Cześć,
Jestem właśnie po montażu podłokietnika 'uniwersalnego' z allegro. Jeśli chodzi do wymiary, to na szczęście DY łapie się do tych uniwersalnych i bez problemu wchodzi między fotele. Bez problemu zapina się pasy czy reguluje kąt oparcia. Z montażem było troche problemów, ale głównie z tego powodu że brak w zestawie jakiekolwiek instrukcji które śrubki do czego...i brak niektórych śrubek. Ale dało radę
Zdejmujemy plastik znajdujący się pod ręcznym i do niego montujemy podłokietnik. Robimy w danym plastiku 4 dziurki minimalnie mniejsze niż śruba i wkręcamy ją na siłę by zrobiła gwint w otworze. Wtedy nie są potrzebne nakrętki – śrubki muszą być minimalnie dłuższe niż szerokość plastiku i płozy montażowej, takie na które nie mieści się nakrętka, z nakrętką nie da rady nałożyć później plastiku na tunel środkowy bo miejsca między nimi jest bardzo mało. Sam gwint spokojnie starczy i trzyma do kupy całość jak zły

Dziurki robiłem lutownicą.
Druga kwestia to ręczny. W plastiku między podłokietnikiem a tunelem środkowym wyciąłem lutownicą otwór na hamulec ręczny – pozwoliło to niżej zamontować podłokietnik. Nie narusza to stabilności "konstrukcji" etc. Hamulec bez problemu można podciągać do końca.
Robota nie wymaga szczególnych zdolności manualnych, ok godziny. Koszt podłokietnika 50 zł. Jak ktoś lata w trasy to szczerze polecam
Dopisano 23 wrz 2015, 11:41:Dodaję jeszcze foto wycięcia pod hamulec ręczny.