesza też ,więc dla czego mam likwidować gaz i zostawić sama benzynę ,skoro na gazie wychodzi znacznie taniej i wogole to nie była treść pytania czy zostawiać gaz czy nie .Po za tym gaz zostanie nawet jak bym miał wymienić zawory po co przepłacać za benzynę ?
- Od: 28 maja 2021, 21:01
- Posty: 7
- Auto: Mazda 2 1.4
Jeżeli dalej jest ten sam problem /nie podałeś czy byłeś na kontroli u gazownika/ to wyczyściłbym czujnik map sensora. Mieści się w kolektorze dolotowym. Mały pędzelek + benzyna ekstrakcyjna i dokładne umycie tego czujnika w moim przypadku wyeliminowało gaśnięcie silnika. Praca silnika stała się bardziej płynna. Czas pracy ok. 1godz. i zero kosztów. Ewentualnie sprawdzić dokładnie instalację gazową w wyspecjalizowanym serwisie od LPG.
- Od: 11 sty 2020, 23:46
- Posty: 20
- Auto: mazda 2 DY
Sprawdzę to co napisałeś
i zrobię ,był u dwóch gazowników i z gazem nie ma najmniejszego problemu według nich ,według mnie też ,bo czy benzyna czy gaz tak samo jest ,tylko dziwi mnie ,że po zgaśnięciu odpali sam czasem ,a czasem nie
Dopisano 9 Jul 2021, 18:22:
Mógł by ktoś wysłać gdzie jest ten map sensor ,jest pod spodem czy z góry bo szukam i wogole znaleźć nie mogę
Dopisano 9 Jul 2021, 21:09:
Znalazłem wyczyściłem ,na jeździe próbnej nie gasł ,zobaczymy jak to będzie dalej ale to chyba to
gościu flache Ci wisze ,mów gdzie i kiedy ,bo chyba skończyłem się bujać od mechanika do elektryka
Dopisano 9 Jul 2021, 18:22:
Mógł by ktoś wysłać gdzie jest ten map sensor ,jest pod spodem czy z góry bo szukam i wogole znaleźć nie mogę
Dopisano 9 Jul 2021, 21:09:
Znalazłem wyczyściłem ,na jeździe próbnej nie gasł ,zobaczymy jak to będzie dalej ale to chyba to
- Od: 28 maja 2021, 21:01
- Posty: 7
- Auto: Mazda 2 1.4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości