Strona 1 z 1

Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 2 kwi 2019, 09:17
przez jsab1
Witam,
To mój pierwszy wpis wiec proszę o wyrozumiałość.
Jestem posiadaczem w/w mazdy od 5 lat przebieg 170000 od ponad roku również z gazem. Ostatnio załącza mi się z rana kontrolka silnika (ta pomarańczowa) gdy silnik się nagrzeje nie gaśnie w czasie jazdy, ale gdy się już zatrzymam zgaszę Mazdę odczekam kilka minut odpalę samochód już wszystko jest ok kontrolka gaśnie zaraz po zapłonie samochodu i jest przez cały dzień ok. Problem jest tylko z rana przy zimnym samochodzie a temperatury są w nocy koło 0 stopni.
Zaznaczam że silnik pracuje równo nie szarpie z mechanicznego punktu widzenia moje odczucia są ok.
Co Wy na to może ktoś miał podobny problem? Dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Re: Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 2 kwi 2019, 16:36
przez Manius5
Najlepiej podjechać na kompa i sprawdzić jakie błędy wyskoczą albo jakie parametry pokazuje. Moze być uszkodzona sonda lambda lub przeplywka ale odbiło by to się na większym spalaniu. Czasem można samemu sprawdzić błędy sa odpowiednie aplikacje na androida tylko trzema mieć do tego ELM obd.

PostNapisane: 7 kwi 2019, 06:58
przez Andrzej414
Jeśli to kontrolka MIL zwana popularnie czekiem to tak jak kolega wyżej napisał można sobie kupić Elm'a po blutufie za 20zł i do tego zainstalować np. piston aplikację i bez problemu odczytasz kod błędu.

Re: Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 9 kwi 2019, 15:24
przez jsab1
Dziękuje bardzo za pomoc kupiłem po kablu i mi coś się z komputerem nie chce komunikować. Muszę nad tym popracować. Ale myślę że to wina jakiegoś czujnika temperatury , bo gdy mazdę zostawiłem w ciepłym garażu to tego problemu rano nie było. tylko jak stoi w nocy na dworze a wiadomo noce chłodne jeszcze.
Pozdrawiam

ps. Akcja serwisowa jest poduszki pasażera przynajmniej u mnie dzwoniłem do mazdy i mam się umówić na usuniecie usterki.

PostNapisane: 9 kwi 2019, 15:58
przez Andrzej414
Mówiłem po blutuf.. Po kablu Windows xp najlepiej

Re: Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 15 kwi 2019, 09:39
przez jsab1
Zawaliłem z tym na kabel USB, no ale ...
No zamówiłem po Bluetooth jak odczytam błędy to wrzucę na forum pomożecie w interpretacji?
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 kwi 2019, 18:15
przez Andrzej414
Piston raczej opisze błąd.

Re: Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 16 kwi 2019, 13:06
przez jsab1
To znowu ja wyskoczył błąd P0328 skasowałem go czy to coś poważnego?
Dziękuję

PostNapisane: 16 kwi 2019, 13:16
przez Mr_Bartek
Czujnik spalania stukowego. Albo jest z nim problem, albo wykrywa problem. :P

PostNapisane: 16 kwi 2019, 13:25
przez Andrzej414
Jest w dostępny pod kolektorem.

Re: Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 16 kwi 2019, 13:41
przez jsab1
Miał ktoś podobny problem bo nie wiem od czego zacząć, jak pisałem jak jest ciepło( mazda stała w garażu) to się nie włącza . Czy może podjechać do gazownika może to problem z ustawieniem mieszanek, rano jak odpalę samochód jest ok ale po minucie może dwóch się załącza nie załączyło się tylko wtedy gdy samochód stał w ciepłym garażu cała noc . Skasowałem błąd teraz ale jeszcze nie jechałem zobacze czy to coś da.
Dzięki

PostNapisane: 17 kwi 2019, 04:29
przez Andrzej414
Tak jak kolega wyżej napisał. Albo sam czujnik jest uszkodzony albo z mieszanką jest coś nie tak. Gaz powinien być zdiagnozowy osobno. Dlatego podstawą jest by użytkownicy aut z gazem zadali sobie jedno podstawowe pytanie – czy dzieje się to na benzynie czy na benzynie i gazie. Wyłącz gaz i jeździj bez niego. Ponadto auto nie startuje z gazu więc podejrzewam że tu jest problem po prostu z czujnikiem bo zanim włączy się gaz musi silnik osiągnąć przecież odpowiednią temperaturę.

Re: Mazda 2 DE 1,5 2007 (grudzień) Kontrolka silnika.

PostNapisane: 6 sie 2020, 08:43
przez m_piotr
Albo może być też tak jak u mnie, problem opisałem w innym poście.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 8&t=208207

U mnie problemem była wgięta rura dolotowa i dostawanie się lewego powietrza do silnika przez co czujnik świrował, a przyczyną całego zamieszania nieumiejętna wymiana filtra powietrza.