Miękkie (luźne) sprzęgło

Mazda2 2002–2007

Postprzez ranunculus » 2 sty 2013, 23:23

Witam
Jestem posiadaczem Madzi DY od zeszłego roku i jak do tej pory sprawowała się znakomicie...
Dziś rano wsiadłem, wcisnąłem pedał sprzęgła i wszedł bez żadnego oporu, luźno do samej podłogi. Jak puszczę sprzęgło to wraca na górę (nie zostaje w podłodze) ale chodzi miękko (luźno).

Pod samochodem w lini centralnej jakieś 40cm od przodu wyciekło mi trochę płynu. Wcześniej nie zauważyłem żeby coś kapało.
Dodam jeszcze, że płynu hamulcowego po tym wycieku było tak do -Min. Dolanie pod korek i pod pompowanie nic nie dało, autko musiałem odholować do mechanika :(
Z tego co się zdążyłem na szybko zorientować to prawdopodobnie wysprzęglik lub pompa sprzęgła i tu moje pytanie: wiecie może gdzie się on znajduje ? czy aby się do niego dostać trzeba rozbierać skrzynię?
Wymieniał to ktoś, jak wyglądają koszta ?

Pozdrawiam
Paweł
ranunculus
 

Postprzez skimmer » 2 wrz 2019, 19:03

Akurat sam mam problem i żeby pomóc innym, którzy będą szukać informacji będąc laikiem:

mazda6 BK 2.0 16v wymiana sprzęgła naprawa – mimo, że model inny można obejrzeć części składające na całość
https://www.youtube.com/watch?v=cmhFuIdh6gw

[Mazda Clutch Master Cylinder Replacement] Wymiana głównej pompy sprzęgła (Mazda Speed 3)
https://www.youtube.com/watch?v=5kHakipV1Ps

[2004-2013 Mazda 3 clutch master cylinder replacement] Wymiana głównej pompy sprzęgła i odpowietrzanie systemu roczniki 2004-2013 czyli Mazda BK i BL (tutaj Mazda 3 BK 2007)

[How to get bleed air out of a clutch master cylinder] Odpowietrzanie głównej pompy sprzęgła (Mazda 3 BK 2007)
https://www.youtube.com/watch?v=BgV-gY1DhOA

[Before replacing your car's clutch, check the master / slave cylinder.] Zanim wymienisz sprzęgło – sprawdź pompę i wysprzęglik
https://www.youtube.com/watch?v=RybH9Apni38

[HOW TO REPLACE OLD CLUTCH FLUID!] Wymiana płynu hamulcowego (DOT3 / DOT4) na nowy
https://www.youtube.com/watch?v=21lajVcqq7c

Niestety najważniejsze po angielsku.
Przydaje się jeśli pedał sprzęgła np. jest miękki jak gąbka, biegi nie wchodzą, ale da się jechać samochodem startując z rozrusznika.

Kolejny szczegół:
konektor który wchodzi do siłownika musi mieć dobrze założoną uszczelkę, jeśli dobrze założona praktycznie nie można jej ściągnąć palcami [wskakuje w rowek konektora dopasowany do uszczelki],
Przy wyciąganiu konektora z siłownika, może się on delikatnie zapiec i spaść z konektora, więc trzeba uważać w tym momencie, podłożyć szmatę itd. żeby nie zginęła
Zdjęcie poniżej pokazuje jak wygląda dobrze założona uszczelka [zdj od innego samochodu ale zasada ta sama]
uczelka ok.png


Kolejne zdjęcie pokazuje opcję kiedy konektor ma dodatkowo o-ring, wpadłem na tą info już po założeniu, więc nie wiem czy Mazda 3 BL akurat taki ma, ale dobrze o tym wiedzieć
uczelka inne.png



Podsumowanie tego co przeczytałem w sprawie podobnych objawów ze sprzęgłem:

CO mogło nawalić:
    stary płyn nabrał powietrza i wody [wymiana płynu – DOT4 – 1 litr wystarczy, nawet 0,5l jeśli pójdzie sprawnie – bez wycieków]
    przewód elastyczny doprowadzający płyn do wysprzęglika [ale chyba inne elastyczne też trzeba wymienić w razie pęknięcia, wybrzuszeń lub jeśli gdziekolwiek miejscowo są miękkie]
    wysprzęglik [np wyciek płynu]
    główna pompa sprzęgła [np. pęknięcie podłączenia do pedała]
    zapowietrzenie układu- jeśli był przeprowadzony serwis, mechanik mógł nawalić
    uszczelka na którymkolwiek konektorze

Uwagi
bench bleed the master if dry – ???? napełnianie nowej głównej pompy płynem hamulcowym/odpowietrzanie przed zainstalowaniem
https://www.youtube.com/watch?v=m6iwrhZCdwc

przyda się wężyk, który będzie pasował na końcówkę zaworu odpowietrzającego

Słownik:
master clutch cylinder [główna pompa sprzęgła]
slave clutch cylinder [wysprzęglik]


Tematy na forum:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=240
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... o#p2680439

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3399437
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 20:42
Posty: 25 (8/1)
Skąd: UK / Cheshire
Auto: Mazda3 2.0, [120 PS – 88 kW] [RHD] [Mk3 – – BM]

Postprzez nick1064 » 24 mar 2020, 13:03

Ledwo autko się doczłapało do mechaniora, prawie słoneczko się przetarło całkiem.Tarcza niemal już jechała na nitach.Na dobrych częściach wyszło około 900zł. Niestety wysprzęglik jest centralny, nic nie zrobisz bez demontażu skrzyni.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2019, 15:17
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 2, 1,4 benzyna,
2005 rok

Postprzez skimmer » 11 gru 2020, 03:06

na nowym wyprzęgniku jeżdżę już od tamtego czasu, teraz czas na nową główną pompę sprzęgła, która zaczęła cieknąć.
nr części

Mazda BCD641400
Ford 8N617A543BA
do samochodu z kierownicą po prawej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 20:42
Posty: 25 (8/1)
Skąd: UK / Cheshire
Auto: Mazda3 2.0, [120 PS – 88 kW] [RHD] [Mk3 – – BM]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121