Mazda 2 diesel (automat) – nie kręci, nie odpala, kontrolka skrzyni biegów

Mazda2 2002–2007

Postprzez Rene » 31 paź 2018, 15:44

Witam,
Od paru miesięcy walczę ze swoją Mazdą 2. Jest to automat, diesel, silnik 1,4 z 2003r. Pojawił się problem z odpalaniem (szczególnie po nocnym postoju), rozrusznik nie kręci, słychać cykanie przy lewarku skrzyni biegów, zapala się również kontrolka "skrzyni biegów". Czasem dołącza się również migająca kontrolka "N" – neutralu (gdyż na tym biegu się ją odpala – przy wciśniętym hamulcu). Auto było w serwisie Mazdy – tam stwierdzili po podpięciu do komputera, że sterownik przy skrzyni biegów (od sprzęgła) do wymiany – po wymianie, dalej to samo. Błąd diagnostyczny?
Poszukuję również jakiegoś naprawdę dobrego elektryka w okolicach Bielska (albo i dalej, byle naprawdę godny polecenia).

Czy ktoś może miał podobny problem ?
z góry dziękuję za wszelkie sugestie

pozdrawiam
Renek
Początkujący
 
Od: 12 sty 2015, 11:43
Posty: 2
Auto: Mazda 2 DY, 1.4 Diesel

Postprzez Arton » 7 sty 2019, 15:39

U mnie 1.4 benzyzna auto po naprawie (wymianie) sprzęgła i naprawie elektroniki robota ( ale auto odpaliło przejechałem kilometr i zero biegów. Po zgaszeniu auta brak możliwości ponownego odpalenia, albo świeci kontrolka skrzyni, albo nie świeci nic .... Również poszukuję fachowca od tych pseudo automatów na terenie śląska....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 09:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez Raptor77 » 9 sty 2019, 08:46

takie pytanie – dlaczego na N zapalasz a nie na P ? przecież dopóki silnik nie odpali nie ma ciśnienia oleju w skrzyni żeby zmienić bieg. Mam 3 w automacie i zapalam na P + hamulec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 303 (3/8)
Skąd: Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
M3 BM AT USDM '16

Postprzez majki29-76@tlen.pl » 14 sty 2019, 12:08

Witam,u mnie jest identyczny problem co u Rene.Ma ktos jakieś pomysły jak to rozwiązać?Mam tylko przypuszczenia że szczotki na silniczkach mogą byś już do wymiany ewentualnie gdzieś wilgoć wchodzi bo dzieje się tak zazwyczaj jak moja żona pojezdzi jak jest mokro i chłodno.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2019, 10:59
Posty: 4
Auto: Mazda 2 r.2004 1.4 benzyna
automat

Postprzez Grandzia » 31 sty 2019, 13:26

Auta nie mają żadnych błędów?
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 14:22
Posty: 14
Auto: 323f

Postprzez majki29-76@tlen.pl » 3 lut 2019, 18:52

Mój ma ,P0810 .Wczoraj dostałem sterownik z warsztatu bo okazało sie po wyjęciu go,że jest na gwarancji,był robiony w marcu 2018.Po odpowietrzeniu na razie ok,ale od kilku dni brak mrozu i jest ogólnie ciepło wiec dam znać co i jak .Wymienili mi w ramach gwarancji czujnik położenia sprzęgła co jest w sterowniku i dam znać jak będzie wszystko ok.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2019, 10:59
Posty: 4
Auto: Mazda 2 r.2004 1.4 benzyna
automat

Postprzez majki29-76@tlen.pl » 6 lut 2019, 18:19

Witam,jak ktoś będzie potrzebował informacji co do tego błędu to piszcie na priv.Mam nadzieję że się z tym uporałem.Do tej pory mazda pali nawet przy minus 4 stopnie.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2019, 10:59
Posty: 4
Auto: Mazda 2 r.2004 1.4 benzyna
automat

Postprzez majki29-76@tlen.pl » 16 mar 2019, 17:04

Ponownie witam,problem pojawił się ponownie.Ten sam błąd,katastrofa.Nigdy więcej półautomatu.Podejrzewam czujnik położenia co niby mi wymienili w sterowniku.Sprzedaję ten niewypał.
Początkujący
 
Od: 12 sty 2019, 10:59
Posty: 4
Auto: Mazda 2 r.2004 1.4 benzyna
automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121