Strona 1 z 1

Mazda 2, 2007 + lpg, ciśnienie na tłokach + wypalone zawory

PostNapisane: 23 wrz 2019, 09:07
przez rafale
Witam,

porzebuję delikatnego wsparcia – pomysłu.

Mam mazde 2007 1.4 + lpg. Na liczniku ok 160 000. Na gazie zrobiła ok 100 000 i zaczęła trząść silnikiem.

Po oddaniu do mechanika okazało się, że na 1szym cylindrze jest wypalony zawór. Wymieniliśmy wszystkie 16 i mazda chodziła można powiedzieć jak nowa. Aż przejechała 30 km na benzynie.
Zaczęło się to samo, trzęsienie i gaśnięcie po delikatnym rozgrzaniu. Po ponownym odstawieniu okazało się, że brak ciśnienia na cylindrze 2 i 4. Mechanik sprawdził kamerą termowizyjną, że poszły zawory...

ciśnienie na cylindrach poracujących jest ok 15.

Co może być przyczyną takiego zajścia, nie chce mi się wierzyć, że to jest związane z jakością zaworów... poleciłem brać lepsze niżeli tańsze

z góry dzięki za jakieś wskazówki – podpowiedzi

pozdrawiam

PostNapisane: 23 wrz 2019, 15:03
przez zadra
Czy była pełną obróbka głowicy i gniazd zaworowych oraz wymiana wszystkich zaworów na nowe, czy tylko tego jednego (tzn, czy na pewno wymieniono zawory na nowe,czy mechanik nie ściemnia że wymienił a faktycznie tego nie wykonał..)
Moim zdaniem podlega pod naprawę gwarancyjną, bo przecież ledwie wyjechałeś z warsztatu (co to jest 30km.. :-S )

Re: Mazda 2, 2007 + lpg, ciśnienie na tłokach + wypalone zawory

PostNapisane: 9 gru 2019, 09:11
przez rafale
Witam,
daję mały update i ponownie proszę o wsparcie... Moja Mazdunia po wymianie zaworów (reklamacja), wymianie termostatu (dość późno załączał sie wentylator) i wyregulowaniu gazu jeździła ok. Niestety niewiele bo ok 3500 km.

Stało się to co wcześniej przed wypalonymi zaworami – płyn chłodniczy wywaliło przez korek zbiorniczka. Wygląda to na ponowne uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Niestety lokalni mechanicy nie bardzo ogarniają co może być przyczyną.

Czy macie jakieś pomysły? Jeden z mech podpowiedział, że to może być przyczyna uszkodzonego słupka silnika, czy ta teoria ma prawo bytu?

Czy znacie sprawdzonych mechaników z mazowieckiego co potrafią ogarnąć mazdę?

z góry dzięki za jakiekolwiek info.

PostNapisane: 9 gru 2019, 17:43
przez zadra
Jaksa....

Re: Mazda 2, 2007 + lpg, ciśnienie na tłokach + wypalone zawory

PostNapisane: 24 mar 2020, 13:42
przez nick1064
Wygląda na klasyczną uszczelę, niewłaściwy montaż?. Nie chcę krakać o czymś gorszym. Tak pewnie nie jest.Proszę daj znać, jak to się się skończyło. Powodzenia ww alce o zdrówko autka.

Re: Mazda 2, 2007 + lpg, ciśnienie na tłokach + wypalone zawory

PostNapisane: 24 mar 2020, 13:48
przez rafale
3 wymiany uszczelek i diagnoza ze zwichrowany slupek dlatego musi wywalac... na poczatku 2018 i 2019 mazda miala lekkie spotkanie z hakiem (lekkie bo w korku/swiatla) po pierwszym razie zauwazylem ze wentylator zaczal sie raz na jakis czas zalaczac (wczesniej tego objawu nie bylo). Obecnie jestem na etapie poszukiwania silnika z w miare ok lrzebiegiem bo z lpg nie chce rezygnowac (ok 100k powinno byc ok)