Chyba się nie doczekam pomocy. No cóż, każdy dzisiaj pewnie zalatany i nie ma czasu posiedzieć na forum.
Poszperałem trochę na forum i okazuje się, że w innych modelach też występuje ten problem. No nic, może mój post i tak komuś się przyda.
Najpierw udałem się do ASO Mazdy bo łożysko strasznie już hałasowało i bałem się, że się w końcu rozleci. Po oględzinach panowie z ASO powiedzieli mi, że łożysk takowych nie wymieniają, gdyż stanowi ono integralną część półosi. Sam koszt nowej półośki to 1360 zł

. Oczywiście podziękowałem za pomoc. Nie powiem bo Panowie doradzili, aby zdemontować wadliwe łożysko i spróbować dobrać jakiś zamiennik.
Tak czy inaczej, nie ryzykowałem kupna "fordowskiego". Zostawiłem autko u mechanika, który zdemontował całą półoś a potem ściągnął samo łożysko. Po ściągnięciu suwmiarką wymiarów łożyska okazało się, że wcale nie tak trudno je dobrać a jego koszt waha się w granicach od 80 do 180 zł, w zależności od producenta. Przy okazji mechanik wymienił podejrzanie wyglądający uszczelniacz skrzyni biegów, którego stan mógł być spowodowany właśnie wibracjami uszkodzonego łożyska podpory półosi.
Oczywiście trzeba było spuścić olej ze skrzyni i zalać ją nowym.
Cała operacja kosztowała mnie z robocizną 280 zł. Raczej niedrogo za naprawę takiej usterki.
Żałuję tylko, że nie poprosiłem o informację odnośnie typu i wielkości wymienionego łożyska.