Mazda 2 DY 1.6 – pytanie o silnik

Mazda2 2002–2007

Postprzez skocio » 26 lut 2019, 09:43

Witam. Ze 3 lata temu byłem posiadaczem M2 z silnikiem forda 1.4. Powiem szczerze, że trochę mi tęskno za tym autem i rozważam ponowne kupno. Natomiast chciałbym mocniejszą wersję z silnikiem 1.6, najlepiej z LPG, bo jeśli gazu nie będzie to zamontuje sam :) Mam kilka pytań do posiadaczy:
-Czy silnik 1.6 jest produkcji Mazdy? W jakich modelach aut występował prócz M2?
-Czy jeździ ktoś na LPG, jak znosi wyższe temperatury spalania gazu?
-Jakie jest średnie spalanie PB/LPG?
-Czy na coś konkretnego w przypadku tego silnika trzeba zwracać uwagę? Ma jakieś słabe punkty?
Poza tym auto znam wzdłuż i wszerz, wiem jak jest bezawaryjne i jak dobrze prowadzi się na zawieszeniu Forda. I w sumie dlatego myślę o powrocie. A może ktoś będzie planował sprzedać swoje 1.6? :P Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2013, 18:19
Posty: 54 (0/3)
Auto: Mazda 121 DB
1.3 KAT 1994
Mazda 2 DY 1.4 2004

Postprzez marekk » 24 lip 2019, 19:24

Mam mazde 2 2003 rok 1.6, po zakupie założyłem instalację LPG-TECH 224, wtryskiwacze barracuda, reduktor Alex shark, filtr faz. lotnej alex 360. zrobiłem 100000km na lpg. Auto ma teraz 270 000 licznikowo, nie wiem jak naprawdę, pewnie więcej.
spalanie na lpg 8,5-9L. poprawiałem troche samochdzielnie wbrew opini zakładającego tą instalację. To juz stare auta z dużymi przebiegami – warto po założeniu gazu wymienić sondę lambda i map sensor. Kiedy wyjąłem sondę ( używając wielkiego klucza ) musiałem przegwintowac otwór w kolektorze, tak była zapieczona z sondy wystawała tylko grzałka ( gazownik wcześniej twierdził że to nie sonda że ona dobrze pracuje ), końcówka pomiarowa odpadła.
To tłumaczy zubożanie mieszanki przy przyspieszaniu, i strzały w kolektor. gazownik twierdził że to świece. zmieniałem świece i kable, poprawiało się trochę na jakis czas. dopiero po wymianie sondy pracuje jak trzeba.
po jej wymianie rozwierciłem dysze wtryskiwaczy gazowych z 2.0 na 2.3 mm przy 1.2 bar ciśnienia. stworzyłem nową mapę pb. i wszelkie wcześniejsze problemy ( strzelanie ) znikęły. auto jezdzi bardzo dobrze.
Użytkując na lpg w tym aucie trzeba dosć czesto wymieniać świece. kable wysokiego napięcia stosuje polskiego producenta kod FS51, tanie i dobre.
Warto wymienić podwójny króciec wodny z tworzywa, pod którym jest termostat, bo może przyjść taki moment że gdzies na trasie nam sie rozszczelni, ukruszy w środku przy uszczelce, pęknie – ja tak miałem. na szczęscie zorientowałem się w porę po wskazaniach z miernika temp. płynu że cos nie tak z chłodzeniem.
Niedawno zmieniałem rozrząd i pompe wody. pomierzyłem luzy zaworowe, na wydechowych miałem za ciasno na 1 zaworze o 0.15 a na 5 innych wydechowych o 0.05mm.
na ssących były ok.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez marekk » 24 lis 2019, 10:14

Jeszcze dodam z ostatniego czasu – PRZEPUSTNICA
miałem od dłuższego czasu, momentami lekkie spadki mocy podczas przyspieszania, nasilało się to z upływającymi miesiącami. Zrzucałem to na barki nieprecyzyjnej pracy chińskiej sondy lambda którą kupiłem na aliexpress wraz z MAP sensorem.
Jednak pewnego dnia przy rozruchu auto weszło w tryb awartjny , wyświetlił się na desce (EAC) i pracowało nie równo. Po ponownym rozruchu było ok.
Podłaczyłem skaner OBD odczytałem błąd – "niemożność ustalenia pozycji przepustnicy".

Już wiedziałem że prawdopodobnie chodzi o wytarty potencjometr, który jest na wałku przepustnicy, który pewnie przekazuje do komp. jej pozycję.
Zamówiłem uzywaną przepustnicę za 120 zł z allegro. Auto przyspiesza teraz równomiernie jest ok.

U Chińczyków widzę że produkują / sprzedają takie potencjometry wklejone już w dekiel, za ok 30 dolarów.
Możliwe zakup takiego nowego potencjometru i wmontowanie do starej przepustnicy byłby może lepszym / trwalszym wyborem niż zakup używanej całej.

Reasumując z mojego doświadczenia Mazda 2 DY 1.6 fordowski zetec-se przy wielkich i nieznanych przebiegach co warto wymienić wcześniej by mieć spokój:

– Plastikowy trójnik wodny pod którym jest termostat + zmienić termostat
– alternator zreanimować
– sonda lambda (użytkując LPG obowiązkowo wymienić)
– MAP sensor
– Potencjometr przepustnicy
– Rozrząd z pompą wody
– Luzy zaworowe – koniecznie skontrolować przy wymianie rozrządu
– kable zapłonowe i świece – nie są wieczne
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 10:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121