Mazda 2 DY 1.25 trzęsie na zimnym

Mazda2 2002–2007

Postprzez RadiusTMazda » 20 sie 2019, 19:59

Witajcie.
Wołam o pomoc...Nie wiem ,co się dzieje z moją mazdą, mianowicie, gdy postoi i ostygnie, to podczas odpalania bardzo trzęsie silnikiem, i śmierdzi niedopalonym paliwem. Trochę "pogazuję", i już chodzi normalnie. Wymieniłem świece, cewkę, i kable zapłonowe, po tych zabiegach samochód odpalał normalnie. Po kilku miesiącach jazdy miejskiej, nie było problemów, czasem lekkie drgania, ledwie zauważalne. Do momentu, aż wybrałem się w dłuższą trasę, około 470km, i znów, tym razem lekkie drgania były zauważalne. Z dnia na dzień było coraz gorzej. Po 2 dniach stania, już silnik nie odpalił. Komputer wskazał wypadanie iskry w drugim cylindrze. Znów wymiana cewki, nic to nie pomogło. Wymieniłem tego samego dnia świece i przewody, problem znikł. Powrót, 470km, znów nim telepie, z dnia na dzień coraz mocniej. Nie mam pojęcia, co to może być. Proszę Was o pomoc.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2019, 19:45
Posty: 1
Auto: Mazda 2 2007 1.25 benzyna

Postprzez marekk » 26 lis 2020, 08:21

kolego rozwiązałeś swój problem? jaka była przyczyna? w moim przypadku był wadliwy czujnik podciśneinia w kolektorze – MAP sensor
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez witex » 10 gru 2020, 14:05

czesc

mazda 2 2004 silnik 1.25
auto szarpie pare razy podczas ruszania gdy jest zimne. Dzieje sie tak tylko gdy temp. otoczenia jest ponizej 10 stopni. Podczas lata nigdy tak sie nie dzieje.

czy ktos na podstawie tych wykresow moglby mi powiedziec czy moj map sensor jest ok ?

dziekuje za pomoc

ps. czujnik temperatury jest ok plynu oraz w kolektorze.

nowe swiece i kable oraz cewka
Załączniki
Screenshot_20201210-130613.jpg
Początkujący
 
Od: 9 lis 2020, 01:17
Posty: 4

Postprzez marekk » 10 gru 2020, 14:30

proponuje wziąść na lupe MAP sensor i przepustnice a właściwie jej potencjometr który daje informację komputerowi o jej aktualnym położeniu
.
W map sensorze jest pomiar temperatury powietrza który łatwo zweryfikowac jak ktos ma interfejs ale pomiar podciśnienia to juz inna sprawa. u mnie reagował na zmiany podciśnienia ale chyba juz odbiegał od prawidłowości pomiaru bo były problemy z pracą silnika , a za chwile nie było, by w koncu "zawieszać się" przy jednej wartości i wtedy silnikiem telepało. wtedy upewniłem się że to jego wina.
W autach z przebiegiem warto zmienic sobie po zakupie MAP sensor by pozniej nie szarpać sobie nerwów.

MAP sensor chiński wytrzymuje krótko tak jak i sonda lambda. testowałem temat. aktualnie jeżdze bez sondy. mam LPG i sam sobie reguluje w ustawieniach kompa lpg krzywą, robie mieszanke mocno bogatą i mam więcej mocy ale i pewność że nie powypalam gniazd zaworowych, wylotowych.

Po zakupie hiszpańskiego MAP sensora firmy FACET czy FAC – nie pamiętam, jeździ się bardzo dobrze juz parę lat. a robie tym autem 25000 rocznie. takze warto kupowac czujniki lepszych firm.

Miałem też podobną sytuację ale wtedy doszedłem że to potencjometr przepustnicy.
kupiłem przepustnice używaną, regenerowaną i problem znikł.
Na aliexpress widziałem same potencjometry nowe do tych przepustnic ok 100 zł – nie wiem na ile sa trwałe ale są nowe.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez witex » 10 gru 2020, 15:36

Dziekuje bardzo za odpowiedz.
Mysle ze przepustnica chyba nie jest problemem bo tak jak wspomnialem dzieje sie tak tylko jak jest zimniej.
wrzucilem pare wykresow z tej samej jazdy podczas ktorej szarplo autem przy ruszeniu.

moze ktos cos zobaczy.

dodam jeszcze ze wyczyscilem przepustnice ale to nic nie dalo a pozniej wyczyscilem map sensor i jest duuzo lepiej ale jeszcze lubi szarpnac.
dziwne jest tez to dla mnie ze autem szarpie tylko jak jest zimno i jak auto chodzi na podwyzszonych obrotach
krotko mowiac jesli silnik sie zagrzeje i wolne obroty sa w okolicach 800 to wszystko jest ok.
auto szarpalo w zimie odkad je mam czyli juz 5 lat. moze trzeba komputer zresetowac .?
aby od nowa nauczyl sie dawkowania ?

dziekuje pozdrawiam

Dopisano 10 Dec 2020, 15:37:

wiecej wykresow

Dopisano 10 Dec 2020, 15:55:

.

Dopisano 10 Dec 2020, 15:56:

.
Załączniki
Screenshot_20201210-142942.jpg
Screenshot_20201210-142925.jpg
Screenshot_20201210-145704.jpg
Screenshot_20201210-145641.jpg
Początkujący
 
Od: 9 lis 2020, 01:17
Posty: 4

Postprzez marekk » 10 gru 2020, 18:48

jak czysciłem przepustnice w skodzie fabi 2005 1.2 htp to pozniej musiałem zrobic adaptacje bo nie dało sie jechać po tym czyszczeniu, czyli ręcznym otwieraniu jej. dobrze że miałem w moim interfejsie tą opcje do VW rozszeżoną, do mazdy/forda niestety nie. mam tylko odczyty parametrów bierzących i tyle. Ale po zakupie przepustnicy używanej zmieniałem recznie jej otwarcie i po montażu wszysko było ok.

nie jestem znawcą ale piszesz o resetowaniu komputera – nie wiem o co chodzi.
u mnie dość szybko po wymianie sondy lambda na nową komputer ustalił sobie nową mapę, zmienił korekcje długoterminowe i było ok.

myśle kolego że nie ma sie co bawić tylko wydać 100 zł z kawałkiem i kupić nowy map sensor dobrej firmy. one nie sa wieczne.

Dopisano 10 gru 2020, 18:52:

kolego patrze jest taki sam map sensor jak kupiłem i długo mi służy na allego firmy FAE 15039
127 zł
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez witex » 10 gru 2020, 19:46

dzieki.
kupie wymienie i dam znac
Początkujący
 
Od: 9 lis 2020, 01:17
Posty: 4

Postprzez witex » 2 sty 2021, 18:50

niestety ale to nie map sensor.

wyskoczyl mi blad P0420 czyli katalizator. czy katalizator moze dawac takie objawy ?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2020, 01:17
Posty: 4

Postprzez marekk » 2 sty 2021, 20:10

prawidłowa praca katalziatora czyli pośredniczenie w reakcji chemicznej z udziałem wysokiej temp. jest sprawdzana przez drugą sonde lambda – za katalizatorem. tylko ona może dawać sygnał że katalziator już nie spełnia do konca swojej funkcji. nazywają ja sonda – diagnostyczną. ona nie steruje składem mieszanki ale tylko sygnalizuje że tlen pojawia się w spalinach wychodzących z katalizatora. a chyba nie powinien przy prawidłowej jego pracy. jakoś tak dokładnie niewiem. ale ona tylko sygnalizuje że katalizator do wymiany. ludzie zatykają ją specjalną nakretką z dziurką, i wtedy nei wywala błędu że katalizator juz nie oczyszcza tak spalin.
Inna sprawa jeśli katalizator jest zanagarowany czyli niedrożny to już gorsza sprawa. tylko wymiana / wycięcie zastąpienie czyms drożnym. robota truna chyba bo mało miejsca i cięcie spawanie itp.

Co innego 1 sonda – przed katalziatorem, nazywają ją regulacyjną. ona już steruje składem mieszanki, wpływa na korekty długoterminowe. ale moze być tak że juz sonda 1 do wymiany. daje za uboga mieszankę i sa błędy.

ale silnik równo chodzi już?

Dopisano 2 sty 2021, 20:20:

sondy lambda z mego doświadczenia wytrzymują ok 10000-150000 chińskie 30 000 :), miałem doświadczenia tlyko z tymi 4 przewodowymi 0-1V. niegdy nei miałem auta z sondą szerokopasmową . w tym aucie mazda 2 1.6 miałem bardzo duze problemy w odkręceniu starej sondy była zapieczona, dostęp zły, mroziłem ją i rozgrzewałem używałem potęznego klucza. w koncu odkręciłem. niestety gwint się uszkodził i musiałem gwintwać otwór. stara sonda była już zniszczona fizycznie , odpadła jej koncówka. po wymianie spadki mocy ustały.

Dopisano 2 sty 2021, 20:38:

kolego jeszcze bym ci zaproponował wykonanie testu –

odepnij sonde regulacyjną, jej wtyczkę z gniazda jest z tyłu silnika na górze. tylko po odpięciu zabezpiecz gniazdo taśmą klejąca przez zanieczyszczeniami.
Pod odpięciu sądy nr 1 komputer powinien to wykryć i przejść w tryb bezsądowy, bedzie pracował na fabrycznej mapie wtrysków. jeśli inne elementy są ok czyli np . przepustnica, zapłon, map sensor, dolot jest szczelny, wtryskiwacze, katalizator drożny....to silnik powinien równo chodzić bez jakis wahań co jakis czas. jeśli bedzie ok po wypięciu sondy to może to ona wymaga wymiany.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121