Strona 1 z 1

Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

PostNapisane: 8 cze 2015, 21:11
przez Vouk
Witam! Jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy 2 z 2005. Mam pytanie, czy ktoś to wymieniał? Trudno, łatwo? No i za ile i gdzie kupowaliście nowy zbiorniczek? Zbiornik od Forda Fusion pasuje?
Pozdrawiam Vouk

PostNapisane: 8 cze 2015, 21:45
przez lantan
Bardzo prosto – dwa węże (jeden na szybkozłączce, drugi na opasce zaciskowej), chyba jedna albo dwie śruby i zbiorniczek wyjęty. Będzie pasował zarówno od Fusion'a jak i Fiesty. Zamiennik to koszt ok. 100zł (z korkiem), oryginał w ASO to ok. 95zł + korek 90zł (sprzedawane osobno). Polecam zakup oryginału + przełożenie korka (o ile masz w dobrym stanie), gdyż zamienniki korków często są w kiepskiej jakości. Sam miałem problem po zakupie korka Verneta (czyli raczej górna półka w kwestii układów chłodzenia) i gotował mi się płyn bo puszczał nagle ciśnienie w układzie. Po uznanej reklamacji szarpnąłem się na oryginał i zero problemów. Także jak masz możliwość korek załóż poprzedni, ewentualnie kup nowy ze zbiorniczkiem.

Re: Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

PostNapisane: 8 cze 2015, 22:29
przez Vouk
Dzięki za szybką odpowiedź. Myślę, że dam radę sam to zrobić. Po czym poznać ,że korek jest w dobrym stanie?
W sumie komplet z oryginalnym korkiem wyjdzie z wysyłką trochę ponad 100 zł.
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Zbiornik-wyrownawczy-plynu-chlodnicy-Fiesta-Fusion-1.25-1.4-1.6-16V-FORD/2792. Myślę, że będzie pasować.
Pozdrawiam Vouk

PostNapisane: 8 cze 2015, 23:01
przez lantan
W sumie pozostaje ocena wizualna – sprawdzenie uszczelkę oraz zaworek ciśnieniowy na wypadek jakiś widocznych uszkodzeń. Ale skoro wymieniasz cały zbiornik to pokusiłbym się o zakup nowego korka. Zbiornik który wysłałeś będzie pasować, ja zresztą też kupuję często w tym sklepie części do mojej Madzi – jest taniej niż w ASO (niekoniecznie czy Mazdy czy Forda), a i tak prawie wszystko pod maską jest zamienne z uwagi na fordowskie podzespoły.

PostNapisane: 18 cze 2015, 14:41
przez tomazy_tgo
Ja wymienialem zbiornik bez korka, sciagajac z niego plyn strzykawka. I tobie tez polecam montaz starego korka i ewentualna ocene jego pracy dopiero wtedy. Warto po dolaniu plynu zostawic zbiornik z odkreconym korkiem na wlaczonym silniku w celu odpowietrzenia ukladu. Do czasu uzyskania maksymalnej temperatury silnika.

PostNapisane: 18 cze 2015, 21:58
przez lantan
Procedura odpowietrzania układu wg. producenta wygląda nieco inaczej. Zalać płyn do MAX, z otwartym zbiorniczkiem uruchomić silnik na 3000RPM na 2min, wyłączyć silnik i uzupełnić ewentualnie znów do MAX, zamknąć zbiornik, uruchomić silnik na 3000RPM na 2min. Tyle.