Mazda 2, 2007 + lpg, ciśnienie na tłokach + wypalone zawory

Mazda2 2002–2007

Postprzez rafale » 23 wrz 2019, 09:07

Witam,

porzebuję delikatnego wsparcia – pomysłu.

Mam mazde 2007 1.4 + lpg. Na liczniku ok 160 000. Na gazie zrobiła ok 100 000 i zaczęła trząść silnikiem.

Po oddaniu do mechanika okazało się, że na 1szym cylindrze jest wypalony zawór. Wymieniliśmy wszystkie 16 i mazda chodziła można powiedzieć jak nowa. Aż przejechała 30 km na benzynie.
Zaczęło się to samo, trzęsienie i gaśnięcie po delikatnym rozgrzaniu. Po ponownym odstawieniu okazało się, że brak ciśnienia na cylindrze 2 i 4. Mechanik sprawdził kamerą termowizyjną, że poszły zawory...

ciśnienie na cylindrach poracujących jest ok 15.

Co może być przyczyną takiego zajścia, nie chce mi się wierzyć, że to jest związane z jakością zaworów... poleciłem brać lepsze niżeli tańsze

z góry dzięki za jakieś wskazówki – podpowiedzi

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 10:32
Posty: 4
Auto: Mazda 2, 2007, 1.4 DY + LPG

Postprzez zadra » 23 wrz 2019, 15:03

Czy była pełną obróbka głowicy i gniazd zaworowych oraz wymiana wszystkich zaworów na nowe, czy tylko tego jednego (tzn, czy na pewno wymieniono zawory na nowe,czy mechanik nie ściemnia że wymienił a faktycznie tego nie wykonał..)
Moim zdaniem podlega pod naprawę gwarancyjną, bo przecież ledwie wyjechałeś z warsztatu (co to jest 30km.. :-S )
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafale » 9 gru 2019, 09:11

Witam,
daję mały update i ponownie proszę o wsparcie... Moja Mazdunia po wymianie zaworów (reklamacja), wymianie termostatu (dość późno załączał sie wentylator) i wyregulowaniu gazu jeździła ok. Niestety niewiele bo ok 3500 km.

Stało się to co wcześniej przed wypalonymi zaworami – płyn chłodniczy wywaliło przez korek zbiorniczka. Wygląda to na ponowne uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Niestety lokalni mechanicy nie bardzo ogarniają co może być przyczyną.

Czy macie jakieś pomysły? Jeden z mech podpowiedział, że to może być przyczyna uszkodzonego słupka silnika, czy ta teoria ma prawo bytu?

Czy znacie sprawdzonych mechaników z mazowieckiego co potrafią ogarnąć mazdę?

z góry dzięki za jakiekolwiek info.
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 10:32
Posty: 4
Auto: Mazda 2, 2007, 1.4 DY + LPG

Postprzez zadra » 9 gru 2019, 17:43

Jaksa....
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez nick1064 » 24 mar 2020, 13:42

Wygląda na klasyczną uszczelę, niewłaściwy montaż?. Nie chcę krakać o czymś gorszym. Tak pewnie nie jest.Proszę daj znać, jak to się się skończyło. Powodzenia ww alce o zdrówko autka.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2019, 16:17
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 2, 1,4 benzyna,
2005 rok

Postprzez rafale » 24 mar 2020, 13:48

3 wymiany uszczelek i diagnoza ze zwichrowany slupek dlatego musi wywalac... na poczatku 2018 i 2019 mazda miala lekkie spotkanie z hakiem (lekkie bo w korku/swiatla) po pierwszym razie zauwazylem ze wentylator zaczal sie raz na jakis czas zalaczac (wczesniej tego objawu nie bylo). Obecnie jestem na etapie poszukiwania silnika z w miare ok lrzebiegiem bo z lpg nie chce rezygnowac (ok 100k powinno byc ok)
Początkujący
 
Od: 25 maja 2015, 10:32
Posty: 4
Auto: Mazda 2, 2007, 1.4 DY + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121