Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD Y4

Mazda2 2002–2007

Postprzez zubrstw » 9 mar 2015, 22:36

Witam, posiadam Mazda 2 1.4 CiTD z 2004r, 68km. Problem polega na tym że po odpaleniu z okolic wtryskiwaczy wydobywa się dym który później czuć w kabinie. Silnik chodzi "dziwnie" słychać cykanie w rytmie silnika tak jakby pojawiało się jakieś lewe powietrze. Po zdjęciu filtra powietrza 3 wtryski pływają w błocie.... wytarliśmy wszystko co się dało przejechane 15 km zdjęty filtr i ponownie błoto (ropa i ew. jakieś resztki oleju). Nie odkręcaliśmy wtrysków bo nie byliśmy pewni czy można je wykręcić bez ponownego kodowania czy ustawiania. Czy ciężko jest wymienić podkładki pod wtryskami ?
Problem drugi to problem z odpaleniem samochodu po postoju (1-2h). Samochód odpala na tyknięcie lecz po 4-5 sekundach gaśnie i ciężko go odpalić trzeba kręcić kilka razy (10-12 czasami mniej lub więcej), pompowanie paliwa pompką pod maską (przy wtryskach) chyba pomaga bo odpala szybciej. Co może być przyczyną ? Filtr paliwa ? Czy coś innego ? Rozrząd wraz z pompą wody wymieniany w 2012r., przy przebiegu 117 000 km. Aktualny przebieg 155 000 km.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2012, 22:09
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: mazda 2 DY, 1.4 CiTD 68KM, 2004r.

Postprzez lantan » 10 mar 2015, 12:28

Kolego pytanie – czy w trakcie występowania opisanych problemów miga Ci w którymkolwiek momencie (nie chodzi mi o zapalenie się i po chwili zgaśnięcie na zapłonie, czyli poprawne zjawisko) kontrolka od świec żarowych? Jak z konsumpcją paliwa? Kolor spalin w normie czy jakieś zabarwienie (niebieskawe, białe, czarne)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez zubrstw » 10 mar 2015, 14:21

Przy obecnych temperaturach kontrolka od świec żarowych w ogóle się nie zaświeca, w zimie poniżej -5 zapalała się na ok.5s i gasła, w tej chwili jak pisałem w ogóle się nie zapala. Kolor spalin brak (nie dymi). Spalanie wzrosło o ok. 0,5-0,6l na 100km. Po zdjęciu obudowy filtra widać na 3 wtryskach ewidentnie ropę prawie że pływają czwarty suchutki. Brak spadku mocy itp. Problem jedynie z zapaleniem gdy odpali nie ma problemu, gdy silnik się nagrzeje pali za każdym razem, problem pojawia się na zimnym silniku.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2012, 22:09
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: mazda 2 DY, 1.4 CiTD 68KM, 2004r.

Postprzez D.M. » 5 maja 2015, 19:47

jestem właśnie po wymianie podkładek pod wtryskami
objaw to cykanie na silniku i przedmuch spalin, spaliny wyżłobiły już rowek w gnieździe i trzeba było frezować gniazdo pod nowe podkładki
Podkładki miedziane i wyższe niż oryginalne, koszt całkowity 900zł w warsztacie
Początkujący
 
Od: 18 paź 2014, 14:29
Posty: 16
Auto: Mazda 2 03-07
1.4 CDTI

Postprzez Bronislavus » 11 kwi 2018, 13:11

Panowie, obawiam się, że chyba mnie czeka również wymiana podkładek, autko i tak zdecydowanie długo mi tego oszczędziło – przebieg 238000! Natomiast mam jedno pytanie: od dwóch tygodni objawy się zgadzają, smród spalin w aucie, trzeba na zamkniętej cyrkulacji powietrza jeździć, cykanie, po podniesieniu maski z okolicy filtra idzie dymek. Tak się dzieje od może niecałych trzech tygodni. Jestem umówiony do mechanika, dziś zauważyłem, że chyba trochę więcej spala paliwa – czy też tak mieliście? Wiadomo, że diesel 1.4 po mieście więcej łyka, ale w mojej Mazdzie stanowczo powyżej normy.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2013, 15:24
Posty: 13
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 2 DY, 2004, 1.4, 68KM, Diesel, wczesniej Mazda 626 GE 1.8l, benz. + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121